Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

In 2009, Albalact Alba Iulia are asteptari mai mari decat ritmul de crestere al pietei

Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 33% în primul trimestru al anului 2009

Compania Albalact Alba Iulia are aşteptări şi obiective mai mari faţă de ritmul de creştere general al pieţei în 2009, după ce a finalizat cele mai importante investiţii şi a pus în funcţiune toate sistemele şi capacităţile de producţie. Anul trecut compania a traversat o perioadă dificilă din punct de vedere al profitabilităţii şi cheltuielilor, dar a încheiat în termenul propus etapele de consolidare ale companiei, care au presupus deschiderea noii fabrici de la Oiejdea şi achiziţionarea a 77% din acţiunile producătorului Rarăul Câmpulung Moldovenesc, pentru intrarea pe segmentul brânzeturilor. Cifra de afaceri a companiei a continuat, însă, să crească în 2008, iar rezultatele înregistrate în primul trimestru al anului 2009 arată o creştere şi mai mare comparativ cu aceeaşi perioada a anului trecut.
  
“În prezent, compania Albalact are sistemele consolidate şi funcţionează la capacitatea sa maximă, cu fabrica nouă Albalact Oiejdea şi fabrica de brânzeturi Rarăul Câmpulung Moldovenesc. În plus, am deschis şi noul centru logistic din Bucureşti, în care am investit aproximativ 3 milioane de euro, iar prima etapa de modernizare a fermei proprii de la Vaidei, cu investiţii de 2 milioane de euro, a fost încheiată. Atingerea acestor obiective conform planului propus se reflectă în rezultatele foarte bune înregistrate în primul trimestru al anului 2009, când cifra de afaceri a companiei a crescut cu 33% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Asta după ce, anul 2008 a fost un an greu pentru Albalact, din cauza faptului că am pornit o capacitate nouă şi a trebuit să ţinem în functiune pentru o perioadă de câteva luni şi fabrica veche. Acest lucru a dus, aşa cum am mai spus, la costuri operaţionale mari şi la o profitabilitate mai mică. Dar cifra de afaceri a companiei Albalact a înregistrat în 2008 o creştere bună, de 23%, în ciuda dificultăţilor prin care a trecut compania. Toate obiectivele bugetului rectificat pentru întreg anul 2008 au fost atinse şi ceea ce este şi mai important este faptul că în 2009 funcţionăm pe o poziţie mult mai consolidată, ceea ce ne permite să avem aşteptări mari”, a declarat Traian Simion, directorul general al Albalact Alba Iulia.
Raportul financiar al companiei Albalact pe primul trimestru al acestui an arată o creştere cu 33,6% a cifrei de afaceri faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 46.179.551 ron în primul trimestru 2008, la 61.699.558 ron în primul trimestru 2009. Profitul înregistrat de Albalact în primele trei luni ale acestui an a crescut de asemenea cu 249,2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 836.711 ron în primul trimestru 2008, la 2.085.122 ron în primul trimestru 2009.

În 2008, Albalact a înregistrat o cifră de afaceri cu 23,2% mai mare decât cifra de afaceri înregistrată în 2007, ajungând la 190.546.810 ron în 2008, de la 154.647.477 ron în 2007, conform raportului financiar aprobat astăzi în şedinţa AGA. În schimb, profitul înregistrat în anul 2008 a fost de numai 606.579 ron, din cauza cheltuielilor foarte ridicate determinate de pornirea fabricii Oiejdea. În 2007, Albalact a atins un profit de 3.236.032 ron.

În toamna anului trecut, Albalact a relocat întreaga producţie de lactate în noua fabrică de la Oiejdea, care a presupus o investiţie de peste 17 milioane de euro. La scurt timp, Albalact a achiziţionat 77% din acţiunile societăţii Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc pentru intrarea pe categoria brânzeturilor, după o atentă reconfigurare a strategiei de extindere. Planurile iniţiale au vizat construirea celei de-a doua fabrici noi pentru producţia de brânzeturi. După experienţa proiectului greenfield de la Oiejdea care a presupus mult timp, depăşirea bugetului iniţial de investiţii şi costuri operaţionale mari pentru pornirea fabricii, compania a recurs, însă, la o achiziţie locală. La începutul acestui an, Albalact a deschis şi noul Centru logistic Bucureşti (în comuna Afumaţi), care a presupus o investiţie de 3 milioane de euro şi va deservi zona de Sud a ţării şi Moldova. Ferma Albalact din Vaidei (judeţul Hunedoara) a beneficiat de asemenea de investiţii de 2 milioane de euro, într-o primă fază.

“În vara acestui an am planificat şi finalizarea investiţiilor în valoare de aproximativ 2 milioane de euro în fabrica Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Astfel, în a doua parte a anului preconizăm o creştere mai mare a companiei, ca urmare a dezvoltării producţiei pe categoria brânzeturilor în fabrica Rarăul. Vom lansa în continuare produse noi sub brandurile Albalact (Fulga, Zuzu, De Albalact) şi Rarăul. Un alt obiectiv important al companiei în 2009 este extinderea distribuţiei şi dezvoltarea depozitelor mari în ţară. În 2009, piaţa lactatelor va creşte mai puţin faţă de 2008 – cu aproximativ 10%, conform estimărilor APRIL – dar asta nu ne împiedică să avem obiective mult mai mari comparativ cu rimtul de creştere a pieţei şi să le şi atingem, mai ales că suntem o companbie consolidată. De altfel, în fiecare an s-a întâmplat ca Albalact să crească mai mult decât a crescut piaţa lactatelor în ansamblu. Chiar şi în 2008, Albalact a crescut cu 23%, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 17%”, a precizat Traian Simion, director general Albalact Alba Iulia.

SC ALBALACT SA a fost privatizată în anul 1999 şi este listată la categoria a II-a Bursei de Valori Bucureşti. Albalact se află în acest moment pe locul 4 în topul producătorilor de lactate din România şi produce peste 60 de sortimente de lapte, iaurt, smântână, unt şi brânză sub mărcile sale – Fulga, Zuzu şi De Albalact.
SC Rarăul SA a fost privatizată în anul 1994 într-una din primele achiziţii de tip MEBO (preluare de către angajaţi şi conducere) din industria românească de lactate. S.C. Rarăul S.A. este specializată în domeniul producţiei de brânzeturi, inclusiv produse tradiţionale tip caşcaval, caş şi urdă, precum şi în producţia de lapte praf, unt şi produse proaspete tip smântână, iaurt, lapte bătut tip sana şi lapte pentru consum. În anul, 2007 SC Rarăul SA a înregistrat o cifră de afaceri de 16.182.876 lei şi profituri nete de 438.351 lei.

Bucuresti, 22.04.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.