Potrivit Imobiliarium, expoziția cu cel mai mare număr de dezvoltatori – expozanți, procentul clienților care achiziționează locuințe în scop investițional a înregistrat o ușoară temperare, ajungând la un procent de 10-15% în prezent. Profilul unui astfel de cumpărător este, în general, un bărbat cu vârsta cuprinsă între 40 și 50 de ani, cu venit mediu sau peste medie, interesat de o paletă mai mare de locuințe.
Motivele care au încurajat efectuarea unei achiziții în scop investițional în ultimii ani au fost nevoia – în general cea a părinților de a investi în locuințe pentru copii, oportunitatea – exploatarea prin închiriere a locuințelor în marile centre universitare, stabilitatea macro-financiară, nivelul dobânzilor și, mai ales, raportul dintre cerere și ofertă.
În topul caracteristicilor căutate de investitori se află amplasamentul, aproape de mijloacele de transport, facilitățile din împrejurimi și numărul de camere, apartamentele de trei camere fiind cele mai dorite.
„Cerințele la achiziție sunt similare indiferent de intenția cumpărătorului (proximitatea față de metrou, facilități, randament bun din perspectiva nevoii de spațiu), însă diferența se observă când ne uităm la amplasament. Cumpărătorii care doresc să investească se orientează spre nordul sau vestul Capitalei, către proprietăți aflate în proximitatea hub-urilor de birouri. Raportul dintre românii care achiziționează o locuință de nevoie vs. în scop investițional este de aproximativ 85% – 15%, valabil în general pentru apartamentele din ansambluri tradiționale. În cazul celor de tip boutique, situate în zone centrale, procentele ajung chiar și la egalitate”, a declarat Rafel Nebreda, Imoteca The Residential Experts.
Specialiștii Imobiliarium recomandă sectoarele 1 și 2, zona de N-V a Bucureștiului sau Voluntari și Ilfov pentru achiziția unei locuințe în scop investițional, în timp ce sectoarele 1, 4 și 6 sunt indicate pentru cumpărarea primei case.
Imobiliarium este un eveniment marca Universum Events.
Partener principal al evenimentului Storia.ro.