Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Immpuls: Companiile prefera sa cheltuie cu relocarea pana la 10.000 EUR pe angajat

decat sa ceara proprietarilor un upgrade al birourilor

· Angajatii din IT&C sunt cei mai sensibili la mutari, companiile putand pierde 10-30% din echipa cand relocarile urmaresc strict criteriul eficientizarii costurilor

Potrivit Immpuls, companie de consultanta, proiectare şi project management in real estate, costurile pe care companiile trebuie sa le suporte atunci cand decid sa se mute in alte spatii de birouri pot varia intre 2800 EUR si 10.000 EUR pe angajat. Pana la opt componente sunt incluse in costurile de mutare, cel mai mic fiind reprezentat de transportul efectiv, iar cel mai mare, aproximativ o treime, find alocat pentru lucrarile de constructie si amenajare. Chiriasii ar putea evita aceste costuri daca ar solicita proprietarilor un upgrade calitativ al spatiilor de birouri, care ar ajuta si cladirile mai vechi sa ramana in circuitul de inchiriere.

Alte costuri importante care contribuie la costul cheltuielilor tin de readucerea spatiilor la starea initiala, agreata de obicei prin contract (9-14%), si de achizitia de mobilier si echipamente noi (29-40%).

Costuri de relocare pe angajat

min

max

Soft costs (management de proiect, proiectare, consiliere juridica)

5%

5%

Amenajare (fit-out)

36%

38%

Mobila si echipamente

29%

40%

Mutare (transport)

4%

2%

Restabilirea starii initiale

14%

9%

Intreruperea muncii

5%

3%

Suprapuneri de chirie

7%

3%

Total

2.800

9.900

„Un upgrade substantial al cladirilor vechi cu carente functionale si de calitate poate pleca in medie de la 50.000-150.000 EUR pe etaj, echivaland cu costurile de mutare a circa 18-54 de angajati. Dinamica relocarilor in cladiri noi, pentru un plus de calitate si cheltuieli mai mici, afecteaza in egala masura chiriasii si proprietarii. Ambele parti ar putea beneficia de o eficienta financiara, daca proprietarii ar investi in pastrarea chiriasilor, asigurand astfel si cladirilor de birouri existente un avantaj competitiv pe piata, in fata noilor constructii”, a declarat Tudor Popp, Managing Partener Immpuls Real Estate Solutions.

„In Romania, cele mai frecvente aspecte calitative reclamate de catre angajati tin de climatizare (ventilatie, volum de aer proaspat, temperatura) si zgomot, care pot fi imbunatatite fara a afecta activitatea curenta a chiriasilor. Totusi, aceste argumente calitative de baza sunt frecvent neglijate de catre factorii decizionali care favorizeaza considerentele de imagine si reprezentare si/sau de reducere a costurilor”, a completat Tudor Popp.

Potrivit companiei, in prezent, cea mai sensibila industrie la probleme de relocari este IT&C. Cu o cerere continua de personal din partea companiilor, angatii din IT&C detin in general o putere considerabila de presiune, inclusiv in aspecte care tin de mutare. Piata autohtona a inregistrat o serie de cazuri in care companii de profil autohtone au pierdut intre 10 si 30% din personal, cand mutarile au luat in considerare doar aspectele de eficientizare a costurilor, neglijandu-le, spre exemplu, pe cele de accesibilitate (mijloace de transport in comun, timp efectiv de transport).

Bucuresti, 02.10.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.