Start-up-ul Immersive Factory, susținut de acceleratorul de business Vive X și care oferă cursuri de formare bazate pe realitatea virtuală în domeniul HSE (Sănătate și Securitate în muncă), a atras finanțare în valoare de 1 milion de euro.
Immersive Factory, companie înființată în urmă cu trei ani de către Olivier Pierre (CEO), Bertrand Pierre (CCO) și alți doi co-fondatori, Philippe Timsit și Francis Savic, dezvoltă cursurile inspirate din situații reale, în parteneriat cu grupuri industriale importante la nivel mondial. Finanțarea în valoare de 1 milion de dolari a venit din partea WaterStart Capital (NCI).
Accelerată prin intermediul programelor HTC VIVE X în Londra și Shell LiveWire în Franța, Immersive Factory numără în prezent 30 de angajați împărțiți între sediul administrativ și de vânzări din Paris și centrul R&D din Albi, acesta din urmă fiind concentrat pe crearea serviciilor de training prin intermediul realității virtuale, precum și îmbunătățirea platformei utilizate pentru livrarea acestora.
“Experiența este cel mai bun profesor…”
Această frază ilustrează perfect viziunea companiei Immersive Factory a ceea ce reprezintă de fapt predarea și învățarea.
Training-ul în VR generează un impact mult mai mare comparativ cu cel convențional, întrucât acesta poate fi utilizat pentru a simula situații periculoase și expune cursanții la riscurile de la locul de muncă cu scopul de a reduce rata accidentelor de muncă și de a îmbunătăți conduita acestora.
Odată cufundati într-un mediu virtual, dar realist, cursanții pot practica diverse proceduri și, dacă este cazul, pot experimenta situații în care reguli importante de siguranță sunt încălcate. Până la finalul cursului, managerii pot accesa diagrame statistice precise privind erorile comise de angajați în timpul experienței imersive.
Pe lângă educarea comportamentului angajaților, organizațiile pot utiliza training-urile în VR și pentru a susține sesiuni de dezbateri obiective în vederea unor schimbări importante și îmbunătățirii siguranței la locul de muncă.
În prezent, Immersive Factory numără aproximativ o sută de clienți importanți, printre care se află: Shell, Colas, Siemens, Moët Hennessy, Suez, Volvo, P&G, Engie, Airbus, EDF, Veolia, Saint Gobain, Orano, Eiffage, Bureau Veritas, Air Liquide etc.
Pentru a-și susține clienții atunci când este implementată realitatea virtuală și pentru a promova platforma, Immersive Factory a creat o rețea de retaileri internaționali, numărând în prezent peste 40 de parteneri.
Campania de strângere de fonduri are ca scop extinderea serviciilor oferite de Immersive Factory la nivel global, pentru a susține clienții din toate locurile/zonele și pentru a răspunde nevoii de reînnoire a metodelor de training în domeniul sănătății și securității în muncă.
“Realitatea virtuală ne permite reproducerea situațiilor de la locul de muncă cu o acuratețe asemănătoare realității. Aceasta reprezintă un atu real pentru îmbunătățirea training-urilor în domeniul sănătății și securității în muncă a clienților noștri.
Cursurile sunt adaptate atât angajaților noi, cât și persoanelor care au absolvit liceul cu mulți ani în urmă. Abordarea recreativă a cursurilor sporește atât interesul de a învăța, precum și abilitatea de a asimila informații noi, eliminând orice barieră culturală. Realitatea virtuală reprezintă o tehnologie de vârf ce poate fi folosită în vederea atingerii unor obiective ambițioase de învățare”, a declarat Olivier Pierre, CEO Immersive Factory.
“În calitate de investitor timpuriu în Immersive Factory, suntem încântați să vedem această nouă strângere de fonduri. Noul capital va permite companiei să accelereze dezvoltarea soluțiilor inovatoare privind training-ul în VR, în prezent acestea fiind utilizate de companii mari la nivel global, cu ajutorul echipamentelor VIVE, precum Vive Pro și Focus Plus”, a declarat Dave Haynes, Director de Dezvoltare Ecosistem & Vive X, regiunea EMEA.
Despre Immersive Factory
Immersive Factory este inițiatorul primei platforme pentru cursuri de formare bazate pe VR, concentrându-se pe sănătatea și securitatea în muncă. Compania dezvoltă majoritatea conținutului platformei având parteneri clienți importanți precum Shell, Veolia, Volvo, Colas, Saint Gobain, Suez, Air Liquide, Engie, Aviva, Vinci etc.
Cursurile pot fi descărcate de pe platformă, acestea fiind modelate după situații reale, în același timp beneficiind și de avantajele inerente ale învățării active: realitatea virtuală le conferă cursanților un rol principal în cursurile HSE. “Experiența este cel mai bun profesor”, iar ceea ce simțim este un profesor și mai bun… această frază ilustrează perfect viziunea companiei Immersive Factory a ceea ce reprezintă de fapt predarea și învățarea.