Miercuri, 21 noiembrie 2007, reprezentanţii mediului de afaceri din judeţele Braşov şi Covasna s-au reunit la Braşov, în cadrul celei de-a 25-a ediţii a conferinţelor SolePAD (Soluţii Eficiente Pentru Afaceri Durabile). Organizată de Agora Media, a doua ediţie SolePAD Braşov s-a desfăşurat în sala Europa a Hotelului Aro Palace.
Orange nu mai este doar un furnizor de telefonie mobilă, oferind în prezent servicii care acoperă toate domeniile comunicării dintr-o companie. Alexandru Cristian, SOHO and SME Proposition Manager în cadrul Orange România, a deschis sesiunea de prezentări la SolePAD Braşov cu cea mai nouă ofertă Orange pentru piaţa din România. Office Pack este o soluţie bazată pe un singur echipament pentru telefonie fixă şi internet, mai exact un mic dispozitiv cu cartelă SIM, la care se pot conecta prin fir sau wireless, computere sau telefoane. Beneficiile sunt multiple – costuri reduse, tarife preferenţiale, dar cel mai important, un singur furnizor, o singură factură şi un singur centru de relaţii cu clienţii. BIT înseamnă business şi IT. Anca Cazacu, Marketing Manager la BIT Software, a arătat cum pot ajuta sistemele integrate de gestiune la eficientizarea afacerilor, folosind ca exemplu Socrate Open, un sistem integrat 100%, de ultimă generaţie, bazat pe platforma Compiere. BIT Software a adăugat la această platformă extensii şi un model de business open source. Produsul rezultat rulează pe orice platformă, este independent de sistemul de operare şi compatibil cu orice bază de date. Beneficiile oferite de Socrate Open sunt licenţele gratuite şi faptul că sistemul poate fi descărcat gratuit de pe site-ul companiei, dar marele beneficiu este independenţa faţă de furnizor.
S&T România, Bogdan Sima, Business Development Consultant SME Market, a vorbit la SolePAD despre SAP A1, soluţia pe care S&T o propune IMM-urilor. Ca urmare a fenomenului de globalizare, mediul de afaceri din România a devenit mult mai dinamic, iar IMM-urile sunt obligate să facă faţă în egală măsură acestor schimbări. Trebuie să crească flexibilitatea şi competitivitatea, să-şi perfecţioneze constant modelul de afaceri, să se adapteze rapid la schimbare şi să reţină forţa de muncă. Toate acestea pot fi obţinute cu ajutorul SAP A1, o soluţie ERP bazată pe practici recomandate din domeniu, ce urmăreşte optimizarea proceselor de afaceri.
Dan Mărginean, Sales Manager, AROBS Transilvania Software, a pus accent la SolePAD Braşov pe aplicaţia Track GPS, o soluţie mobilă de localizare a parcului auto prin GPS/GPRS, cu cinci module simple – localizare, traseu, rapoarte, management date şi setări personale. Bazată pe interfaţă web, soluţia vizează creşterea eficienţei flotei auto a unei companii, reducerea costului la carburanţi cu 10-20%, eliminarea cazurilor de viteză excesivă, reducerea numărului de ore suplimentare, reducerea costurilor operaţionale cu flota de până la 15-25% şi nu în ultimul rând eliminarea fraudei legată de timpul efectiv de muncă.
Soluţiile la cheie sunt soluţii 100% funcţionale. Marius Georgescu, IT Sales Manager la DEC IT, o companie cu 16 ani de activitate şi experienţă în dezvoltarea şi implementarea soluţiilor IT la cheie, a amintit la SolePAD cele peste 1000 de soluţii IT dezvoltate şi implementate de companie până în prezent, punând accent pe aplicaţiile introduse în premieră în România – KeyTicket, KeyPont şi DEC Eye. Valoarea adăugată de DEC pentru utilizatorul final este tocmai accesul la toate aceste noi tehnologii.
Potrivit unor date statistice furnizate de Comisia Europeană, 99% din companiile care activează în Uniunea Europeană sunt firme mici şi mijlocii. Dorinţa principală a acestor firme este să fie înţelese, iar Dell încearcă să le facă pe plac. Astfel a apărut linia de produse Vostro, creată special pentru firme mici şi mijlocii şi prezentată la SolePAD Braşov de Mihai Guran, Business Development Manager, Dell România. Produsele din gama Vostro au un aspect business, sunt proiectate să minimizeze timpul de nefuncţionare şi să asigure cea mai bună experienţă pentru clienţi. Pe scurt, o performanţă flexibilă, pentru activitatea de zi cu zi.
Doru Ilaşi, Director Executiv la Aplix, este cel mai fervent susţinător al soluţiilor open source şi mai ales al celor simple, eficiente şi uşor de folosit. Pentru că tot ce este simplu şi uşor de utilizat este ideal pentru o companie. Aplix ERP corespunde acestor criterii şi în plus acoperă toate necesităţile unei companii. Dar oferta Aplix constă şi în multe alte alternative de software Open Source, din care o companie poate să aleagă ce i se potriveşte cel mai bine. Aplix instalează şi configurează totul pentru a funcţiona impecabil şi oferă servicii de administrare şi consultanţă. Ce câştigă clientul? Timp şi bani.
Aderarea României la Uniunea Europeană a adus cu sine obligaţia de a aplica aceleaşi reguli ca şi celelalte state membre, implicit necesitatea armonizării legislative.
Aurora Rădulescu, Purtător de cuvânt al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Braşov, a vorbit despre schimbările majore înregistrate în legislaţia fiscală o dată cu intrarea României în UE, dar şi despre alte noutăţi, cum ar fi: Braşovul este unul dintre centrele pilot pentru depunerea online a declaraţiilor fiscale, certificatele digitale pot fi solicitate şi prin internet, iar contractele între persoanele juridice române şi persoanele juridice/fizice străine nerezidente trebuie înregistrate în termen de 15 zile de la data încheierii (Ordinul 1415/2007).
În intervalul 2007-2013, Uniunea Europeană va aloca 558 milioane euro pentru domeniul IT&C. Mihaela Apostol, Consilier Asistent în cadrul Organismului Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale, Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologia Informaţiei, a vorbit despre modalităţile de accesare a acestor fonduri şi despre criteriile pe care trebuie să le îndeplinească solicitanţii. Câteva tipuri de proiecte eligibile sunt
implementarea sau extinderea sistemelor ERP,
a sistemelor pentru relaţii cu clienţii (CRM), implementarea de soluţii software pentru design şi/sau producţie, precum şi a altor aplicaţii electronice pentru managementul afacerii.
În finalul conferinţei, Marius Netedu, Consilier în cadrul Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Braşov a prezentat criteriile de eligibilitate ale solicitanţilor care doresc să acceseze finanţări în cadrul Programului Operaţional Sectorial „Creşterea competitivităţii economice”, Axa prioritară I „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient”. Un aspect foarte important de reţinut este acela că solicitantul trebuie în primul rând să demonstreze capacitatea operaţională şi financiară de susţinere a proiectului pentru care doreşte să obţină finanţarea.
SolePAD este programul de conferinţe unde firmele pot afla cum şi cu ce pot realiza cele două imperative ale managementului modern: folosirea sistemelor informatice şi eficientizarea cheltuielilor. Management modern şi eficient înseamnă viteză de reacţie la mişcările pieţei şi cerinţele clienţilor, respectiv control eficient al costurilor.
SolePAD Braşov a fost promovat cu sprijinul partenerilor media Monitorul Expres, Zile şi Nopţi, Bună ziua, Braşov!, iubescbrasovul.ro, Finanţare.ro, PRwave şi a publicaţiilor Agora Media: eWeek, PC Magazine, Channel Partner, Agora News, Sintetic şi Net Report.
Următoarea conferinţă SolePAD va avea loc vineri, 23 noiembrie, la Cluj-Napoca, în sala Madrigal a Hotelului Belvedere. Programul evenimentului este disponibil pe www.solepad.ro.
{mosloadposition user10}