si a solutiilor de dezvoltare pentru antreprenori si manageri
Peste 120 de oameni de afaceri au participat joi, 5 iunie 2014, la evenimentul „IMM ReStart – Resurse si consultanta pentru dezvoltare” organizat de Doingbusiness.ro la Constanta. Evenimentul a propus participantilor un format complex care a inclus, pe langa sesiunea de conferinta, workshop-uri dedicate cresterii eficientei echipelor de vanzari si brandingului personal, precum si intalniri private cu reprezentantii Bursei de Valori Bucuresti si EY Romania, pentru a beneficia de servicii personalizate de consultanta gratuita.
Evenimentul de la Constanta a oferit antreprenoriatului si managerilor o dezbatere interactiva cu reprezentanti din top managementul unora dintre cele mai importante companii din Romania privind perspectivele de viitor, problemele actuale si cea mai potrivita abordare pentru a le face fata cu succes.
Presedintele Patronatului Intreprinderilor Mici si Mijlocii Constanta, Iulian Groposila, a deschis conferinta, oferind participantilor o perspectiva asupra strategiilor de dezvoltare si sustinere a mediului de afaceri local. „In Romania, sunt in medie 20 de firme la o mie de locuitori, in timp ce in Europa, acolo unde mediul de afaceri produce efecte benefice asupra comunitatilor, media este de aproximativ 3 ori mai mare” a declarat Iulian Groposila. Reducerea fiscalitatii si a birocratiei, in special pentru firmele nou infiintate, precum si stabilirea unor parteneriate sustenabile la nivel public, local si central, sunt doar cateva dintre obiectivele prioritare pentru PIMM in urmatoarea perioada. „Este fundamental sa ii convingem pe cei care conduc destinele Romaniei ca avem o fiscalitate excesiva. 70% din ceea ce produc IMM-urile ajunge in bugetul statului, prin taxe si impozite”, a spus Presedintele PIMM Constanta.
Gabriel Sincu, Tax Executive Manager, EY Romania, a adus apoi in discutie partea pozitiva a fiscalitatii, precum cea referitoare la beneficiile detinerii unui holding. Potrivit noii legi a holdingului, valabila de la 1 ianuarie 2014, „orice dividende care vin de la entitatile detinute de un holding catre holding-ul respectiv, sunt scutite de impozite, iar in cazul in care holding-ul vinde una sau mai multe dintre participatiile pe care le detine, acestea sunt scutite de la plata impozitului, daca sunt indeplinite anumite conditii, deci nu se mai aplica impozitul pe castigul de capital” a subliniat Gabriel Sincu.
Sesiunea a continuat apoi cu prezentarea Katarzynei Gajda, Executive Director al Bursei de Valori Bucuresti, care a prezentat audientei posibilitatea, avantajele dar si conditiile prin care IMM-urile pot fi finantate prin bursa de valori, iar Miruna Raileanu, Credit Insurance Sales Coordinator, Coface Romania a vorbit participantilor despre masurile de siguranta pe care le pot lua pentru a preveni parteneriatele dezavantajoase.
Nu in ultimul rand, participantii au avut acces la consultanta privind solutiile de asigurare a afacerii, oferita de Iancu Ene, Director Sucursala Constanta, Allianz Tiriac Asigurari, dar si la resurse si solutii eficiente pentru dezvoltarea afacerii, de la solutii software de analiza avansata a datelor pentru decizii rapide pentru management, dezvoltate si puse la dispozitie de SAS Romania, pana la instrumente suport in mediul online pentru cresterea vanzarilor, aduse de Kompass Romania.
In cadrul sesiunii de training si dezvoltare personala, Cosmin Joldes, Strategic Development Manager, AchieveGlobal a prezentat antreprenorilor si managerilor „Solutii pentru motivarea echipelor de vanzari si business development”, iar Elena Badea, Marketing Director EY Romania a vorbit despre importanta Branding-ului Personal in succesul propriu dar si al unei afaceri.
Un element de noutate bine primit si la Constanta au fost sesiunile private de intalniri cu reprezentantii Bursei de Valori Bucuresti si EY Romania, care au dat participantilor ocazia de a primi consultanta personalizata si adaptata specificului activitatii sau companiei lor.
„IMM ReStart Constanta a oferit antreprenorilor si managerilor oportunitatea de a interactiona cu specialisti din cele mai importante companii, si astfel o mare varietate de oportunitati de a prelua si utiliza in propria activitate cele mai noi idei, concepte si solutii pentru dezvoltarea proiectelor. Ne bucura participarea ridicata atat in cadrul sesiunilor de prezentari, a workshop-urilor si a intalnirilor private – cu atat mai mult cu cat in ultimii ani antreprenoriatul din Constanta a fost puternic afectat de dificultatile ridicate de criza economica iar 2014 ar putea fi un an de revenire si noi oportunitati”, a declarat Dumitru Ion, General Manager Doingbusiness.ro.
Evenimentul de la Constanta a fost moderat de Radu Soviani si organizat in parteneriat cu Allianz – Tiriac Asigurari, Bursa de Valori Bucuresti, EY Romania, SAS Romania, Coface Romania, AchieveGlobal, Edenred, Kompass Romania, si cu suportul Patronatului Intreprinderilor Mici si Mijlocii Constanta. Partenerii media ai evenimentului sunt: Agerpres, Cuget Liber, Telegraf, Radio Neptun, Jurnalul de Afaceri, Calendar Evenimente, Magazinul Progresiv, SpatiulConstruit.ro, Grupul Editorial Amaltea, Transilvania Business, ManagerExpress si Indaco.
Proiectul va continua anul acesta cu noi conferinte in Cluj (septembrie), Iasi (octombrie) si Sibiu (octombrie). Pentru mai multe informatii despre agenda, vorbitori si inscrieri, va rugam sa accesati site-ul oficial al evenimentului: //evenimente.doingbusiness.ro/event/25.