Festivalul balcanic al tinerilor creatori de imagine
I’Mag este un proiect de educare a tinerilor si a pietei locale, in domeniul publicitatii, aflat la a treia editie.
Pentru training-urile din cadrul acestei editii si-au confirmat deja prezenta specialisti in comunicare de la Leo Burnett, Violet Advertising, 4 ACE-pr&publicity, Babel Communications, RoSpotLine, Vitrina Advertising si Brands&Bears. Acestia ii vor ajuta pe participanti sa-si completeze cunostintele din domeniu, pentru a-i indruma apoi in procesul creatiei propriu-zise. De aceea, invitatia noastra ramane deschisa catre toate agentiile de publicitate, interesate sa se implice in astfel de proiecte.
Inca un festival de publicitate?
Lipsa posibilitatii tinerilor de a efectua stagii de practica in domeniul comunicarii si nevoia lor de a interactiona cu tineri din alte tari, cat si slaba reprezentare a agentiilor de publicitate in Craiova, au stat la baza conceperii acestui proiect.
Un accent deosebit il punem pe relatia cu participantii, pe instruirea lor si tindem sa perfectionam cu fiecare editie „serviciile” oferite tinerilor. In acelasi timp, prin participarea internationala de la aceasta editie ne-am propus sa deschidem evenimentul spre invatarea interculturala si spre cooperarea durabila intre tinerii din cele doua tari vecine. Vom oferi participantilor premii pentru implicare si vom incerca sa le facilitam contacte de colaborare cu diferite agentii de publicitate de nivel national.
Parteneri oficiali ai proiectului sunt: Future for the children, Vidin, Bulgaria; Centrul pentru Promovarea si Conservarea Culturii Traditionale Dolj. Proiectul este finantat de Uniunea Europeana, prin Programul Phare, Cross Border Cooperation, Fondul Comun al Proiectelor Mici Romania-Bulgaria.
In cateva cuvinte: prin proiectul I’Mag ne propunem sa identificam 50 de tineri talentati in domeniul publicitatii sau care sunt interesati sa urmeze o cariera in domeniu si sa ii promovam in mediul de afaceri si in organizatiile locale. 35 de romani si 15 bulgari isi vor demonstra talentul si creativitatea. De asemenea, ne-am dori sa deschidem mediul de afaceri craiovean la ideea de publicitate si promovare a afacerii, prin organizarea in paralel cu training-urile pentru tineri, a unui Seminar de pregatire pentru reprezentantii mediul local de afaceri.
Etapele proiectului:
Dupa etapa de inscriere si selectie (20-30 martie), participantii vor avea parte de 3 tipuri de traininguri:
– prima etapa de pregatire pentru dezvoltarea abilitatilor personale, cu traininguri pe temele : “Atitudine”, “Comunicare interpersonala”, “Lucru in echipa”, “Interviul”, desfasurate in perioada 1 aprilie- 3 aprilie.
Trainerii vor fi membri cu experienta din cadrul organizatiei noastre, cu experienta in derularea unor traininguri similare.
– a doua etapa de pregatire va cuprinde training-uri introductive in domeniul publicitatii, prezentari si dezbateri pe teme generale de comunicare si creare de imagine: “Comunicare si creare de imagine”, “Team Management”, “Marketing”, desfasurate in perioada 3-6 aprilie.
Trainerii vor fi reprezentanti din mediul local: intreprinzatori si cadre universitare.
– a treia etapa de pregatire va cuprinde training-uri specifice: „Ce inseamna sa fii Client Service intr-o agentie de publicitate”, „Cum sa nu fii plicticos in PR”, Studii de caz pentru Advertising vs. Public Relations, Tehnici BTL; Strategie vs. Creatie, Planificarea unei activitati de creatie; Tehnici de creare a unui brand si Studii de caz si prezentarea unor produse de instruire de specialitate, desfasurate in perioada 7 aprilie-10 aprilie.
Traineri si invitati la evenimente: Brands&Bears, Emanuel Grigorcea, Client Service Director; 4 ACE- pr&publicity, Elena Barbu, General Manager; Vitrina Advertising, Renate Roca, PR Manager; Babel Communications, Magda Paslaru, Client Service Director; Claudiu Dobrita si Mihnea Gheorghiu – Leo Burnett; Dragos Cazan, Violet Advertising si Monica Popescu, RoSpotLine .
– Pauza de publicitate, cu RoSpotLine, eveniment care se va desfasura pe 8 aprilie si va cuprinde o prezentare de spoturi precum si discutii pe marginea acestora, intr-un cadru relaxat si interactiv. Prezentatorul „pauzei”: Marius Dan de la VIP Romania.
– Workshop-urile vor avea loc dupa finalizarea training-urilor. In cadrul acestora participantii vor avea ocazia sa puna in practica tot ceea ce au invatat pe parcursul intregii perioade de training-uri si sa experimenteze instrumentele de lucru pentru crearea unei campanii integrate de imagine, pe baza unei teme propusa spre a fi realizata pana la expozitia finala. Anul acesta temele de lucru vor avea ca punct central ideea cooperării interculturale, transfrontaliere şi a valorilor desprinse din învăţarea de acest tip. Atelierele de creaţie publicitară se vor desfăşura în România, în Sudul ţării, la Nord de Dunăre şi în Bulgaria, în oraşele: Craiova –Constanţa- Mamaia– Giurgiu- Ruse– Veliko Turnovo – Vratsa- Montana- Vidin-Calafat- Craiova. Se va lucra in echipe mixte de creatie, romano-bulgare, iar in timpul acesta (10 aprilie-8 mai) echipele se vor consulta si indirect, prin intermediul paginii web a proiectului. Turul cultural de o saptamana in locatii la Nord si Sud de Dunare are ca scop descoperirea traditiilor comune, a obiectivelor culturale, a mentalitatilor care pot constitui un punct de cooperare si intelegere mutuala intre participanti.
– expozitia finala se va desfasura pe 9 mai, dupa terminarea turului de creatie, si va constitui evenimentul de inchidere oficiala, cu presa, trainerii, participantii, un mix de publicitate si cultura, intr-un spatiu potrivit evenimentului. In cadrul acestei expozitii participantii isi vor prezenta lucrarile realizate pe parcusul workshop-urilor si turului.
Cum te poti inscrie la proiect?
Inscrierile online vor avea loc intre 20 – 31 martie. Participantii vor fi selectionati in urma unui chestionar si a unui interviu.
{mosloadposition user10}