Noua inițiativă illycaffè – Design the illy can – își propune să dinamizeze arta contemporană locală printr-o colaborare cu spiritul creator românesc. Experimentul va aduce pe rafturile din România o primă ediție limitată de cutii de cafea illy, îmbrăcate în viziunea și numele unui artist român talentat.
O competiție cu rol de stimul, Design the illy can urmărește să scoată la suprafață spiritul creativ și competitiv din noua generație de tineri artiști pasionați de artă. Inițiativa oferă șansa unui artist român contemporan să-și expună viziunea artistică pe 20.000 de cutii de cafea illy care vor fi distribuite în România.
Împreună cu marele premiu – prezența operei personale pe cutia illy – artistul care va fi desemnat câștigător, va fi răsplătit cu o călătorie la Bienala de la Veneția din 2015, o vizită în fabrica illycaffè din Trieste și un loc în expoziția cu cele mai bune lucrări înscrise în competiție. Însă cel mai important aspect al competiției este că illycaffè oferă o “medalie” artistică: șansa pentru un tânăr artist român de a-și regăsi numele alături de alte nume celebre precum James Rosenquist, Michael Lin, Michelangelo PistolettoCittadellarte, Tobias Rehberger, Kiki Smith, Liu Wei și Sebastião Salgado.
Un brand cu istorie în susținerea artiștilor din diferite zone, illycaffè a inclus arta în filozofia sa de brand de mai bine de 20 de ani, prin colaborări cu maeștri ai artei contemporane. În anul 1992, ceștile illy au devenit pânza multor artiști remarcabili, lucrările rezultate fiind obiectul unor apreciate ediții speciale illy Art Collection. Iar începând cu 2006, illycaffè oferă iubitorilor de cafea acces la obiecte de artă valoroasă, aducând bucuria artei în casele tuturor consumatorilor prin decorarea cutiilor de cafea illy. Forma circulară a cutiei a inspirat concepte interesante care au explorat infinite posibilități de exprimare a imaginației, iar acum illycaffè provoacă artiștii români.
Prin acest proiect, illycaffè își întărește angajamentul de a depista și ilustra spiritul creativ și nonconformist al generației contemporane de artiști. În ajutorul acestei inițiative, vine un juriu format din experți ai industriei vizuale care va evalua lucrările înscrise în competiție: Carlo Bach, (Art Director illycaffè), Dinu Dumbrăvician (Director al Departamentului de Design UNArte) și Mihnea Ghilduș (fondator Dizainăr.ro). Iar pentru a întări acest demers, illycaffè s-a parteneriat cu UNArte (Universitatea Nationala de Arta), o entitate cu rădăcini solide, de peste 150 de ani, în domeniul artei și reprezentărilor artistice.
“Ne dorim să nu influențăm artiștii prin limitări. Forma cutiei și suprafața sunt suficiente. Prin urmare, vrem să lăsăm imaginația să danseze, explorând în acest fel unicitatea fiecărui artist. În acest fel, am reușit să obținem toate aceste ediții limitate de-a lungul anilor, în colaborare cu artiști din toate colțurile lumii.” a spus Carlo Bach, Art Director illycaffè.
Tinerii își pot înscrie ideile în competiție prin trimiterea unui e-mail la adresa designtheillycan@probrands.ro, în intervalul 28 Octombrie – 20 Noiembrie 2014.
Mai multe detalii despre proiectul Design the illy can și regulament puteți citi în secțiunea dedicată acestuia: www.probrands.ro/designtheillycan.
Un proiect desfășurat în parteneriat cu: UNArte, dizainăr
Despre illycaffè
illycaffè, cu sediul în Trieste, produce și comercializează un amestec unic de cafea espresso și ocupă prima poziție în topul brand-urilor din segmentul high-end al pieței de cafea. Mai mult de 6 milioane de cafele illy espresso sunt savurate în fiecare zi. Vândut în mai bine de 140 de țări, illy este disponibil în mai mult de 100.000 dintre cele mai apreciate restaurante și cafenele din întreaga lume. Espressamente illy, franciza de cafenele în stil italian, este prezenta cu 230 de puncte de vânzare în peste 30 de țări până în acest moment. Pentru a crește și a împânzi cultura cafelei, compania a pus bazele Universității Cafelei, un centru de excelență care oferă pregătire completă în domeniul cafelei, atât la nivel teoretic, cât și practic pentru barista, iubitorii de cafea cat si cultivatorii de cafea. La nivel global, compania are aproximativ 1050 de angajați, iar, în 2013, a înregistrat vânzări de 373.9 milioane euro. illycaffè cumpără cafea verde direct de la cultivatorii celei mai bune cafea Arabica, prin parteneriate bazate pe un proces de dezvoltare sustenabil. Colaborând cu cei mai buni cultivatori din lume – în Brazilia, America Centrală, India, Africa și China – compania fondată în Trieste dezvoltă relații pe termen lung prin care transferă „know – how” și tehnologie cultivatorilor, plătind, în același timp, un pret mai mare decât cel practicat în piața.
Despre PRO BRANDS
Înființată în 2003, PRO BRANDS Distribution a reușit într-o perioadă scurtă de timp să dezvolte o afacere de succes în domeniul cafelei și al altor produse complementare. Astăzi, compania poate oferi o soluție completă: cafea, echipamente pentru prepararea cafelei, ceai și pudră de ciocolată, atât pentru segmentul HoReCa, cât si pentru segmentele Office si Home. Succesul companiei se datorează brandurilor premium din portofoliu: illy, Dammann, Monbana, Mitaca.
PRO BRANDS continuă tradiția illycaffè de implicare în evenimente culturale, în susținerea unor atiști consacrați, sau tinere talente. Un proiect de promovare neconvențională a unor evenimente / acțiuni / idei / proiecte cu mesaj cultural pe șervețelele illy. Inițiativa servețelelor illy este o idee conturată în Romania și materializată încă din anul 2010. De la început a fost gândită ca un sprijin real pentru evenimentele din lumea artei de orice formă, iar până în prezent, lista invitațiilor comunicate pe suportul alb de hârtie numără peste 43 de proiecte deosebite. Bienala București, Festivalul de Teatru Tânăr, Festivalul Sonoro, Festivalul Internațional de film NEXT sunt doar câteva dintre proiectele anului 2014.