Un nou studiu IKEA Play Report 2017 care identifică cinci motivatori principali pentru care ne jucăm este lansat astăzi, alături de campania „Ne jucăm pentru dreptul la joacă” în magazinele IKEA din lumea întreagă.
Joaca și abordarea jucăușă a vieții ofertă posibilități infinite. Joaca înseamnă mai mult decât jucării și jocuri. Înseamnă creativitate, învățare, dezvoltare și găsirea bucuriei în toate activitățile și ajută la crearea unei vieți de zi cu zi mai bune. Pentru a sărbători joaca, IKEA Foundation lansează campania anuală „Ne jucăm pentru dreptul la joacă” și studiul global despre joacă „IKEA Play Report 2017”. În plus, pe 11 și 18 noiembrie 2017, magazinul IKEA din Băneasa introduce experiențe de joacă noi și activități interactive și invită copiii și adulții să se bucure de joacă.
Campania „Ne jucăm pentru dreptul la joacă” se desfășoară pentru al doilea an consecutiv și sprijină dreptul copiilor de a se juca. Cu ajutorul unui fond de 45 milioane de Euro la nivel global, IKEA Foundation sprijină şase organizaţii partenere: Handicap International, Salvați Copiii, Special Olympics, Room to Read, UNICEF și War Child, și își dorește să îi ajute pe cei mai vulnerabili dintre copii să se joace în siguranţă şi să se poată dezvolta la capacitatea lor maximă.
„Fiecare copil are dreptul la joacă. Stimularea prin joacă este o parte esențială din dezvoltarea emoțională a copiilor,” spune Per Heggenes, CEO IKEA Foundation. „Din păcate, în foarte multe locuri din lume, contextele nefavorabile îi împiedică pe copii să își trăiască copilăria. Prin campania „Ne jucăm pentru dreptul la joacă” vrem să înlăturăm barierele care împiedică joaca și dezvoltarea prin joc a unora dintre cele mai vulnerabile comunități din lume, contribuind totodată la crearea unei mișcări globale în jurul jocului.”
Colecția SAGOSKATT sprijină dreptul la joacă
La nivel local, IKEA România va sprijini Asociația MagiCAMP prin vânzarea jucăriilor de pluș din colecția SAGOSKATT 2017. MagiCAMP ajută copiii diagnosticați cu cancer să depășească prin joacă lupta lor cu boala și sunt alături de ei după depășirea acestei etape. Pentru copii și pentru familile lor, cancerul înseamnă o schimbare radicală a stilului de viață. Prioritatea devine supraviețuirea, iar toate celelalte activități trec în plan secund. Copiii petrec multe ore în cabinetele medicale, fac diverse analize, lipsesc de la școală sau de la alte evenimente cu prietenii și familia. Asociația încearcă să le redea copiilor unul dintre lucrurile care le lipsesc şi care îi ajută în dezvoltarea lor: joaca.
Jucăriile ajung în magazinul IKEA
Pentru a sărbători importanța jocului în viața de zi cu zi, magazinul IKEA din Băneasa va fi scena pe care vor debuta personajele de poveste preferate ale copiilor. Pe 11 și 18 noiembrie, în zona de canapele din showroom, actori costumați vor citi povești din cărțile pentru copii, vor anima vizitatorii și le vor propune să își formeze experiențe de viață noi prin joacă.
Despre Studiul IKEA Play Report 2017
De-a lungul timpului, IKEA a acumulat tot mai multe cunoștințe despre rolul jocului. În 2009, am realizat interviuri despre joacă și dezvoltare cu 10,000 de părinți și copii din 25 de țări. În 2014, am continuat seria de interviuri cu un număr de aproximativ 30,000 părinți și copii în 12 țări pe aceleași subiecte, incluzând și percepția adolescenților despre viața de acasă a familiilor lor.
În 2017, am continuat să explorăm lumea jocului, prin cercetarea importanței jocului pentru adulți și copii. Studiul IKEA Play Report 2017 are ca scop întelegerea rolului pe care jocul îl are sau ar putea să îl aibă pentru o viață de zi cu zi mai bună pentru adulți și copii. Temele abordate tratează importanța jocului în diferite contexte (ex. în activitățile de acasă, la serviciu) și cu diferite persoane (ex. cu familia, prietenii, colegii).
IKEA Play Report 2017 este un studiu calitativ realizat pe un eșantion de 300 persoane din China, Germania și SUA, și a folosit o metodologie mixtă de vizite de joacă: un chestionar desfășurat timp de 7 luni într-o comunitate online și workshop-uri de co-creare între designeri de produs IKEA și consumatori, pentru a descoperi detalii despre atitudinile, credințele și comportamentele legate de joacă ale respondenților.
După finalizarea studiului, oamenii au generat o definiție despre joacă: „Joaca sau a fi jucăuș înseamnă să fii implicat într-o activitate veselă, care este și satisfăcătoare și spontană în același timp”.
Studiul, care a inclus un grup divers de oameni cu vârste cuprinse între 2 și 90 de ani, a identificat cinci motivatori universali pentru care ne jucăm – pentru a relaționa, pentru a exprima, pentru a explora, pentru a îndrepta și pentru a evada – și beneficiile mentale și emoționale inerente. Mai mult, din studiu au reieşit o serie de inhibitori principali care împiedică joaca, cum ar fi că, mai degrabă, joaca este o activitate pentru copii decât o mentalitate care aduce bucurie în viaţa de zi cu zi, sau percepția că o atitudine jucăușă coincide cu un comportament social nepotrivit.