Compania IKEA România a ales, în urma unei licitaţii, un nou partener în comunicarea externă cu publicurile sale: agenţia de relaţii publice THE PRACTICE. Colaborarea cu un partener extern pentru componenta de PR vine dupa 3 ani în care magazinul IKEA şi-a gestionat comunicarea cu resurse interne, şi va începe de la 15 august.
Licitaţia s-a desfăşurat în perioada aprilie-iulie, în 2 etape de lucru şi selecţie: în prima fază au fost invitate 10 agenţii de profil, dintre care au rămas pe lista scurtă 5 agenţii, THE PRACTICE fiind desemnată câştigătoare.
„Integrarea componentei de relaţii publice în comunicarea externă a companiei noastre a devenit tot mai importantă, atât la nivel local, cât şi la nivel global. Şi asta, cu atât mai mult de când suntem parte dintr-un grup de companii ce activează în 38 de ţări. În acelaşi timp, şi ţelurile pe care ni le propunem în comunicarea cu publicurile IKEA în România au evoluat. În acest context, am considerat că viziunea obiectivă a unui partener strategic va aduce un plus de valoare pe termen lung în comunicarea brandului IKEA pe piaţa românească. De aceea am organizat această licitaţie. Le mulţumim tuturor agenţiilor participante şi urăm bun venit alături de noi echipei THE PRACTICE, care, dincolo de notele mari la toate criteriile de selecţie, ne-a cucerit prin înţelegerea valorilor de brand, gândire strategică, entuziasm şi creativitate. Soluţiile inovatoare, dar şi ancorate în realitate, ale noului nostru partener pentru temele lansate în cadrul licitaţiei au surprins cel mai bine spiritul comunicării IKEA” declară Daniela Şargu, PR Manager IKEA România.
„Istoricul agenţiei noastre este legat de IKEA într-un mod foarte plăcut: imediat după fondarea THE PRACTICE, am descins împreună cu toată echipa în magazinul IKEA la o sesiune de shopping extins pentru mobilarea şi decorarea sediului nostru. Ceea ce a constituit, practic, primul nostru teambuilding. De aceea, suntem cu atât mai bucuroşi de rezultatul acestei licitaţii, care a demonstrat că expertiza valoroasă a echipei noastre face casă bună cu inspiraţia insuflată de echipa IKEA şi de acest brand minunat”, a declarat Gabriela Lungu, managing partner THE PRACTICE.
În cadrul parteneriatului semnat pentru o perioadă iniţială de 1 an, agenţia va realiza pentru IKEA România servicii integrate de relaţii publice. THE PRACTICE are o bună experienţă în gestionarea integrată a serviciilor de PR, agenţia asigurând o gamă completă de servicii de relaţii publice pentru mulţi clienţi din domenii foarte variate.
IKEA este o companie de retail mobilier şi decoraţiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd şi numelui satului în care se găsea ferma: Agunnaryd. Compania IKEA deţinea, în august 2010, peste 320 de magazine în 38 de ţări sau teritorii, dintre care 37 de magazine erau francize deţinute de alte companii decât IKEA Group.
Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group. (detalii pe www.ikea.ro)
THE PRACTICE este o companie de relaţii publice dedicată construirii şi protejării celor mai ambiţioase branduri din România, locale sau internaţionale. Cu o abordare integrată asupra comunicării, THE PRACTICE depăşeşte în competenţe şi activitate munca unei agenţii clasice de PR. Compania este o prezenţă constantă pe podiumurile competiţiilor de profil locale şi internaţionale, aducând în 2010 pentru ţara noastră primul PR Lion la cel mai important festival de comunicare din lume, Cannes Lions, şi fiind în 2009 desemnată Agenţia de PR a Anului în România şi nominalizată ca European Newcomer Agency of The Year. Pe plan local, agenţia este parte din Leo Burnett Group. (detalii pe www.thepractice.ro)