Companiile, chiar și cele de succes, lucreaza de obicei cu diferite categorii de clienți, unii mai profitabili, alții mai puțin. Deoarece identificarea clienților nerentabili este uneori dificil de realizat pentru o companie, multe oportunități de afaceri sunt ratate. Conform diagramei Pareto, 20% din efortul depus asigură 80% din rezultatele obținute. Acest lucru înseamnă, în termeni financiari, că primii 20% dintre clienți generează aproape 80% din profit, în vreme ce restul de 80% generează doar 20% din profit.
Prin urmare, segmentarea corectă a clienților, produselor și piețelor de desfacere este esențială pentru a diferenția clienții de top de restul clienților, în scopul de a planifica redistribuirea resurselor acordate pentru fiecare segment strategic, având ca obiectiv reducerea costurilor și câștigarea timpilor liberi necesari dezvoltării unor noi afaceri. De asemenea, este importantă identificarea acelor zone care corespund profilului celor 20% clienți sau produse care generează 80% din profit.
În mod ideal, companiile trebuie să știe exact, în orice moment al lunii, trimestrului sau anului, ce clienți, produse sau segmente de produse se încadrează în fiecare categorie și să înțeleagă de ce, cu scopul de a obține o rentabilitate mai mare, mai echilibrată și mai stabilă. Dar multe companii nu exploatează pe deplin potențialul clienților de top pentru a-și crește profitabilitatea, deoarece le este foarte greu să identifice care clienți aparțin fiecărui grup.
Pentru a vă ajuta să vă identificați clienții de top și să creșteți profitabilitatea companiei dumneavoastră, BITSoftware a creat SocrateBI, o soluție inovatoare de Business Intelligence, dezvoltată pe platforma MicroStrategy, cel mai mare furnizor independent de soluţii de Business Intelligence din lume.
SocrateBI a fost conceput pentru a oferi o perspectivă completă a comportamentului clienţilor, venind cu o serie de zone de analiză dedicate achiziţiei şi retenţiei clienţilor, segmentării sau profitabilităţii acestora. Utilizând SocrateBI veţi afla care vă sunt clienţii de top, care sunt preferinţele lor de cumpărare şi schimbările acestora de-a lungul timpului. De asemenea, veţi putea identifica cei mai profitabili sau mai puţini profitabili clienţi şi caracteristicile acestora, sau care sunt motivele care au determinat migraţia clienţilor de la un produs/serviciu la altul sau chiar de la un producător/distribuitor la altul, în vederea pregătirii unor campanii de fidelizare.
SocrateBI include patru module de analiză – Financial Reporting Analysis Module (FRAM), Sales and Customer Analysis Module (SCAM) Project Controlling Analysis Module (PCAM) și Inventory and Stocks Analysis Module (ISAM) -, care se adresează atât top managementului, cât și angajaților din departamentele Financiar-contabil, Marketing, Vânzări, Logistică. SocrateBI permite companiilor să ruleze analizele direct pe bazele de date din Socrate ERP sau, datorită interfeţelor deschise şi a conectorilor pentru integrare, soluția poate fi utilizată şi cu orice alt sistem ERP.