Studiul ICERTIAS – Best Buy Award – România 2013/2014: Potrivit primului studiu de cercetare „Best Buy Award” realizat în România, brandurile Milka, Nokia, Adidas, Dacia sau Nivea sunt cele mai apreciate din punct de vedere al raportului calitate-preț.
Pentru români, brandurile Milka, Nokia, Adidas, Dacia sau Nivea sunt simboluri tipice ale celui mai bun raport calitate-preþ (cea mai bunã valoare) de pe piaţa româneascã.
Acestea sunt rezultatele primului studiu de cercetare Best Buy Award din România efectuat de organizaţia elveţianã ICERTIAS. Organizaţia mãsoarã gradul de experimentare şi satisfacţie al cetãþenilor în ceea ce priveşte raportul calitate-preţ al produselor şi serviciilor comercializate. Studiul a fost realizat în aprilie 2013.
Ca parte a studiului de cercetare Best Buy Award, respondenţii au fost întrebaţi care considerã cã este cel mai bun raport calitate-preţ conform experienţei lor personale, pentru o categorie de produse sau servicii pe piaţa româneascã.
Studiul a cuprins 56 de categorii economice diferite, cum ar fi: vânzare cu amãnuntul, alimentaţie, încãlþãminte, îmbrãcãminte, cosmetice, electrocasnice, telecomunicaþii, finanţe şi altele.
Întrebãrile studiului Best Buy Award au fost deschise, în sensul cã persoanelor interogate nu li s-a oferit în prealabil o listã de rãspunsuri posibile. Respondenții au putut numi în mod liber furnizori de produse şi servicii, care, conform experienţei lor, au cel mai bun raport calitate-preţ de pe piaţã.
Invitați sã menționeze „numele ciocolatei care, conform opiniei şi experienţei dumneavoastrã personale, oferã cel mai bun raport calitate-preț de pe piaţa româneascã”, majoritatea celor chestionați a rãspuns „Milka”.
La categoria „cremã de faţã“, locul întâi (cel mai mare numãr de voturi dintre consumatorii români) a fost câştigat de Nivea, în timp ce, la categoria încãlţãminte sport, poziţia numãrul unu a fost ocupatã de Adidas.
Câștigãtorii celorlalte categorii sunt Nokia (telefoane mobile), Dacia (automobile), Acer (computere portabile), Arctic (aparate de uz casnic), Rama (margarinã), Maggi (supe instant „la plic”), Danone (probiotice), Jacobs (cafea instant), Head&Shoulders (şampon de pãr), Ariel (detergent de rufe) etc.
Important de menționat este cã studiul Best Buy Award nu mãsoarã capitalul brandului sau cota de piaţã. Pentru a mãsura raportul calitate-preţ al bunurilor şi serviciilor de pe piaţã, au fost luate în considerare exclusiv experienţa, opinia, satisfacţia şi percepţia consumatorilor
Metodologie şi eşantionare
Studiul de cercetare Best Buy Award – România – 2013/2014 a fost condus de organizaţia elveţianã ICERTIAS – Asociaţia Internaţionalã de Certificare GmbH, pe un eşantion de 1.200 de persoane, cetãţeni români – numai utilizatori Internet – cu vârsta de peste 15 ani. Sondajul a fost realizat pe baza unui chestionar web, în perioada 15-28 aprilie 2013, care a urmat metoda CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness).
{mosloadposition user9}