prin educatie, cercetare si informatii de referinta”
Ieri, 29 Octombrie, membrii IAB Romania au aprobat, in cadrul AGA, planurile asociatiei pentru 2015, care includ noi initiative educationale, de cercetare, precum si completarea echipei de management prin alegerea unui Presedinte interimar si a unui nou membru in Consiliul Director.
IAB Romania va derula in 2015 un program educational propriu, IAB Academy , creat dupa standarde internationale, derulat sub egida IAB in Serbia, Spania, Belgia si UK. Programul va cuprinde atat workshopuri pe tematici generale (Digital Sales, Social Media, Mobile Marketing, Email Marketing, Online Branding, Digital Media Planning, Legislatie digitala) cat si seminarii dedicate pe industrii specifice (Financiar – Bancar, Turism, Constructii, Retail etc) si va fi coordonat de Calin Rotarus in calitate de Project Manager.
Pe langa ROADS, studiul care arata incepand cu anul 2007 Valoarea pietei de publicitate online precum si structura acesteia pe industrii si formate – cea de-a 8a editie (datele aferente semestrului 1 2014) urmand sa fie disponibila dupa data de 20 noiembrie – si varianta europeana a acestuia (ADEX),IAB Romania isi va completa in 2015 portofoliul de cercetare cu doua proiecte, unul complet nou si unul reluat intr-o forma revizuita:
• DigitalSCOPE, un studiu care urmareste atitudinea utilizatorilor fata de internet si impactul acestuia in decizia de cumparare si formarea impresiilor fata de anumite branduri. Studiul se va desfasura prin intermediul unui chestionar livrat pe site-urile partenerilor locali (publisheri si regii).
• Provocari si Oportunitati in Publicitatea Digitala, cercetare care va fi reluata incepand cu acest an in randul clientilor de publicitate online si al agentiilor implicate in derularea de campanii online
IAB Romania isi va dezvolta si activitatea de autoreglementare, pornind de la actualizarea standardelor actuale in cadrul grupurilor de lucru dedicate, precum activitatea de generare insight-uri si informatii utile, prin grupurile de lucru dedicate, prin Expertii IAB, si prin alte activitati similare
Cristian Petriceanu, a fost nevoit sa renunte la pozitia de presedinte al asociatiei, dupa ce a reprezentat-o cu success timp de 6 ani, in urma unor schimbari de ordin profesional. Locul sau a fost preluat, prin votul unanim al membrilor prezenti, de Ionut Oprea, General Manager la Standout, membru in Consiliul Director al IAB, Expert IAB si care a ocupat in perioada 2007-2011 postul de director executiv al asociatiei. De asemenea, pe locul ramas vacant in Consiliul Director a fost ales Sebastian Cochinescu, reprezentantul Burda Romania, in urma deciziei membrilor prezenti.
“Noi, IAB Romania, ca asociatie a industriei locale de publicitate interactiva, avem trei roluri esentiale: sa contribuim la cresterea acestei piete, sa o ajutam sa-si eficientizeze procesele si sa gestioneze riscurile majore care-I pot ameninta activitatea. In 2015 crestem piata de publicitate interactiva prin educatie, cercetare si informatii de referinta”, a declarat Ionut Oprea, presedinte interimar al Asociatiei IAB Romania.
Incepand cu luna noiembrie 2014, companiile care doresc sa devina membri IAB Romania beneficiaza de un discount de 50% la taxa de inscriere/cotizatia pentru primul an, cu conditia platii acesteia pana la finalul lunii decembrie. Totodata, membrii IAB care vor mai multa recunoastere la nivel local si European pot deveni IAB Industry Leaders, pentru a obtine beneficii suplimentare la nivel de expunere in schimbul unei cotizatii anuale premium.
Tot incepand cu luna noiembrie va demara programul de internship in cadrul IAB Romania – recrutarea celor interesati derulandu-se prin intermediul unei aplicatii de Facebook. Programul va dura de la jumatatea lunii noiembrie pana in martie 2015 si, cei mai buni si dedicati interni pot obtine un job part-time in cadrul asociatiei industriei de publicitate digitala, ceea ce reprezinta atat o oportunitate de inceput de cariera in domeniu cat si o buna modalitate de a acumula experienta si cunostinte.