in orice initiativa de sustinere a canalelor media romanesti
– IAB Romania lanseaza o serie de discutii cu industria pe tema continutului local de calitate pe internet
– Reactia IAB Romania la ordonanta privind sprijinul de stat pentru media: si in cadrul acestora internetul trebuie sa fie un punct central, iar modurile de acordare a acestora trebuie sa fie stabilite in urma consultarii cu asociatiile reprezentative de industrie
– IAB Romania incurajeaza sprijinirea media prin metode bazate pe criterii corecte si transparente de catre orice parte interesata, inclusiv de catre statul roman, insa atrage atentia ca media nu mai inseamna de mult timp doar televiziune si radio
IAB Romania, asociatia romana a companiilor cu activitate in media si publicitate pe internet, considera ca exista o permanenta nevoie de investitii in continutul local de calitate pe internet si lanseaza o invitatie la discutii pe aceasta tema catre toti clientii de publicitate online, investitorii interesati de mediul online, publisherii si agentiile cu activitate pe internet in Romania si, nu in ultimul rand, catre statul roman.
Consideram ca internetul sau, altfel spus, mediul online, digital e canalul cel mai expus la concurenta internationala. De exemplu, daca in randul canalelor tv, oferta internationala e de cateva zeci, pe internet concurenta producatorilor locali de continut este de ordinul zecilor si sutelor de mii.
Trebuie sa facem eforturi comune pentru a sprijini continutul local de calitate precum si producatorii locali de continut. Aceste eforturi pot fi sustinute atat de sectorul privat cat si de stat, precum si de industria in sine prin asociatii si activitati comune.
In cadrul Asociatiei IAB Romania luam in calcul mai multe variante de a sustine si promova crearea de continut de calitate in plan local, si de aceea lansam aceasta invitatie la discutii pe aceasta tema.
Sprijinul sectorului privat se manifesta deja prin investitiile in publicitate online, care au ajuns in urma studiului derulat de IAB Romania si PriceWaterhouseCoopers Romania la 25 milioane euro in 2014, o crestere cu 7% fata de anul precedent in termeni reali.
IAB Romania considera ca aceasta cifra poate creste mult mai mult in anii urmatori, una din parghiile acestei cresteri fiind atat asocierea publicitatii cu continutul de calitate, cat si cresterea calitatii publicitatii online / interactive in sine, care vor duce la cresterea semnificativa a rezultatelor publicitatii online/interactive.
In ce priveste acordarea de ajutoare din partea statului pentru media, IAB Romania considera ca in primul rand si in cadrul acestora internetul trebuie sa fie un punct central, iar modurile de acordare a acestora ar trebui sa fie stabilite in urma consultarii cu asociatiile reprezentative de industrie pentru respectarea principiilor de corectitudine, transparenta, consultare publica si mai ales, sa maximizeze transpunerea obiectivelor punctuale ale fiecarei finantari in sprijinul interesului national. IAB Romania, ca membru fondator al IAB Europe, asociatia industriei la nivel european poate furniza expertiza unor proiecte similare in alte state ale Uniunii Europene.
Media in Romania nu mai este reprezentata de zeci de ani doar de radio si TV, ci si de presa si internet, iar in ultimii ani presa tiparita tot pe internet si-a mutat din ce in ce mai mult focusul, alaturi de celelalte canale, printre motivele acestei tranzitii fiind si oportunitatile pe care le deschide continutul online, interactiv.
Internetul este asadar punctul de convergenta al tuturor celorlalte medii si are avantaje unice fata de toate celelalte. De aceea, continutul local de calitate pe internet ar trebui sa fie un punct central in atentia oricarei initiative de sustinere a canalelor media romanesti.
Reamintim doar cateva din aceste avantaje unice ale continutului online:
Continutul online poate fi atat multimedia cat si utilizat pe orice platforma, smartphone, tableta, laptop si desktop.
Continutul online nu este/nu trebuie sa fie efemer, existand doar pe durata transmiterii, el poate fi utilizat permanent. Pe internet nu avem un public pasiv, care consuma, ci un utilizator care interactioneaza, personalizeaza, modifica si raspandeste mai departe un mesaj.
Continutul online nu este static, ci dinamic, permite modalitati nelimitate de interactiune cu utilizatorii pentru a-i implica la maxim intr-o experienta completa.
Continutul online nu ramane in forma originala, ci prin implicarea utilizatorilor se transforma mereu in nenumarate variante din care alti utilizatori pot alege si pot avea o experienta mult mai bogata decat in varianta originala de continut.
Continutul online poate fi personalizat sau poate fi creat din start personalizabil si poate fi modelat dupa preferintele utilizatorilor in cel mai mic detaliu folosind tehnologiile moderne.
Avem un numar urias de utilizatori de internet care petrec din ce in ce mai mult timp zilnic cu acest mediu, mai mult decat pe toate celelalte, pe mai multe platforme si care descopera in fiecare zi noi moduri de a interactiona cu continutul, de a-si aduce propria contributie la acesta si de a-l distribui mai departe.
Internetul este singurul canal pe care utilizatorii il au asupra lor permanent prin toate platformele pe care acesta este disponibil.
Internetul este de asemenea mediul ideal pentru continutul informativ, cultural si educativ, pe care statul roman vrea sa-l sustina prin intermediul OUG din data de 10 iunie 2015, cu cea mai larga de facilitati pentru distribuirea si consumul activ al acestuia.
Vom reveni cu un program al discutiilor pe aceasta tema in urma raspunsurilor primite. Toti cei interesati atat de aceasta initiative cat si de celelalte activitati ale IAB Romania sunt invitati sa contacteze Asociatia IAB Romania (//iab-romania.ro/contact/).