i-au adus fata in fata pe oamenii din advertising si pe cei din research
Nevoia de educaţie şi parteneriat, stabilirea unor standarde a materialelor cu care lucrează atât agenţia de publicitate, cât şi cea de research, colaborarea în zona de pitch, dezvoltarea cercetării exploratorii sunt doar câteva concluzii ale workshop-ului “Oportunităţi şi obstacole în colaborarea dintre agenţiile de advertising şi cele de research”, organizat de IAA Young Professionals şi SORMA pe 14 octombrie, la sediul IAA.
Scopul dezbaterii a fost acela de a găsi modele de best practice ale colaborării dintre agenţiile de publicitate şi cele de research, dar şi acela de a propune soluţii pentru ridicarea standardului în cele două industrii.
“Cele două părţi, planning şi research, au făcut un pas important prin a spune, în mod deschis, care sunt lucrurile bune şi mai puţin bune existente în relaţia lor. Cei mai buni practicieni care au luat parte la discuţie au ajuns la concluzia comună că pentru a ridica standardele profesionale din cele două domenii este nevoie de educaţie. Din acest motiv, dezbatem în prezent posibilitatea realizării unui modul dedicat planning şi research în cadrul Şcolii IAA, în colaborare cu APG şi SORMA.”, a spus Felix Tătaru, preşedintele IAA România.
„Întâlnirea a pornit de la premiza că modul de colaborare a celor două industrii poate potenţa creşterea ambelor pieţe prin generarea unor servicii mai bune către clienţi. Această primă întâlnire a scos în evidenţă sincope în modul de colaborare actual, dar în acelaşi timp a generat o serie de oportunităţi care merită explorate pe viitor. Am deschis o punte de comunicare, rămâne ca pe viitor să construim împreună acele bune practici care să facă cu adevărat diferenţa faţă de situaţia actuală.”, a declarat Daniel Enescu, Preşedinte SORMA.
IAA Young Professionals este un program al International Advertising Association ce reuneşte tineri profesionişti sub 30 de ani sau studenţi în ani terminali, atraşi de pasiunea comună pentru domeniul marketingului şi comunicării.
IAA este organizaţie tripartită, un parteneriat strategic unic, ce apără interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicărilor de marketing – de la clienţi şi agenţii de publicitate până la mass media. Este o asociaţie ce cuprinde toate disciplinele implicate în construirea unei mărci şi are o organizare globală, cu baze în 96 de ţări.
În România, IAA reuneşte 130 de companii, firme care fac publicitate pentru produsele/serviciile lor, medii şi agenţii de publicitate. Rolul său este să promoveze în România standardele internaţionale recunoscute în domeniul publicităţii.
SORMA – Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice a apărut ca o necesitate de a păstra şi dezvolta standardele de calitate în industria cercetării de marketing, sociale şi politice. Membrii SORMA sunt 15 firme care fie sunt membri ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research), fie nu sunt membri ESOMAR dar au semnat codul de conduită al ESOMAR (International Code of Conduct), care reprezintă standardul mondial în materie de deontologie profesională.
{mosloadposition user10}