a proceselor de achiziție de spațiu publicitar
IAA România și UAPR, cele mai importante asociații profesionale din industria de publicitate și marketing propun Parlamentului României adoptarea unui amendament la OUG 25/2013, pentru eliminarea costurilor de complexitate suplimentare pe care le generează aplicarea actului normativ de modificare a Legii audiovizualului, în forma sa actuală. Propunerea de modificare a actului normativ beneficiază și de sustinerea Camerei de Comerț Româno-Americane (AmCham).
International Advertising Association (IAA Romania) și Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) au dat publicității o ”Scrisoare deschisă” prin care propun ca beneficiarii finali ai publicității televizate să aibă posibilitatea de a achiziționa spatiu atât direct de la radiodifuzori cât și prin intermediari mandatați, în mod total transparent al prețurilor aplicate de către radiodifuzori. Amendamentul propus include și prevederea conform căreia „orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă în numele fiecărui beneficiar final al publicității televizate și transferat integral în mod transparent direct acestuia, dacă cumpărarea se face prin intermediari (sau conform contractului dintre intermediari și beneficiarul final)”.
Reprezentanții celor două asociații reprezentative pentru industria de marketing și publicitate din România precizează că, analizând prevederile OUG 25/2013 și evaluând posibilele consecințe, au constatat că aceasta aduce un plus de transparență financiară însă cu un cost de complexitate care poate genera blocaje majore atât în funcționarea pieței de publicitate cât și la nivelul întregii economii.
„Propunerea de a amenda textul Ordonanței de urgență 25/2013 vine în completarea interesului companiilor care activează în industria de marketing și publicitate pentru o transparență maximă a procesului de achiziție de spațiu publicitar. Este o propunere pe care am dorit să o avansăm încă de la începutul demersului legislativ și pentru care am solicitat dezbatere publică înainte de adoptarea actului normativ”, a declarat Radu Florescu, președintele Uniunii Agențiilor de Publicitate din România (UAPR).
În opinia experților, adoptarea de către Parlament a amendamentului propus ar genera o transparență totală fiscală, o transparentizare a relațiilor comerciale împreună cu menținerea dreptului fiecărei companii de a-și alege liber partenerii contractuali. În plus, adoptarea amendamentului creează posibilitatea de creștere a încasărilor bugetare din taxe și impozite prin menținerea posibilității fiecărui jucător din piață de a face profit, în mod onest și transparent, într-o piață funcțională și aliniată principiilor economice corecte.
Companiile ce operează în industria de marketing și publicitate, membri ai IAA România și UAPR, alături de membri AmCham sunt investitori importanți pentru economia României. Doar primii 20 de astfel de investitori au o cifră de afaceri cumulată de peste 6 miliarde de euro, sunt printre cei mai importanți angajatori ai României și cei mai importanți contributori la bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale.
{mosloadposition user9}