Pentru prima dată în istoria board-ul global al International Advertising Association, acesta s-a reunit în România, pentru a discuta despre efectele Ordonanței de Urgență 25/2013 asupra industriei de publicitate și comunicare din România, dar și pentru a participa la cea de-a șasea ediție Premiilor de Excelență IAA.
În cadrul conferinței de presă prilejuită de această ocazie, Faris Abouhamad, Președinte și Chairman al Board-ului IAA Global și-a exprimat încrederea că forma actuală a OUG 25/2013 va fi rediscutată în Parlament și că în cadrul acestui proces va exista un dialog cu actorii din piață din care va rezulta o lege care să servească interesele ambelor părți.
“Am decis să avem această întâlnire în România tocmai pentru a ne exprima sprijinul pentru industria locală care a avut de suferit ca urmare a Ordonanței din aprilie 2013. Astfel de iniţiative nu reprezintă o premieră la nivel global, dar noi, IAA, am fost mereu alături de membrii noștri și ne-am arătat întotdeauna disponibilitatea de a discuta cu autoritățile pentru a găsi cele mai bune soluții”, a declarat Faris Abouhamad.
De asemenea, Michael Lee, Managing Director al IAA Global, a explicat faptul că orice inițiativă de reglementare care nu este discutată cu cei care reprezintă subiectul reglementării este menită să eșueze. “Dacă există puncte divergente între o industrie și autorităţile primul pas este ca cele două parți să se aşeze la masă și să discute. În Franța a existat un episod similar cu cel din România, dar acolo autoritățile au acceptat dialogul cu industria iar astfel legea a început să funcționeze” , a declarat Mihael Lee.
Mihai Bârsan, Președinte al Comitetului Director IAA România, s-a arătat încrezător în faptul că autoritățile se vor angaja într-un dialog cu industria, arătând că valoarea adăugată pe care industria de comunicare și publicitate o aduce în economie. “ Impactul publicității asupra economiei este mare, spre exemplu, în Marea Britanie, pentru fiecare liră investită în această industrie Produsul Intern Brut crește cu 6 lire. În România, consumul gospodăriilor reprezintă 70% din PIB, deci creșterea economică depinde de consumul intern, iar publicitatea reprezintă unul din instrumentele prin care putem genera acest efect”, a declarat Mihai Bârsan.