Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

“Hypermarketul” cel mai prezent brand in mintea cumparatorilor

Pe piaţa modernă de retail, cele mai prezente brand-uri în mintea cumpărătorilor sunt magazinele de tip hypermarket conform datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de MEDNET Marketing Research Center.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ în oraşele Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Braşov, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş şi Suceava, în perioada 07 – 23 septembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 2403 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ± 1,99%.

Studiul de piaţă arată că, pe total eşantion, valoarea indicelui de recunoaştere asistată este foarte bună pentru real,-, Metro şi Carrefour.
Hypermarketului real,- are o valoarea a indicelui de recunoaştere de 99,6%, în timp ce notorietatea spontană este 62,1%, iar notorietatea top of mind 25,9%. Indici foarte buni înregistrează, de asemenea, Metro Cash&Carry şi Carrefour. 
Metro Cash&Carry cu o notorietate asistată de 98,7%, are o notorietate spontană de 47,4% (coborând în topul notorietăţii spontane după Carrefour) şi o notorietate top of mind de 10,1%.

Valoarea indicelui de recunoaştere asistată pentru Carrefour este de 98,2%. Hypermarketul Carrefour ocupă în schimb poziţia a doua, după real,- hypermarket,  în ceea ce priveşte notorietatea spontană (54,6%) şi notorietatea top of mind (22,8%).

Analiza diferenţiată pe cele zece oraşe cuprinse în eşantion ilustrează faptul că notorietatea spontană este diferită de la oraş la oraş. În acest context, dacă în oraşe precum Sibiu, Oradea, Craiova, Târgu Mureş şi Timişoara, real,- este primul hypermarket care le vine în minte respondenţilor, în oraşele Braşov, Constanţa şi Bucureşti această primă poziţie este ocupată de Carrefour, în Cluj Napoca de Cora, iar în Suceava de Kaufland.

Rezultatele cercetării subliniază faptul că real,-, Carrefour, Cora, Kaufland şi Auchan au acumulat un capital de imagine foarte mare, având o identitate puternică în rândul consumatorilor intervievaţi, 58,6% dintre aceştia asociind spontan brandul real,- cu sloganul „fără egal”.  Sloganul „Pentru o viaţă mai bună” este asociat de 17,9% dintre respondenţi cu Carrefour, în timp ce sloganul „Ieftin şi bun” este asociat cu Kaufland de către 14,8% dintre aceştia. „Hypermarketul preţurilor HyperMici” este recunoscut ca fiind sloganul hypermarketului Cora de către 7,7% dintre participanţii la studiu, iar „Diferenţa e în buzunarul tău” este sloganul asociat brandului Auchan de 4,9% dintre aceştia.

La nivelul întregului eşantion, real,-, Carrefour şi Kaufland sunt retailerii cei mai apreciaţi (este evaluată aprecierea spontană: „Care sunt magazinele pe care le apreciaţi cel mai mult?”).

Analiza diferenţiată însă pe cele zece oraşe ilustrează faptul că hypermarketurile beneficiază de grade diferite de apreciere de la oraş la oraş, ca şi în cazul notorietăţii spontane. În acest context, în capitală, Braşov şi  Constanţa, Carrefour ocupă poziţia de lider, iar în oraşele Oradea, Craiova, Sibiu, Timişoara şi Târgu Mureş real,- este cel mai apreciat magazin. În Cluj Napoca pe cea mai bună poziţie se situează Cora, iar în Suceava  Kaufland.
    

Bucuresti, 05.11.2009

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.