realizata cu un telefon, pentru lansarea noii strategii de brand “recomandat de”
HTC, unul dintre principalii producători de smartphone-uri la nivel global, lansează noua strategie integrată de marketing “Recomandat de”, care plasează puterea în mainile utilizatorilor. În centrul acestei strategii se află decizia ca de acum înainte HTC să folosească în reclamele pe care le realizează numai utilizatori reali care folosesc telefoanele HTC pentru demonstratii veridice de produse – mizând pe ideea că experienţele personale pozitive conduc către recomandări de produse. Această strategie va fi implementată la nivel global prin intermediul activităţilor de comunicare digitală, social media, PR şi vânzări.
Pentru a da startul noii direcţii strategice, HTC a selectat doi utilizatori şi experienţele lor personale în centrul celui mai nou spot TV. Pentru noua campanie creativă, HTC a provocat doi fotografi amatori să realizeze prima ședință foto produsă în timpul unui salt cu parașuta, imaginile fiind surprinse cu ajutorul unui telefon. Creată pentru lansarea noii serii HTC One™, campania globală va rula în 40 de ţări, iar protagoniștii acesteia sunt Nick Jojola şi Tony Mac*, fani HTC pasionaţi de fotografie. Neavând experienţă în realizarea de fotografii pentru reclame sau în sky-diving, cei doi au acceptat provocarea de a capta imagini specifice unei ședințe foto de modă la o calitate superioară în timp ce se aflau în cădere liberă, la o viteză de 200 km/h. Această campanie unică le-a oferit celor doi o experienţă personală de neuitat, dar a creat şi o demonstraţie reală de produs.
Campania a fost elaborată şi creată de către agenţia globală de publicitate Mother în parteneriat cu HTC. Spotul a fost filmat în Arizona de către regizorul Sara Dunlop, de la Rattling Stick Productions. Aceasta i-a reunit în echipa care a realizat acest spot publicitar deosebit de complex şi de solicitant pe Norman Kent, cineastul care sare cu paraşuta, Roberta Mancino, manechin și campioană mondială la skydiving, stilistul Hazlez Atkins de la LA Times şi designer-ul de costume Martin Izquierdo de la Hollywood.
Filmat la răsărit şi amurg, acest spot este creat special pentru a evidenţia funcţiile şi capacitatea de captare simultană a imaginilor foto și video a noilor telefoane din seria HTC One. Atât HTC One™ X, cât şi HTC One™ S concurează cu camerele foto digitale compacte prin intermediul funcţiilor precum captarea de imagini de cea mai bună calitate în condiţii de iluminare scăzută, captare instantanee de fotografii, auto focus, modul de fotografiere în rafală, tehnologia HDR şi posibilitatea de a captura cadre foto dintr-un videoclip HD înregistrat anterior.
Greg Fisher, Vice-Preşdinte al departamentului de Marketing al HTC: “Într-o lume în care utilizatorii au posibilitatea de a discuta şi au mai multe mijloace la dispoziţie ca niciodată de a-şi expune părerile, recomandările personale reprezintă unul dintre cei mai importanţi factori ai deciziei de cumpărare. Fiind un brand care a plasat utilizatorul în centrul procesului de inovare, am vrut să le oferim acestora şansa de a decide în privinţa produselor HTC şi de aceea i-am înzestrat cu puterea experienţelor personale cu scopul de a le transforma în recomandări personale şi autentice.”
Strategia “Recomandat de” își propune să surprindă şi să popularizeze recomandările care spun povestea brandului prin toate canalele de comunicare ale HTC. Testările de produse şi previzualizările vor fi elementele principale pentru determinarea şi colectarea acestor recomandări de la utilizatorii din cele 40 de ţări care vor fi invitate să ia parte la acest proiect. Mai mult de 1.000 de telefoane vor fi oferite fanilor HTC, consumatorilor şi liderilor de opinie pentru a le testa înainte de lansarea în magazine. Acestea se vor realiza prin intermediul activităţilor de comunicare digitală şi a relaţiilor publice care îi vor determina pe participanţii invitaţi să-şi exprime experienţele prin intermediul canalelor de social media, prin PR sau prin comunicarea orală. Aceste activităţi vin să susţină activitatea de social media existentă cu invitaţiile trimise către fanii HTC de a participa la întâlnirile locale prin care vor putea testa telefonul cât mai devreme.
La punctele de distribuţie, strategia “Recomandat de” va fi implementată prin intermediul personalului şi a recomandărilor consumatorilor. Cumpărătorii vor fi impulsionaţi să testeze ei înşişi seria HTC One şi recomandările lor vor fi colectate pentru a fi împartășite altor consumatori şi luate în considerare de aceştia în momentul cumpărării. Textele utilizate pentru aceste puncte se vor centra pe ideea de experiență personală, creată pentru a oferi o invitaţie clară consumatorilor şi vânzătorilor astfel încât să-i determine să testeze produsul ei înşişi.
Greg Fisher: “Credem că aceasta este una dintre cele mai transparente campanii din istorie, prin prisma faptului că suntem hotărâţi să luăm în calcul experienţele personale de utilizare şi impresii despre noile noastre produse, iar recomandările primite vor fi în prima linie a strategiei noastre de comunicare. Această abordare de marketing originală reprezintă motorul pe care HTC mizează pentru creșterea la nivel global pentru 2012 şi pentru viitor. ”