HR Management Club (www.hr-club.ro), asociaţia profesioniştilor în resurse umane din România, anunţă lansarea oficială a celei de a doua ediţii a manualului de Bune Practici în Resurse Umane HR Club. Manualul a fost lansat în cadrul Conferinţei HR Leading Success.
Ediţia din acest an include 22 de studii de caz grupate pe şase secţiuni principale – recrutare şi selecţie, compensaţii şi beneficii, managementul performanţei, dezvoltare organizaţională, formare şi dezvoltare şi strategia de resurse umane.
“Traversăm o etapă de mare importanţă pentru funcţiunea de resurse umane din România, iar rolul nostru, ca profesionişti în managementul capitalului uman, este esenţial. Vechile structuri şi modele de operare trebuie regândite pentru a face faţă noilor realităţi economice şi sociale. Ne dorim ca această iniţiativă să continue ca parte integrantă a procesului de identificare, promovare şi diseminare a bunelor practici în comunitatea profesioniştilor HR Club”, declară Csaba Gergely, Preşedintele HR Club.
O parte dintre problemele abordate prin studiile de caz din această ediţie vizează bune practici în automatizarea fluxului de recrutare din companie; implementarea unei structuri de posturi şi a unei politici integrate în urma unui proces de fuziune; creşterea gradului de implicare şi a performanţelor angajaţilor; monitorizarea, măsurarea şi sporirea gradului de realizare a obiectivelor de către angajaţi; asigurarea succesiunii în cadrul companiei sau dezvoltarea brand-ului de angajator.
Scopul manualului de bune practici în resurse umane este acela de a le oferi profesioniştilor din România un instrument de lucru util în pregatirea şi implementarea schimbărilor organizaţionale. Anul acesta grupul de voluntari HR Club a evaluat peste 50 de iniţiative de resurse umane, iar selecţia s-a bazat pe criterii precum replicabilitatea şi relevanţa proiectelor pentru beneficiarii manualului, existenţa şi îndeplinirea unor indicatori de succes specifici, originalitatea şi componenta locală a iniţiativelor, fundamentarea conceptuală, teoretică şi etică a acestora, precum şi simplitatea, eficienţa şi acurateţea în implementare a proiectului în ansamblul său”, declară Alexandra Moldoveanu, Project Manager HR Club.
Studiile de caz incluse în Manualul HR Club reprezintă bune practici din companii precum Banca Comercială Română, Romtelecom, Raiffeisen Bank, Groupama Asigurări, Provident Financial România, UniCredit Ţiriac Bank, Carrefour, Coca-Cola HBC România, OTP Bank, BRD – Groupe Société Générale şi New Com Telecomunicaţii.
Prima ediţie a manualului a fost lansată în anul 2010 prin proiectul POSDRU/41/3.3/G/17900.