Horváth & Partners, unul dintre cei mai importanți jucători locali și internaționali din domeniul consultanței în management, a lansat pe piața locală, în luna iunie, un centru de excelență, Steering Lab. În cadrul acestuia sunt folosite soluții de ultimă generație de Big Data și Machine Learning, disponibile prin intermediul unor sisteme de Inteligență Artificială. În centrul de excelență Steering Lab lucrează 150 de experți, care își desfășoară activitatea în Budapesta și München și implementează proiecte pentru clienți aflați în orice zonă a lumii. Pe baza analizei datelor digitale ale unei companii, Steering Lab creează modele calitative și cantitative și oferă soluții pentru diferite provocări de business: de la creșterea vânzărilor, la dezvoltare de produs, creșterea productivității, reducerea costurilor, elaborarea și implementarea unor strategii de cross-selling etc. Valoarea unui proiect de consultanță, care include soluțiile din Steering Lab, se încadrează, în medie, între 100.000 și 200.000 euro, iar durata lui poate varia de la trei la șase luni, în funcție de complexitatea, tematica și cantitatea datelor ce trebuie analizate.
Steering Lab utilizează baze de date care conțin informații digitale despre companie, precum: numărul de tranzacții, vânzări și clienți, valoarea achizițiilor și a profitului, cifre referitoare la industria din care face parte clientul. „Prin intermediul Steering Lab, punem la dispoziția clienților noștri toate cunoștințele și instrumentele necesare, în vederea transformării datelor în modele de predicție, decizie, optimizare și învățare. Am dezvoltat centrul de excelență Steering Lab în aproximativ doi ani, realizând proiecte de succes pentru clienți importanți din domenii ca industria farmaceutică, petrolieră, bancară, FMCG ori pentru companii din sectorul energetic. Am considerat că, în contextul nevoii acute de creștere a digitalizării, este momentul optim să aplicăm soluțiile Steering Lab și în România!”, a declarat Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.
Reprezentanții Horváth & Partners au decis să promoveze mai intens pe piața autohtonă serviciile pe care le oferă acest centru de excelență și în contextul evoluției lente a României, la capitolul indicelui de digitalizare a afacerilor. Potrivit statisticilor Comisiei Europene (CE), România s-a aflat pe ultimul loc în ceea ce privește digitalizarea companiilor, iar în 2019 a avansat doar două poziții. Țara noastră are, însă, un mare potențial în ce privește procentul firmelor care folosesc strict Big Data. Astfel, 11% dintre companiile active pe piața locală, utilizează soluții Big Data, în timp ce procentul mediu în Uniunea Europeană este de 12%. Specialiștii Horváth & Partners susțin că 2019 poate fi începutul unei creșteri accelerate a României pe segmentul digitalizării și integrării unor soluții ce folosesc Inteligența Artificială în îmbunătățirea performanțelor companiilor și a dezvoltării economice per ansamblu, la nivel local.
Etapele derulării unui proiect în cadrul Steering Lab includ definirea provocării sau a nevoii clientului, colectarea și prelucrarea datelor digitale referitoare la companie, evaluarea statistică și determinarea algoritmului precum și extragerea concluziilor. Principalele instrumente de care se folosește Steering Lab sunt: Business Radar, prin care companiile beneficiază, în timp real și într-un mod personalizat, de o privire asupra întregului mediu de afaceri; Modele de Preț Dinamic și Management al Cererii, prin care se optimizează prețurile, sunt realizate strategii de vânzare încrucișată și up-selling, sunt gândite campanii promoționale și reacții adecvate la produsele si serviciile noi ale concurenților; Modele de Risc, prin care pot fi detectate rapid eventuale fraude, iar o companie poate evita sau se poate pregăti mai bine pentru potențiale crize; Optimizarea Sistemului și a Proceselor, care folosește sisteme de planificare în timp real, cu răspuns de excepție pentru toate procesele de logistică, producție și servicii; Analiză Predictivă, prin care sunt prelucrate baze de date ce pot depăși 100 milioane de documente text și se realizează prognoze pe baza acestora; Sisteme de Inteligență Artificială.
Printre beneficiile majore pe care utilizarea Steering Lab le poate aduce unei afaceri, se află:
• Propunerea de soluții adecvate, în formă corectă și la momentul oportun, cu o precizie de două ori mai mare în comparație cu cele oferite de echipe de experți în domeniu;
• Realizarea de previziuni în timp real, cu privire la vânzări, costuri și prețuri cu o acuratețe foarte mare; un exemplu în acest sens este reducerea erorilor de predicție de la 17% la 13%, într-un interval de 6 luni, pentru un client din industria farmaceutică;
• Analizarea coșului de cumpărături și determinarea, în funcție de valoarea bonurilor, a modalităților de atragere de noi clienți;
• Designul și implementarea de platforme de recunoaștere facială și gestuală.
“Steering Lab se potrivește perfect oricărei companii care dorește să își crească performanțele sau să identifice și corecteze anumite erori de strategie, apelând la un sistem care poate face lucruri pe care nicio echipă de specialiști, oricât de buni ar fi, nu le poate realiza în aceeași perioadă de timp și cu aceleași rezultate”, a mai punctat Kurt Weber.