Hortensia Nastase, liderul Lowe PR, una dintre agentiile romanesti de profil cu o evolutie interesanta la competitiile internationale, a fost selectata ca jurat pentru a reprezenta Romania la Eurobest, in categoria PR, lansata in premiera in 2010.
Eurobest, evenimentul care promoveaza de mai bine de doua decenii cultura ideilor de sorginte europeana, va avea loc in Hamburg in prima saptamina a lui decembrie 2010. Hamburg este una dintre cele mai intrigante si mai prolifice « capitale creative » europene, aflandu-se pe a patra pozitie intr-un clasament de gen, conform celui mai recent Cannes Report.
Mircea Tomescu, liderul Graffiti PR si Ioana Manoiu, liderul GMP PR, ambele companii cu rezonanta in ierarhiile competitiilor internationale, s-au regasit pe lista scurta propusa de reprezentantii locali ai IAF.
„Un lucru e cert: rolul de jurat este pentru mine o postura de responsabilitate in fata intregii industrii locale de profil, in fata practicienilor din Europa, in fata clientilor care isi aseaza jetoanele in joc si pariaza pe PR. Si desigur, in fata echipei mele care m-a calificat in acest rol onorant.” a declarat Hortensia Nastase, liderul Lowe PR.
Inscrierile pentru competitia destinata relatiilor publice, dar si pentru alte sectiuni ale Eurobest se vor incheia la 1 octombrie.
In ultimii 4 ani, cele mai interesante nume ale industriei romanesti de comunicare s-au regasit in onoranta postura de jurat – Razvan Capanescu – Publicis, Corina Bernschutz – Starcom, Stefan Iordache – Leo Burnett, Dragos Grigoriu – Tempo, Claudiu Dobrita – Grey, Alina Gavrila – Gavrila & asociatii.
Strategia de promovare a varfurilor din comunicarea romaneasca la scara internationala a inceput cu Eurobest in 2006, a continuat cu Dubai Lynx din 2007 (Zoltan Szigeti, Laura Tampa, Jorg Riommi) si a triumfat cu aparitia primilor romani in postura de jurat la Cannes Lions in 2009 si 2010. E vorba despre Eliza Rogalski – Rogalski/Grigoriu si despre Gabi Lungu – The Practice, companie care detine, de altfel, primul Silver Lion pentru PR de la noi, pentru campania Gusto – «Hraneste-ti optimismul» indelung premiata si in alte contexte de gen.
«In 2010 celebram 5 ani de reprezentanta IAF, perioada in care am reusit sa resetam agenda de traininguri, specializari si competitii a industriei. Am antrenat gustul pentru competitiile de anvergura si am incurajat participarea la cele mai dorite evenimente internationale in materie de comunicare. Probabil ca cel mai important aspect al demersului nostru de diplomatie privata in favoarea industriei de comunicare nu este insa la nivel seniorial, prin nominalizari de jurati, ci la nivel de juniori, prin dezvoltarea unei platforme de studiu alternativ pentru viitoarele varfuri ale industriei. Ma refer aici la The Alternative School for Creative Thinking, singura platforma educationala care le ofera tinerilor din marcomm-ul romanesc sansa de a participa si de a performa cu stil la evenimente de magnitudinea Cannes Lions sau Eurobest.”, a declarat Teodora Migdalovici, reprezentantul local al IAF.
IAF (International Advertising Festival) este o structura britanica reputata apartinand grupului EMAP, ce organizeaza Cannes Lions (festival global dedicat comunicarii), Eurobest (festival international,cu focus pe creativitatea europeana), Dubai Lynx (festival de marketing si comunicare ce deseneaza anual ierarhii in zona Orientului Mijlociu) si Spikes Asia (festival concentrat pe problematica marcomm-ului din Asia).