- Venit minim lunar de peste 4.000 lei net – remunerația de start pentru posturi de lucrător comercial/casier, ce include salariul net începând de la 3.100 lei și o multitudine de alte beneficii
- Tichete de masă de până la 577,5 lei/lună, bani pentru transport – 160 lei/lună, 2 prime anuale fixe în valoare de 1.200 lei net fiecare, prime de performanță în funcție de rezultate – printre principalele beneficii pentru angajați
HORNBACH România, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit, răspunde dinamicii pieței muncii printr-o strategie de dezvoltare a resurselor umane, ce include ajustări salariale și creșterea echipei la nivel național. Compania își consolidează astfel poziția de angajator competitiv pe piața românească mai ales datorită remunerației corecte pe toate palierele.
În acest moment, HORNBACH România are 1.235 de angajați. Cu aproape 91% dintre aceștia activând în magazine și 9% în cadrul sediului central, compania demonstrează o structură solidă. Dinamica echipei reflectă o diversitate echilibrată, cu o distribuție aproape egală de gen (52% bărbați, 48% femei) și o medie de vârstă de 39 ani, subliniind o cultură matură. Mai mult de atât, peste 21% dintre angajați sunt parte din companie de peste 10 ani, în timp ce alți 21% au o vechime cuprinsă între 5 și 10 ani. Restul, de 58%, au sub 5 ani în structura companiei.
„Cu siguranță, piața forței de muncă a fost foarte dinamică în ultimii ani, pe toate segmentele, nu doar în retail. Ne confruntăm cu provocări semnificative pe piața muncii, printre care se numără implicarea simultană a candidaților în mai multe procese de recrutare și lipsa răbdării din partea acestora. În plus, deficitul de specialiști accentuează aceste dificultăți, determinând nevoia unei abordări mai strategice în recrutare”, a declarat Mihaela Boghiu, Director HR al HORNBACH România.
Potrivit afirmațiilor sale, atât provocările pe zona de recrutare și de retenție a angajaților, cât și nevoia de mărire a echipei la nivel național au fost principalele motive ce au dus la noua strategie de salarizare a angajaților. Astfel, HORNBACH România își exprimă angajamentul față de membrii echipei locale prin acordarea unui pachet motivațional, oferind un salariu ce pornește de la 3.100 lei net pentru posturi de lucrător comercial și casier, dar care poate fi chiar și mai ridicat, acesta fiind completat de un set complex de beneficii.
“La HORNBACH, înțelegem că satisfacția angajaților începe cu un pachet salarial competitiv, dar nu se limitează la acesta. Salariul de bază începând de la 3.100 lei net reprezintă doar punctul de plecare într-o carieră la HORNBACH, cu o structură salarială flexibilă, ce ia în considerare calificările, experiența și condițiile specifice de muncă ale fiecărui angajat. Această abordare asigură că nimeni nu rămâne ancorat într-un nivel salarial inițial, ci are perspective clare de creștere. Anual, realizăm un proces de evaluare a performanțelor și potențialului, în urma căruia se analizează ajustarea salariilor, în funcție de performanța individuală și succesul companiei. Acest mecanism de evaluare periodică nu doar că reflectă aprecierea noastră față de contribuția fiecărui membru al echipei, dar și angajamentul nostru de a împărtăși succesul companiei cu angajații noștri”, a mai spus Mihaela Boghiu.
În plus față de remunerație, compania oferă un pachet de beneficii extins, conceput pentru a răspunde nevoilor diverse ale angajaților. Printre acestea se numără tichete de masă de până la 577,5 lei/lună, bani pentru transport – 160 lei/lună, 2 prime anuale fixe în valoare de 1.200 lei net fiecare, prime de performanță în funcție de rezultate și multe altele.
Mai mult de atât, HORNBACH promovează o cultură organizațională centrată pe comunicare deschisă și feedback continuu, beneficiind de o structură ierarhică orizontală care facilitează dialogul constructiv între toate nivelurile. Angajații sunt încurajați să participe activ la ședințe, unde opiniile și ideile lor sunt nu doar solicitate, dar și valorizate, stimulând astfel inovația și îmbunătățirea constantă a proceselor.
Focusul companiei pe dezvoltarea profesională este o prioritate, HORNBACH oferind programe de formare specializată și oportunități de avansare bazate pe recunoașterea și evaluarea meritelor individuale. Acest angajament față de promovarea internă reflectă filozofia companiei de a cultiva talentele proprii. De altfel, peste 90% dintre colegii din middle și top management au făcut carieră la HORNBACH.
De asemenea, se pune un accent deosebit pe ajustarea periodică a structurilor salariale și a pachetului de beneficii, cu scopul de a menține un nivel înalt de motivație în rândul echipei.
Pentru anul în curs, compania are în plan să atragă 100 de noi colegi în echipă, în toate cele 9 magazine pe care le deține pe plan local, dar și în sediul central. În acest sens, HORNBACH definește candidatul ideal drept amabil, comunicativ și dedicat. Aceste calități, alături de o orientare strategică spre dezvoltare și inovație, sunt esențiale.