din intreaga lume
Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit, lansează o nouă campanie de publicitate axată pe sloganul companiei – „Mereu găseşti câte ceva de făcut” – dorind astfel să arate că, la nivel global, chiar dacă lumea este atât de mare, pasiunea pentru bricolaj şi grădinărit „vorbeşte” aceeaşi limbă şi că, un lucru făcut în echipă, este mult mai solid.
Campania pornită de la ideea „Mereu găseşti câte ceva de făcut” îşi doreşte să treacă de toate graniţele geografice, culturale, religioase sau lingvistice, făcând asociere cu subiecte importante ale momentului, precum criza refugiaţilor din Europa, conflictele din Ucraina, Siria sau Orientul Mijlociu.
„Pentru a atinge acest scop şi pentru a arăta că mereu există ceva de făcut, nu doar acasă, ci în lume, şi că munca în echipă are mai mare succes, noul spot subliniază, cu frenezia şi umorul specific campaniilor Hornbach, ceea ce se întâmplă atunci când oamenii de diferite origini îşi urmăresc doar propriul scop şi nu colaborează între ei”, a declarat Mugurel-Horia Rusu, Director General al Hornbach Romania.
Spotul are în prim plan un proiect gigant, o casă care de fapt simbolizează întreaga lume. La acest proiect lucrează oameni de diverse rase, religii, culturi, fiecare dorind să îşi pună amprenta, să transforme proiectul într-unul propriu, fără a se sfătui cu ceilalţi coechipieri. Apoteotic însă, la finalizarea construcţiei care este un adevărat Turn Babel, construit în numeroase stiluri de lucru individuale, proiectul „Lumea” se prăbuşeşte, se descompune în bucăţi, sub privirile mirate ale tuturor.
Abia după această prăbuşire, toţi cei implicaţi înţeleg cât de importantă este munca în echipă şi încep să lucreze cu toţii, alături, având aceleaşi principii.
Mesajul pe care Hornbach îşi doreşte să îl transmită prin acest spot este că meşterii din întreaga lume au aceleaşi valori de bază: unitate şi solidaritate.
„Ceea ce arată noua campanie, se trăiește, de fapt, în viața de zi cu zi. Faptul că deseori putem reuși doar împreună, indiferent de statutul social și de origine, acest aspect constituie un exemplu pentru lumea în care trăim cu toții”, a declarat Julia Ziegelmann, șef al departamentului Comunicare brand al Hornbach.
Aceasta a subliniat, de asemenea, că rolul campaniei a fost şi de a pune în scenă sloganul binecunoscut, cu umor şi farmec, pentru a fi înţeles, în profunzime.
„Să prezinți într-un spot publicitar atât de multe etnii și culturi diferite este aproape o revoluție în industria publicitară germană”, a declarat, la rândul său, Guido Heffels, responsabil Creație de la HEIMAT, agenţie ce s-a ocupat de creaţia spotului. Acesta a subliniat că, deşi este o campanie pentru un lanţ de magazine de bricolaj şi grădinărit, aceasta face referire şi la evenimentele istorice din perioada actuală.
Dincolo de spotul TV, campania cuprinde şi o componentă de outdoor ce are la bază subiectul „Recunoaşterii Steagului”. Prin titluri de tipul „7.000 de limbi străine, însă o singură cale de a bate un cui în perete. Mereu găseşti câte ceva de făcut.” sau „Lumea este casa ta. S-o renovăm împreună! Mereu găseşti câte ceva de făcut.” , sloganul este pus în scenă în designuri stilizate îmbogățite cu steaguri.
Pe plan local, campania a început la 19 septembrie în mediile TV şi outdoor.