- Piața de e-commerce pe segmentul DIY va crește cu două puncte procentuale de la an la an
- 97% din produsele disponibile în magazinele fizice Hornbach pot fi achiziționate și online
Potrivit Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit, valoarea medie a coșului de cumpărături în magazinul online este de două ori mai mare comparativ cu cea din offline. De asemenea, în valoare absolută, achiziția medie realizată de români în shopul online este de câteva sute de lei.
,,Diferența principală dintre coșul mediu din magazinul online versus cel din magazinele staționare este dată de faptul că, în online, clienții știu exact ceea ce au de cumpărat, în timp ce în locațiile fizice aceștia aleg nu doar produsele pe care le au pe listă”, a declarat Mugurel – Horia Rusu, Director General Hornbach România.
Profilul clientului din magazinul online
Potrivit afirmațiilor sale, clientul Hornbach din mediul online nu diferă foarte mult de cel din magazinele fizice. Astfel, cea mai mare pondere o au bărbații, în proporție de peste 70%. În ceea ce privește vârsta medie, majoritatea se încadrează în categoria 29 – 49 de ani. Cu toate acestea, magazinul virtual are și clienți de peste 65 de ani, fapt care arată că și generațiile mai avansate sunt tot mai înclinate către tehnologie.
În ceea ce privește evoluția magazinului online al Hornbach în cei peste doi ani de la lansare, reprezentantul companiei susține că a observat o deschidere tot mai mare a clienților pentru achizițiile online.
,,Românii își doresc să comande online produsele de care au nevoie și acest lucru este unul îmbucurător. Tocmai din acest motiv ne lărgim constant sortimentul și sperăm ca în maxim doi ani să putem livra prin comandă online toate produsele disponibile în magazinele fizice. În acest moment căutăm o soluție logistică pentru produsele voluminoase sau cu lungimi foarte mari”, a mai spus Mugurel – Horia Rusu.
În comparație cu magazinele online disponibile în alte țări, reprezentantul Hornbach România nu observă diferențe notabile între obiceiurile de consum ale clienților. Cu toate acestea, în România comerțul online pe segmentul DIY este încă la început, existând o diferență față de țări precum Germania.
,,Piața de comerț online pe categoria de materiale de construcții și grădinărit este într-o creștere continuă pe plan local, iar acest lucru se poate vedea mai ales din faptul că toți jucătorii din acest segment investesc masiv în dezvoltarea acestui canal. Astfel, pe viitor, vedem o creștere de cel puțin două cifre procentuale de la an la an”, a subliniat Directorul General al Hornbach România.
Care sunt cele mai achiziționate produse în magazinul online
Când vine vorba de cele mai achiziționate produse din magazinul online, în această primăvară categoria care a condus detașat a fost cea de Grădină – produse pentru amenajarea grădinii, a terasei și a balconului, dar și din zona de ZOO dedicată animalelor de companie.
,,Pandemia generată de COVID-19 a determinat mulți români să petreacă timp în casă, așa că au ales să investească în zonele de relaxare, realizând amenajări de mică sau mare anvergură”, a concluzionat dl. Rusu.
Mediul online nu este însă un canal la fel uzual pentru clienți interesați de produse de design, cum ar fi tapetul, covoarele, perdele. În cazul acestora, cumpărătorul își dorește să vadă culoarea reală, să simtă textura și să analizeze în detaliu aspectul produslui, așă că optează pentru achiziția din magazinele fizice.
97% din produsele din magazinele staționare Hornbach sunt disponibile și în mediul online
În acest moment, în magazinul online al Hornbach România sunt disponibile peste 60.000 de articole diferite, iar lunar sunt listate câteva mii de noi repere. Din produsele existente în magazinele staționare, peste 97% sunt deja și în cel online, în timp ce cca. 10.000 de articole se regăsesc exclusiv în mediul online. Acestea sunt produse livrate direct de la furnizorii Hornbach, categorie ce va avea treptat o creștere tot mai mare, deoarece compania este în permanentă căutare de noi parteneri în acest sistem.
Reprezentantul companiei a subliniat, de asemenea, că pentru majoritatea achizițiilor online, clienții aleg serviciul de livrare la domiciliu. Termenele de livrare sunt între 1 și 5 zile, expedierea acoperind întreg teritoriul României pentru peste 80% dintre produse. De asemenea, Hornbach oferă clienților din mediul online și serviciul de Rezervare & Ridicare, aceștia având posibilitatea de a rezerva produsele online și de a le ridica din magazinele Hornbach în termen de cel puțin 4 ore de la emiterea comenzii.