Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Horia Anton, Senior PR Manager la FCB Bucharest: Ne-am adaptat contextului și am mers all in pe online

Horia Anton, Senior PR Manager la FCB Bucharest

Interviu cu Horia Anton, Senior PR Manager la FCB Bucharest

Ce îți place cel mai mult la domeniul comunicării și relațiilor publice?

Horia Anton, Senior PR Manager la FCB Bucharest
Horia Anton, Senior PR Manager la FCB Bucharest

Diversitatea și oportunitățile de cunoaștere. Trebuie să înțelegi fiecare client și, implicit, industria în care activează, pentru a îi îndeplini nevoile de comunicare. Pleci de la mult research, acumulezi informații și, în baza experienței, poți să oferi soluțiile potrivite.

În completare, aș adauga și versatilitatea domeniului, întrucât astăzi pregătești lansarea unui autovehicul 100% electric (o premieră în portofoliul clientului tău), mâine rezolvi situații de criză pentru un jucător din industria de telecom sau, în contextul vremurilor actuale, te implici în organizarea unui eveniment online pentru angajații unei companii din sectorul energiei.

Ce s-a schimbat în ultimii trei ani?

Game changer-ul evident este pandemia. Chiar dacă munca noastră se mutase deja în mare parte în online, pandemia din 2020 ne-a cam încastrat acolo ?. Iar asta a venit la pachet cu limitarea interacțiunii fizice cu clienții, furnizorii, partenerii și chiar cu publicul. Una este să lansezi un produs în cadrul unei video-conferințe cu zeci de jurnaliști, fiecare în chenarul său digital, alta e să îl prezinți live, într-un spațiu dedicat pentru evenimente.

Ce strategii au funcționat cel mai bine în 2021?

Ne-am adaptat contextului și am mers all in pe online.

Din ce domenii sunt cei mai activi clienți ai agenției?

Telecomunicații, Energie, Tehnologie, Asigurări

Ce se caută în PR acum?

Nu cred că așteptările clienților s-au schimbat radical în ultimii ani, însă pandemia a scos în evidență necesitatea capacității de adaptare.

Tendințe în PR pentru 2022?

– Vom vedea și mai mult conținut video
– O prezență mai consistentă a brandurilor pe TikTok
– După un 2021 timid, mă aștept la mai multe podcasturi de companie
– Focus mai mare pe comunicare internă și pe employer branding

Cât de importanți sunt influencerii în 2022? Se caută bloggeri sau social media influenceri?

Influencerii sunt departe de a-și pierde relevanța și importanța în campaniile de comunicare. Provocarea care se menține în continuare și care determină succesul unei campanii este alegerea cât mai potrivită a creatorilor de conținut în funcție de nevoile, publicul și vocea brandului – industria noastră mai are de lucrat la acest aspect ?. Cât despre bloggeri, cei de nișă vor rămâne în continuare relevanți.

Care sunt platformele social media folosite cel mai mult de clienți? Unde se află publicul lor cel mai mult?

La nivel de piață, așteptăm studiile realizate de agențiile de research ?. În 2022 va fi interesant de văzut cât de mult loc își va face Tik Tok-ul în comunicarea clienților, dacă ne uităm la gradul de penetrare al platformei în 2021. În ceea ce mă privește, canalul de comunicare dominant al clienților mei și ai agenției în general depinde de publicul principal al acestora.

De exemplu, pentru obiectivul de employer branding al unei companii din industria auto, comunicarea are loc, în principal, pe LinkedIn. Pentru un retailer din zona de scule și echipamente pentru construcții, publicul țință sunt meseriașii, pe care îi găsim mai degrabă pe Facebook. Pentru unul dintre clienții din zona de beauty, miza e pe Instagram. Și exemplele pot continua.

Online sau offline? Ce funcționează acum mai bine în PR?

De doi ani se lucrează aproape exclusiv în online căci, ei bine, asta e situația. Fie că vorbim despre acțiunile tradiționale – relația cu presa sau despre activări / proiecte speciale de PR, ele funcționează foarte bine în mediul online, atât ca awareness, cât și ca engagement. Rezultatele sunt bune, dar parcă lipsește ceva, iar acel lucru este experiența unei interacțiuni direct cu brandul, într-un context fizic. Atașamentul față de un brand sau de un produs se construiește și în offline, chiar dacă rezultatele sunt mai puțin cuantificabile ?.

Pentru că 2021 s-a încheiat curând, care e campania din 2021 care ți-a plăcut cel mai mult?

#TogetherForMagicHome

Ce campanie internațională de comunicare/PR/publicitate ți-a atras cel mai mult atenția?

Campania împotriva alcoolului la volan realizată de colegii noștri din Belgia – Agenția Happiness / FCB

https://happiness-brussels.com/work/non-bob

Ce nu ți-a plăcut în 2021 – legat de PR/marketing/publicitate

A mai trecut un an fără “taxa de pitch”.

Obiective pentru 2022?

Per ansamblu, să avem un 2022 mai bun decât a fost 2021. Mai aplicat, îmi doresc rezultate și mai bune pe conturile de care mă ocup și noi provocări (adică noi clienți ?).

Cuvântul care descrie 2022 pentru tine?

Speranță.

Despre Horia Anton

După 3 ani în turism, câteva incursiuni în presa sportivă și în televiziune, și-a găsit chemarea în comunicare, unde face și desface briefuri de peste zece ani.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.