Centrul din Los Angeles al Honda R&D America a pus in functiune un prototip de statie solara ce produce hidrogen, destinata utilizarii domestice, capabila sa reincarce celulele vehiculelor electrice cu pile de combustibil peste noapte.
Prototipul de statie solara Honda producatoare de hidrogen este un concept unic, ansamblu integrat de dimensiuni reduse pentru a se putea incadra in garajul utilizatorului, si poate produce suficient hidrogen (0.5kg) in 8 ore pentru a putea umple celulele vehiculului electric cu pile de combustibil.
Sistemul anterior solar producator de hidrogen, necesita atat o statie electrolizoare cat şi o unitate compresor, separate, pentru a putea produce hidrogen sub presiune. Compresorul era cel mai mare si mai scump element al intregii structuri si reducea eficienta sistemului. Prin proiectarea unui nou electrolizor cu diferenta de inalta presiune, inginerii Honda au reuşit sa elimine compresorul in intregime – o premiera mondiala pentru un sistem destinat utilizarii domestice. Aceasta inovaţie permite, de asemenea reducerea dimensiunilor altor componente, astfel ca noua statie este cel mai compact sistem, in timp ce mareste eficienta cu mai mult de 25% (valoarea calculata in funcţie de simulari), comparativ cu sistemul precedent de statie solara pe baza de hidrogen.
Compatibil cu o ”Retea electrica Inteligenta”, statia Solara Honda producatoare de hidrogen permite consumatorilor sa realimenteze vehiculul peste noapte fara a fi nevoie sa stocheze hidrogen, proces ce ar diminua emisiile de CO2 prin utilizarea energiei electrice mai putin costisitoare in afara orelor de varf. In cursul zilei, la orele de varf, Statia Solara pe baza de hidrogen poate furniza curent electric in retea, oferind un beneficiu financiar utilizatorului.
Avand un design simplu pentru o utilizare cat mai usoara, configuratia intuitiva permite utilizatorului sa ridice si sa inlature cu usurinta furtunul de alimentare, fara a fi nevoie sa il insurubeze cand trebuie amplasat inapoi pe unitatea de distributie.
Proiectat pentru a alimenta lent un vehicul cu pile de combustibil intr-un interval de 8 ore, peste noapte, sistemul solar furnizeaza hidrogen suficient pentru distanta zilnica parcursa cu masina, proces ce indeplineste cerintele majoritatii soferilor. Ca si in cazul sistemului anterior, puritatea hidrogenului rezultat din noua statie indeplineste cele mai pretentioase specificatii SAE (J2719) si ISO (14687).
Montat la Centrul din Los Angeles al Honda R&D, noul Sistem Solar Honda pe baza de Hidrogen va folosi aceleasi 48 de panouri solare, de 6.0kW care au alimentat sistemul precedent. Matricea utilizeaza filmul de celule solare subtiri, compus din cupru, indiu, galiu si seleniu (CIGS) produs de Honda Soltec Co., Inc., o filiala detinuta in totalitate de Honda, care a fost proiectata pentru productia de masa si vanzarea de celule solare capabile sa genereze eficient energie electrica. Celulele solare unice produse de Honda reduc cantitatea de CO2 generata in timpul productiei spre deosebire de celulele solare conventionale.
Conceput pentru a veni in intampinarea nevoilor viitorilor proprietari de vehicule electrice cu celule de combustibil, Sistemul Solar pe baza de hidrogen Honda a fost de asemenea creat pentru a completa o reţea publica de alimentare rapida cu hidrogen. Honda FCX Clarity, vehicul electric pe baza de celule de combustibil este capabil de realimentare rapida, ceea ce ofera o autonomie de 460 de kilometri (bazat pe European Driving Cycle). Cu ajutorul statiilor publice de realimentare rapida ce furnizeaza in 5 minute combustibil suficient pentru calatorii mai lungi si oportunitatea de a alimenta convenabil peste noapte, la domiciliu, folosind statia solara conectata la o retea inteligenta, Honda FCX Clarity poate acoperi o arie larga de cerinte de la drumurile zilnice la excursii in weekend.
O strategie-cheie in producerea unei staţii solare pe baza de hidrogen pentru folosire domestica a fost crearea unui nou stil de viata mai confortabil, curat, eficient energetic, ce include alimentarea sustenabila la domiciliu, raspunzand nevoii de a avea o infrastructura de realimentare care poate promova utilizarea la scara larga a vehiculelor electrice cu pile de combustibil.
Combinarea unui vehicul electric cu celule de combustibil cu o staţie solara pe baza de hidrogen ar putea duce la crearea unei societati care foloseste hidrogen, bazata pe energie regenerabila ce conduce la o reducere importanta a emisiilor de CO2 şi o mai mare durabilitate a energiei. Honda a pus in functiune primul Sistem Solar pe baza de hidrogen in 2001 la centrul din Los Angeles a Honda R&D Americas.
2001 |
Sistem cu 3 unitati de stocare pe baza de hidrogen |
2003 |
Sistem cu doua unitati cu un electrolizor original Honda si un nou sistem solar utilizand prototipul Honda CIGS cu celule solare care genereaza un sistem eficient si imbunataţit |
2008 |
Matrice solara echipata cu celule CIGS de producţie in masa de la Honda Soltec Co, reducand dimensiunea matricei cu 20% şi imbunataţire voltaica (PV) |
2010 |
O statie cu o singura unitate intra in functiune si devine cel mai eficient sistem din lume, cu o eficienta crescuta cu peste 25% (valoarea calculata in funcţie de simulari) comparativ cu sistemul solar precedent pe baza de hidrogen. |
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}