Anii 2020-2021 au fost cu siguranță provocatori pentru e-commerce și anumite nișe. Piața de produse cosmetice a văzut fluctuații date de reducerea activității în saloane, dar a avut de câștigat din tranziția în online a cumpărătorilor. La final de 2022, asistăm la creșteri ce depășesc așteptările în această industrie, vânzările înregistrând un trend ascendent. Magazinul online hnicosmetice.ro, una dintre cele mai renumite companii de produse cosmetice de pe piața românească, anunță o creștere cu 30% a cifrei de afacere, prin comparație cu anul 2021.
Per total, sectorul românesc de e-commerce continuă să crească, iar potrivit GPeC – cel mai mare eveniment de e-commerce din România – în 2022 piața de comerț online din România a fost în creștere cu aproximativ 10% față de anul 2021.
Printre cele mai căutate și vândute produse cosmetice din 2022 au fost produsele de înfrumusețare și styling, datorită faptului că evenimentele offline și-au reluat cursul firesc, iar saloanele de înfrumusețare au revenit în activitate.
“Brandurile noastre sunt în topul preferințelor atât pentru profesioniști, pentru utilizarea în salon, cât și pentru clientul care cumpără pentru el. Menționez aici Fanola, Oro Therapy, Ami Gel, Midashi Japanese, Be Hair care au crescut în ultimii 3 ani foarte frumos și își merită locul în rutina de îngrijire și înfrumusețare a femeilor și bărbaților din România. Am observat un interes crescut pentru produsele de îngrijire a părului, în special a părului vopsit care în mod firesc are nevoie de un tratament special. Ne bucurăm să vedem că oamenii sunt atenți la produsele pe care le folosesc, atât din punct de vedere al calității, cât și businessul de la care cumpără”, spune Ioana Hotăran, Manager HNI Cosmetice.
Creștere cu până la 50%, prevăzută pentru anul 2023
De peste 20 de ani, HNI Cosmetice vine în întâmpinarea clienților săi, dar și a saloanelor și a magazinelor de beauty, cu produse profesionale ce au la bază o tehnologie avansată, dedicată în totalitate înfrumusețării. Prin vânzările online, care reprezintă aproximativ 30% din business, HNI acoperă, prin rețeaua de distribuție, întregul teritoriu al României, iar prin vânzările offline, aproximativ 70%, la nivel național.
Pentru anul 2023, HNI prevede o creștere cu până la 50% a cifrei de afaceri, având în vedere că au în plan extinderea activității businessului, prin acoperirea tuturor județelor cu rețeaua de distribuție, către saloanele de înfrumusețare.
Planuri de extindere a gamei de produse – lansarea brandului IOHO Professional
HNI Cosmetice este unic distribuitor în România pentru o gamă largă de produse profesionale de la branduri renumite, precum Fanola, Be Hair, Midashi Japanese, Ami Gel, Pierre Rene Professional și multe altele.
În plus, anul 2023 vine cu vești bune și surprize din partea companiei, pentru saloanele de înfrumusețare: HNI are în plan lansarea brandului IOHO Professional, un brand de înaltă calitate, ce va acoperi toate nevoile profesioniștilor, începând de la vopsirea părului, până la tratarea și stilizarea acestuia.
“Vom lansa o gamă profesională de produse pentru vopsirea și îngrijirea părului în 2023, IOHO Professional, brand care va cuprinde pe viitor în gama lui mai multe categorii de produse. Suntem și vrem să rămânem o echipă care inovează și aduce plus valoare în piața de beauty din România. Pentru noi, relația cu profesioniștii rămâne foarte importantă, pentru că știm că încrederea clienților în expertiza lor este primul pas în schimbarea rutinei de îngrijire și în a face alegeri mai bune”, completează Ioana Hotăran, Manager HNI Cosmetice.