Advertising şi al dresorului canin Cătălin Cornea, a câştigat joi, 9 octombrie, premiul Silver Drum la cea de-a 21-a ediţie a festivalului de publicitate Golden Drum, de la Portorož.
Proiectul a fost înscris la secţiunea relaţii publice, subcategoria comunicare pentru situaţii de criză. Obiectivul a fost de a încuraja adopțiile de câini fără stăpân din adăposturile publice, demonstrând capacitatea acestor animale de a fi dresate pentru a deveni o resursă pentru societate. Astfel, Karma – o cățelușă maidaneză selectată dintr-un adăpost din jurul Bucureştiului – a fost dresată pentru a deveni primul maidanez de ajutor din lume. În prezent, cățelușa Karma este prietena de nedespărțit și ajutor de nădejde pentru Mircea, un tânăr care a ajuns în scaunul cu rotile după un grav accident de circulație. Ea a învățat de la dresorul Cătălin Cornea cum să deschidă și să închidă uși, să acționeze comutatorul electric, să aducă stăpânului diverse obiecte și să îl ajute când se deplasează pe stradă.
Inspirat de iniţiativa VIER PFOTEN, Parlamentul român a votat favorabil anul acesta o prevedere legală privind alocarea de fonduri publice pentru dresarea unor câini utilitari în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi, maidanezii fiind incluşi pe lista câinilor care pot fi dresaţi în acest scop.
Campania de PR a avut peste 20 de milioane de vizualizări, iar spaţiul media gratuit obţinut a fost în valoare de peste 550.000 de euro.
“Problema câinilor maidanezi din România a avut și are o notorietate foarte mare la nivel internaţional, atrăgând atenţia publicului iubitor de animale din toate ţările europene. Sute de mii de cetățeni europeni au cerut autorităţilor române să oprească uciderile şi să aplice soluţii umane și eficiente pe termen lung. Ne bucurăm foarte mult că una dintre soluțiile constructive pe care VIER PFOTEN a dorit să le promoveze prin acest proiect a fost apreciată şi premiată la nivel internațional”, a declarat Anca Florina Raicu, Director de Comunicare, VIER PFOTEN România.
“Hingherul cel Bun a vrut să arate că, în situații de criză, soluția nu constă în adoptarea unui comportament polarizat și violent. Rostul creativității este, până la urmă, să facă lumea mea bună. Am arătat că maidanezii pot fi o resursă a societății românești, transformându-i în câini de asistență pentru persoanele cu dizabilități. Premiul câștigat nu doar validează ideea propusa de GMP, ci ii crește vizibilitatea pe plan internațional. Soluția propusă poate fi «exportată» și în alte țări care se confruntă cu aceeași problemă”, spune Ioana Gheorghiță, Head of Strategy GMP Advertising.
Mai multe detalii puteți găsi pe pagina de Facebook dedicată proiectului
https://www.facebook.com/HingherulCelBun.
Copyright foto: Mihai Vasile/VIER PFOTEN