Henkel a preluat de la Akzo Nobel diviziile Adezivi si Materiale Electronice, detinute anterior de catre National Starch. “Aceasta achizitie reprezinta un moment de referinta in istoria de peste 130 de ani a companiei si directioneaza in mod clar Henkel catre cresterea profitabila” a afirmat Ulrich Lehner, Presedinte al Consiliului de Administratie al Henkel KGaA. Preluarea a fost precedata de separarea diviziilor achizitionate de catre Henkel, de investigatiile antitrust si cele legate de competitie realizate de catre autoritatile competente.
In 2007, aceste doua divizii ale National Starch (Adezivi si Materiale Electronice) au generat vanzari de 1.25 miliarde lire sterline (aproximativ 1.83 miliarde euro). Pretul de achizitie a fost de 2.7 miliarde lire sterline (aproximativ 3.7 miliarde euro). Dupa integrare, vanzarile anuale ale diviziei Adezivi Tehnologii Henkel vor creste la aproximativ 7.5 miliarde euro. Henkel asteapta ca sinergiile sa genereze intre 240 si 260 milioane euro pe an si anticipeaza ca noua divizie isi va demonstra intregul potential incepand cu anul 2011.
“Vom face tot ce ne sta in puteri sa integram aceasta companie excelenta cu angajatii si produsele sale de exceptie cat mai rapid si mai usor” a adaugat Ulrich Lehner. Henkel va mai oferi informatii legate de procesul de integrare o data cu publicarea rezultatelor financiare pe primul trimestru, pe data de 7 mai 2008.
Intarirea pozitiei pe piata
Odata cu achizitionarea diviziilor Adezivi si Materiale Electronice ale National Starch, Henkel isi intareste substantial pozitia de lider pe piata mondiala a adezivilor si in special pe segmentul adezivilor industriali. Portofoliul de produse al diviziilor National Starch vine sa completeze in mod fericit portofoliul diviziei Adezivi Tehnologii Henkel.
In cadrul diviziei Adezivi Tehnologii, achizitia va avea un impact important asupra sectoarelor de adezivi pentru ambalaje si adezivi pentru lemn, ca si asupra sectorului de electronice. De exemplu, Henkel ocupa pozitii foarte bune pe pietele de adezivi pentru produse laminate folositi in producerea ambalajelor flexibile pentru produse alimentare, pe cand National Starch este lider in domeniul adezivilor sensibili la presiune. Ca rezultat al fuziunii, aceste tehnologii vor fi accesibile unui numar mai mare de consumatori si se asteapta dezvoltarea de noi aplicatii. In domeniul electronicelor, National Starch ofera un adeziv special cu care cipurile pot fi lipite, de exemplu, pe cartile de credit, iar Henkel ofera solutii pentru protejarea acestor cipuri sensibile de actiunea daunatoare a unor factori de mediu, cum ar fi caldura sau razele solare. Combinarea celor doua portofolii permite acum clientilor sa achizitioneze cele doua aplicatii de la um singur furnizor.
Henkel anticipeaza de asemenea o intarire a pozitiilor sale pe pietele regionale. Proportia vanzarilor din regiunea Asia-Pacific va creste, o data cu achizitia celor doua divizii National Starch, de la 8 procente la aproximativ 12 procente, iar vanzarile diviziei Adezivi in sine se vor dubla datorita pozitiei foarte puternice pe piata ale celor doua companii care au fuzionat. In acelasi timp, pozitia puternica pe piata de care se bucura Henkel in Europa, mai ales in regiunea in continua crestere a Europei de Est, poate fi folosita drept parghie pentru a accelera expansiunea companiei, facand posibila distribuirea marcilor National Starch prin reteaua de distribuitie Henkel, foarte puternica in aceasta regiune.
{mosloadposition user10}