Campania Heineken® UEFA Champions League de anul acesta a fost una plină de surprize, spectacol, emoție și premii pentru fanii adevărați ai fotbalului. În același timp, a venit și cu o premieră în industria berii din România: prima campanie de retail media, desfășurată în una dintre cele mai importante rețele de modern trade.
„Compania noastră este mereu în pas cu cele mai recente tendințe globale în advertising. Ne dedicăm constant testării celor mai inovatoare metode de promovare pentru a maximiza eficiența campaniilor noastre. Un exemplu relevant în acest sens este implementarea campaniilor de retail media, o inovație pe piața din România, care ne permite să utilizăm strategii moderne pentru a crește vizibilitatea brandurilor din portofoliul nostru, obținând rezultate remarcabile”, a declarat Cristina Radu, Director de Marketing, HEINEKEN România.
Anul acesta, pentru implementarea Heineken® UEFA Champions League, HEINEKEN România a colaborat cu dentsu. Motivul principal pentru această alegere a fost faptul că dentsu a recunoscut și valorificat potențialul pe care îl au calitatea datelor deținute de retaileri și oportunitatea comunicării cu consumatorul, cât mai aproape de momentul achiziției.
Agenția dentsu utilizează soluția oferită de Footprints AI care oferă un mix între comunicarea online și offline. Footprints AI colectează și agregă datele a peste 8,5 milioane de consumatori români. Noutatea presupune folosirea AI pentru analizarea datelor și definirea unor audiențe predictive specifice.
Astfel, HEINEKEN a reușit să atingă un univers semnificativ de consumatori, prin diferitele canale din rețelele de retail (ex. ecrane digitale, radio, web & mobile advertising, social media și digital), pe baza comportamentelor lor de cumpărare.
„Convențional, campaniile de media sunt concepute cu scopul de a genera rezultate pe atribute de brand, cum ar fi awareness și likeability. Cu toate acestea, ne-am propus să ne extindem abordarea achiziției. Prin această strategie ne propunem să maximizăm impactul campaniilor noastre, influențând deciziile de cumpărare”, declară Ramona Voicu, Head of Media HEINEKEN România.
„Cu toții recunoaștem importanța comunicării cât mai aproape de achiziția efectivă a produselor, însă, în absența datelor care să alimenteze constant campania și a unei măsurări coerente și continue, orice acțiune în această zonă nu oferă rezultate și nu livrează pe măsura așteptărilor noastre“, spune Daniel Corneanu, Digital Lead la dentsu România agenția de media pentru marca Heineken®.
Ce înseamnă retail media
Prin retail media, comercianții pun la dispoziția brandurilor datele și canalele de comunicare online și offline proprii pentru a difuza anunțuri publicitare personalizate și foarte targetate direct către consumatori. Noul tip de media permite închiderea buclei între impresiile media (vizualizările reclamelor) și tranzacțiile efectuate în cadrul platformei de retail, oferind astfel o legătură directă și măsurabilă între publicitate și achizițiile efectuate de consumatori în magazinele fizice și online. Această abordare îmbunătățește targetarea și oferă, în același timp, noi perspective asupra comportamentului de cumpărare, contribuind la loializarea cumpărătorilor datorită experiențelor de cumpărare superioare și mai relevante.