-Raportul publică rezultatele pe 2010 în aria sustenabilităţii-
Heineken România lansează a doua ediţie anuală a Raportului de Sustenabilitate, care prezintă rezultatele companiei în ceea ce priveşte implementarea de soluţii sustenabile pentru fiecare dintre ariile sale de activitate, cu privire la mediul înconjurător, societate şi comunităţile în care compania îşi desfăşoară activitatea. Raportul face parte din agenda de sustenabilitate a Heineken România, “Brewing a Better Future”, şi prezintă rezultatele companiei pe fiecare dintre ariile de sustenabilitate.
În 2010, Heineken România a lansat componenta locală a programului “Brewing a Better Future”, care face parte din agenda de sustenabilitate a grupului Heineken. Abordarea companiei asupra sustenabilităţii este caracterizată printr-o viziune integrată, pe termen lung, care acoperă toate ariile de activitate ale companiei şi are obiective clare atât la nivel local, cât şi la nivel global, permiţând companiei sa aibă o contribuţie pozitivă asupra societăţii, mediului şi comunităţilor în care își desfășoară activitatea.
„Pentru Heineken România, Sustenabilitatea reprezintă un mod de a gândi, de a lucra şi de a interacţiona cu cei din jurul nostru. Sustenabilitatea face parte din cultura companiei noastre şi se referă la acţiuni concrete, prin care putem aduce o contribuţie pozitivă asupra societăţii, mediului înconjurător şi comunităţilor în care ne desfăşurăm activitatea. Obiectivele stabilite în cadrul agendei noastre de sustenabilitate, „Brewing a Better Future”, ne ajută să ne atingem obiectivul de a ne desfăşura activitatea în România pe termen lung, în mod eficient şi responsabil. Rezultatele obţinute în 2010 în ceea ce priveşte sustenabilitatea sunt publicate în ediţia a doua a Raportului de Sustenabilitate şi demonstrează angajamentul companiei noastre de a ne atinge obiectivele stabilite în cadrul agendei de sustenabilitate, Brewing a Better Future”, declară Jan Derck van Karnebeek, Managing Director Heineken Romania.
Agenda de sustenabilitate „Brewing a Better Future” se concentrează în jurul a trei direcţii strategice:
1) IMPROVE – Să îmbunătăţim în mod continuu impactul mărcilor şi al companiei noastre asupra mediului înconjurător
Pentru că doreşte să aibă o contribuţie pozitivă asupra mediului în care îşi desfăşoară activitatea, Heineken România a implementat o serie de măsuri menite să scadă consumul de apă, energie şi electricitate, reducând în acelaşi timp nivelul emisiilor de CO2.
În 2010, compania a redus cantitatea totală de energie utilizată în procesul de producţie (de la 176,6 MJ/hl în 2009 la 152,9 MJ/hl în 2010), consumul specific de energie termică (de la 103,2 MJ/hl în 2009 la 85,8 MJ/hl în 2010) şi consumul specific de energie electrică (de la 8,2 kWh/hl în 2009 la 7,5 kWh/hl în 2010). Pentru toate cele trei cazuri, Heineken România a atins obiectivele stabilite pentru anul 2010. Tot anul trecut, compania a redus consumul specific de apă, de la 4,22 hl/hl în 2009 la 4,08 hl/hl în 2010.
Pe lângă atenţia acordată consumului de apă, calitatea apei uzate este de asemenea importantă pentru Heineken Romania. În acest sens, toate fabricile companiei sunt echipate cu staţii de tratare a apei uzate, iar unul dintre obiectivele companiei este de a îmbunătăţi în permanenţă parametrii de funcţionare a acestora. Referitor la emisiile specifice directe şi indirecte de CO2, compania Heineken România a înregistrat o scădere de la 9,2 kg CO2/hl în 2009 la 7,9 kgCO2/hl în 2010.
Începând din 2010, Heineken România a început să achiziționeze şi să plaseze în piaţă numai frigidere „verzi”, care asigură un consum de energie redus cu până la 35% faţă de frigiderele obişnuite. Astfel, consumatorii se bucură de o bere rece, de calitate, cu impact minim asupra mediului. Tot în anul 2010, Heineken România a sporit în permanenţă eficienţa sistemului de distribuţie.
2) EMPOWER: Investim în permanenţă în oameni şi în comunităţile în care ne desfăşurăm activitatea
În ceea ce priveşte angajaţii, asigurarea sănătăţii şi siguranţei acestora a fost întotdeauna o prioritate pentru Heineken România. “Siguranţa angajaţilor noştri a fost întotdeauna extrem de importantă pentru noi. În viitor, scopul nostru este să luăm toate măsurile necesare pentru a menţine standarde înalte de siguranţă”, declară Jan Derck van Karnebeek.
Heineken România a luat toate măsurile de precauţie pentru a reduce numărul accidentelor în rândul angajaţilor săi şi al angajaţilor furnizorilor, care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unităţilor de producţie ale companiei. Frecvenţa accidentelor a scăzut de trei ori în 2010 faţă de 2009, iar angajaţii furnizorilor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unităţilor de producţie ale Heineken România nu au fost implicaţi în nici un accident anul trecut. Factorii cheie care au contribuit la acest aspect au fost investiţiile companiei în cursuri privind standardele şi măsurile de siguranţă, organizate în cadrul companiei şi auditurile mai dese realizate în domeniul siguranţei.
Pentru Heineken România este foarte important ca drepturile şi integritatea angajaţilor să fie respectate. În 2010, nu s-au înregistrat nici un fel de reclamaţii sau cazuri de abuz ori de discriminare (rasă, culoare, sex, religie, apartenenţă politică) referitoare la angajaţii sau partenerii companiei.
Heineken România susţine de asemenea economia locală, printr-o politică de sprijin a furnizorilor locali. În 2010, 64% din costurile totale de achiziţii ale companiei s-au îndreptat către furnizorii locali.
3) IMPACT: Să contribuim în mod pozitiv asupra modului în care adulţii percep imaginea berii
Agenda de sustenabilitate „Brewing a Better Future” include o strategie complexă, menită să încurajeze consumul responsabil şi să reducă abuzul de alcool. Aceasta include comunicare continuă pentru conştientizarea şi educarea publicului cu privire la consumul responsabil, auto-reglementare şi parteneriate pe termen lung.
Abordarea consumului responsabil a fost integrată în totalitate în modul în care produsele Heineken România sunt promovate şi vândute. Toate sticlele şi dozele Heineken® poartă mesajul de consum responsabil, împreună cu un link către website-ul dedicat www.enjoyheinekenresponsibly.com, o platformă online de educare şi informare a consumatorilor despre consumul responsabil de bere.
În 2010, Heineken România a continuat să folosească www.consumaberilenoastreresponsabil.ro, ca platformă online pentru educarea şi informarea consumatorilor despre consumul responsabil de bere. Fiecare dintre mărcile româneşti (Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt şi Bucegi) are un website dedicat, integrat în această platformă. Toate ambalajele şi materialele de comunicare ale mărcilor Heineken Romania poartă mesajul de consum responsabil, precum şi un link către website-ul platformei www.consumaberilenoastreresponsabil.ro.
În 2010, Heineken România a continuat şi a dezvoltat parteneriatul cu ALIAT, principala organizaţie non-guvernamentală din România, care oferă servicii în domeniul adicţiilor. Împreună cu ALIAT, Heineken România a lansat platforma Alcohelp (www.alcohelp.ro), primul centru online gratuit de prevenţie, intervenţie şi orientare către servicii specializate din România. În primul an de existenţă, platforma a fost accesată de 17.631 persoane, dintre care 940 au completat chestionarul de auto-evaluare privind consumul de alcool, iar 982 de persoane au parcurs cei 12 paşi de consiliere şi tratament ai programului on-line de pe www.alcohelp.ro. În 2010, a fost lansată versiunea în limba maghiară a site-ului.
Văzând că programul răspunde unei nevoie reale a utilizatorilor, Heineken România împreună cu ALIAT au hotărât să lanseze extensia off-line a programului şi au demarat Caravana Alcohelp. Caravana a mers în 11 localităţi din România – Târgovişte, Vama Veche, Mamaia, Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Iaşi, Vaslui, Timişoara, Arad, Piteşti şi Bucureşti. În timpul caravanei, specialiştii ALIAT au discutat cu 8.180 de persoane. Un număr de 960 de persoane şi-au evaluat consumul de alcool şi au participat la sesiuni de interpretare a rezultatelor şi de consiliere. În timpul programului au fost distribuite 7.320 de broşuri despre consumul problematic de alcool şi riscurile pe care acesta le implică. Dintre acestea, 860 au fost broşuri în limba maghiară.
Toate aceste rezultate pozitive încurajează şi motivează Heineken România să continue colaborarea cu ALIAT şi să investească în acţiuni care îi vor ajuta pe oameni sa gestioneze consumul abuziv de alcool.
Toate cele trei direcţii strategice ale agendei de sustenabilitate „Brewing a Better Future” reflectă nu numai valorile în care Heineken România si grupul Heineken cred cu tărie, dar şi planurile de viitor şi măsurile concrete pe care compania continuă să le implementeze, cu scopul de a deveni cel mai „verde” producător de bere din lume.
Raportul de Sustenabilitate Heineken România este disponibil online, pe site-ul //www.heinekenromania.ro/ro/brewing_a_better_future.