investitiile in tehnologie au adus cea mai mare scadere a emisiilor de carbon (CO2) din ultimii 3 ani
HEINEKEN România publică cea de-a cincea ediție anuală a Raportului de Sustenabilitate, anunțând rezultate pozitive pentru toate ariile Agendei „Brewing a Better Future”. În 2013, HEINEKEN a înregistrat cea mai mare scădere a nivelului de dioxid de carbon din ultimii trei ani și a lansat primul program de Harm Reduction din România organizat la un festival de muzică.
«Din 2010, de când am lansat Agenda “Brewing a Better Future”, ne-am îmbunătățit rezultatele de la an la an. Ne bucurăm să vedem că prin investițiile pe termen lung în tehnologie și eficientizarea proceselor de producție am reușit să obținem o scădere semnificativă a emisiilor de carbon (CO2). Frigiderele verzi pe care le plasăm pe piață din 2011 și sistemul automat de distribuție ne-au ajutat să reducem nivelul de CO2 la 6,6 kg CO2/hl, de la 7,1 kg/hl în 2012», spune Onno Rombouts, Managing Director HEINEKEN România.
Rezultate-cheie ale Raportului de Sustenabilitate 2013:
I. Îmbunătățiri pe întregul lanț de producție, cu un impact pozitiv asupra mediului înconjurător:
· HEINEKEN a introdus un sistem de planificare automată a transporturilor, care a permis companiei să micșoreze cu 22,8% nivelul de CO2 rezultat din activitatea logistică.
· În 2013, consumul de energie termică a scăzut de la 61,9 MJ/hl, în 2012, la 61,8 MJ/hl.
· Consumul de apă a fost redus de la 3,9hl/hl, în 2012, la 3,8 hl/hl.
· În 2013, compania a reușit să reducă nivelul emisiilor de CO2 de la 7,1 kg/hl (în 2012), la 6,6 kg/hl, în parte și datorită frigiderelor verzi care consumă cu până la 35% mai puțină energie electrică decât frigiderele obișnuite.
II. Investiții în promovarea consumului responsabil de alcool
· HEINEKEN a lansat primul program de Harm Reduction din România desfășurat la un festival de muzică, în parteneriat cu organizația non-guvernamentală ALIAT. 700 de persoane au fost informate cu privire la consumul responsabil de alcool și 300 de participanți au răspuns la chestionarele recomandate de Organizația Mondială a Sănătății.
· Campaniile globale „Sunrise” și „Dance More. Drink slow” au fost lansate și în România și au transmis mesajul puternic de consum responsabil. Pentru campania „Dance More. Drink slow”, HEINEKEN a colaborat la nivel internațional cu celebrul DJ Armin van Buuren și a realizat un experiment social, arătând cum muzica bună poate schimba comportamentul de consum al oamenilor, provocându-i să danseze mai mult și să consume alcool cu moderație.
III. Investiția în comunități:
· Programul HEINEKEN pentru Comunități a continuat și în 2013, când compania a majorat valoarea granturilor la 400.000 de lei. Opt proiecte locale care contribuie la bunăstarea comunităților au câștigat granturi în valoare de 50.000 de lei fiecare. Valoarea totală a investiției se ridică la 1 milion de lei, de la lansarea programului.
Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2013 este disponibil integral pe site-ul HEINEKEN România, www.heinekenromania.ro.