la Zilele Biz
Prima ediție pe România a studiului “Best Companies for Leaders”, realizat de Hay Group România și prezentat la ziua dedicată Managementului din cadrul evenimentului Zilele Biz arată că România nu numai că scrie un capitiol important în leadership, dar, mai ales că executivii din țară chiar își întrec omologii din Europa de Vest.
Una dintre concluziile studiului arată că 83% dintre liderii companiilor din România reușesc să creeze un mediu de lucru care să motiveze angajații, spre deosebire de 82%, procent înregistrat la nivelul companiilor din Europa.
În războiul cu criza economică o serie de companii par a fi imbatabile. Câteva dintre “armele” acestora în lupta cu recesiunea dar și cu competitorii sunt exact liderii din organizație. Cum se dezvoltă aceștia, cum contribuie companiile la crearea unei “pepiniere” de lideri cu potențial și, mai ales, care sunt companiile din țară care încurajează cel mai mult leadershipul, sunt câteva dintre întrebările la care răspunde studiul “Best Companies for Leaders”, realizat de Hay Group România.
În cadrul sesiunii de astăzi, Harry Meintassis, Managing Director South East Europe, a dezvăluit șase importante tendințe în leadership și noutățile despre cele mai bune practici din domeniu cât și Topul celor 10 companii identificate în urma desfășurării studiului ca fiind cele mai bune organizații pentru leadership din România.
Top 10 “Cele mai bune companii pentru leaderi”:
1. Coca Cola HBC
2. Vodafone
3. Unilever
4. IKEA
5. Siemens
6. Hewlett-Packard
7. Raiffeisen
8. Renault
9. OMV Petrom
10. ING
"Cercetarea ‘Best Companies for Leadership’ realizată de Hay Group este cel mai important studiu la nivel global și se concentrează pe ‘cele mai fierbinți teme de leadership’ din piața muncii, analizează viitoare tendințe, precum și cele mai bune practici din leadership", spune Harry Meintassis, General Manager la Hay Group România.
"Cercetarea din acest an a arătat că cele mai bine clasate companii pun un accent mai mare pe dezvoltarea unor lideri agili și flexibili, care sunt, în același timp pregătiți să își asume riscuri și să încurajeze o adevărată cultură a inovației. Lideri care nu stau pe gânduri și au puterea să combine excelența cu inovația, viziunea strategică cu focusul pe execuție, eficientizarea costurilor cu dezvoltarea talentelor, dar și viziunea acționariatului cu etica și integritatea. Este interesant că, deși leadership-ul urmează aceleași tendințe și în România, în același timp prezintă o serie de diferențe culturale precum și o puternică sete de cunoaștere și de aprofundare a fenomenului", a mai adăugat Harry Meintassis, General Manager la Hay Group România.
Începand cu anul 2005, Hay Group derulează în fiecare an un studiu de anvergură la nivel global “Cele mai bune companii pentru leadership” (“Best Companies for Leadership”), cu scopul identificării celor mai noi și inovatoare practici din domeniu. Anul acesta, pentru a răspunde interesului crescut al companiilor din România privind studiul, Hay Group a lansat această inițiativă și pe plan local. Obiectivul studiului este de a ajuta organizațiile să obțină o mai bună perspectivă asupra provocărilor cu care se confruntă liderii și să evidențieze practicile de leadership utilizate de către organizațiile de succes.
La studiu au participat aproape 18.000 de angajați din peste 2.200 de organizații din întreaga lume. În România, au participat la studiu peste 1.600 de angajați din aproximativ 60 de companii.
Rezultatele studiului au fost prezentate în exclusivitate în deschiderea Zilei de Management din cadrul celei de-a XII- a ediții a Zilelor Biz, eveniment aflat în desfășurare între 11 și 15 noiembrie la Howard Johnson Grand Plaza Hotel.