Spectacolul oferit de naţionala feminină de handbal a României în meciul din sferturile de finală ale Campionatului Mondial din Franţa, jucat joi seară împotriva echipei ţării gazdă, a adus, din nou, poziţia de lider de audienţă postului public.
Meciul comentat de Radu Naum şi handbalista Cristina Vărzaru, extrema dreaptă a naţionalei, a stârnit interesul românilor, TVR 1 atrăgându-şi o „galerie” de 1.533.000 de telespectatori din ţară, dintre care 771.000 în mediul urban. Joi seară, între orele 21.25 – 23.34, TVR a înregistrat o audienţă medie de 8% şi o cotă de piaţă medie de 22.5 % la nivel naţional, respectiv un rating mediu de 7.7% şi un share mediu de 21.3 % în mediul urban. TVR 1 a ocupat prima poziţie în clasament şi la nivelul publicului comercial, cu 6.9% rating şi 22.3% share. Locul al doilea i-a fost atribuit postului Acasă TV, cu 4% rating la nivel naţional, 4.7% rating la nivel urban, respectiv 4.3% rating la nivel comercial. Pe poziţia a treia s-a clasat ProTV, cu 3.1% rating mediu la nivel naţional, 3.3% rating mediu la nivel urban, respectiv 3.2% rating mediu la nivelul publicului comercial.
Şi studioul special amenajat chiar la stadionul Bercy pentru emisiunea Handbal mondial, care a urmat meciului şi unde Radu a avut ca parteneri de discuţie oficiali ai echipei şi o parte dintre jucătoare, a reţinut românii în faţa micilor ecrane. Emisiunea s-a detaşat ca lider de audienţă, fiind urmărită de 1.219.000 de telespectatori din întreaga ţară şi înregistrând 6.3% rating mediu, respectiv 28.4% cotă medie de piaţă la nivel naţional, 5.7% rating şi 24.1% share în mediul urban, respectiv 4.9% rating şi 21.9% share la nivelul publicului comercial.
Datele sunt furnizate de TNS-AGB International şi prelucrate de Colectivul Analiză şi Cercetare al TVR.
Bucuresti, 14.12.2007 {mosloadposition user10}