Pe 31 octombrie toţi se pregătesc de Halloween: îşi aleg costume, sculptează dovleci şi merg la petreceri. Pentru branduri, este ocazia perfectă de a realiza concursuri, promoţii şi, mai mult decât atât, ocazia perfectă pentru a crea conţinut personalizat pentru această sărbătoare.
Cu ajutorul ZelistMonitor*, am realizat o listă de 7 lucruri care ne-au atras atenţia în ceea ce priveşte Halloween-ul în Social Media din România.
1. Numărul de apariţii în ultima lună comparativ cu anul trecut
În ultimele 30 de zile, acest subiect a generat 35 000 apariţii, cu un viewership (impresii estimate) de 84 milioane de impresii.
Prin comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2012, numărul apariţiilor şi al viewership-ului a fost mai mare în acest an. Astfel, între 4 octombrie şi 4 noiembrie 2012, subiectul Halloween a înregistrat 31 000 apariţii şi 71 milioane de impresii.
2. Facebook, principalul generator de discuţii
Cele mai multe discuţii au avut loc pe Facebook, atât pe paginile publice, cât şi în discuţii publice de pe profile personale. În perioada monitorizată, Facebook a generat 15 000 aparitii, având un viewership estimat de 70 milioane impresii. Apariţiile de pe Facebook însumează peste 40% din numărul total de apariţii.
3. Apariţii pe Instagram
Instagram a ocupat locul al doilea în topul canalelor care au generat cele mai multe apariţii despre Halloween. Astfel, în ultimele 30 de zile, pe Instagram au fost 6100 de postări referitoare la Halloween.
4. Portretul emitentului tipic
Cele mai active persoane care au scris pe bloguri sau Twitter despre Halloween au fost bărbaţii (62% din totalul emitenţilor), cu vârsta cuprinsă între 19 şi 24 de ani (35% din total), stabiliţi în Bucureşti (55%).
5. Postarea cu cele mai multe impresii
Cele mai multe impresii estimate din perioada monitorizată au fost aduse postării de pe pagina de Facebook Kiss FM. Aceasta a generat un viewership estimat la 124 de mii de impresii.
6. Ziua cu cele mai multe menţionări
Desigur, ziua cu cele mai multe apariţii a fost 31 octombrie, zi care a generat subiectului monitorizat un număr de peste 10 mii apariţii, cu un viewership estimat la 26 milioane de impresii.
7. Cum au comunicat brandurile în Social Media cu ocazia Halloween-ului
Promoţii, concursuri sau content dedicat acestei sărbători, brandurile şi-au costumat conturile din reţelele sociale.
Câteva branduri monitorizate de ZelistMonitor, care au avut viewership puternic în perioada monitorizată şi care au comunicat pe subiectul Halloween, au fost:
Kiss FM– 124 mii impresii
Radio ZU– 114 mii impresii
Lidl Romania– 102 mii impresii
Doncafe– 73 mii impresii
KFC Romania– 68 mii impresii
McDonald`s Romania– 68 mii impresii
Emag– 59 mii impresii
* Aceste date au fost preluate din ZelistMonitor, standardul de facto în monitorizarea online din România.