Guinness și Golin au readus spiritul irlandez în rândul tuturor românilor dornici să petreacă cu ocazia St. Patrick’s Day. În acest an, Guinness, stout-ul nr. 1 în lume, a lansat către consumatori, jurnaliști și bloggeri provocarea creării unui #GuinnessTache desăvârșit.
„St. Patrick’s Day se potriveşte perfect cu dorinţa românilor de a petrece şi de a se bucura de viaţă, de aceea am propus consumatorilor români o săptămână de petreceri memorabile. Devenite deja o tradiţie, evenimentele organizate de Guinness pentru această ocazie dau startul petrecerilor irlandeze din toată ţara şi trezesc interesul oamenilor pentru cultura unui popor unic. Activările online și offline propuse de Golin au reușit și de această dată să arate de ce Guinness este ingredientul perfect pentru a sărbători ziua irlandezilor de pretutindeni pe tărâmuri românești, printr-un party demn de puburile din Dublin”, a declarat Paul Markovits, Vice-Președinte Marketing URBB.
„În fiecare an aşteptăm cu nerăbdare brief-ul celor de la Guinness pentru sărbătoarea de St. Patrick’s Day şi ne notăm ziua de 17 martie în calendar încă dinainte de finalizarea campaniei anterioare. Pentru ediţia din 2016 am dorit ca cei care participă la evenimentele organizate în St. Patrick’s Week să devină irlandezi și i-am invitat să obţină un #GuinnessTache perfect, savurând gustul unic al unui pint de Guinness. Astfel, am creat o strategie de comunicare interactivă, în care cuvântul de ordine a fost creativitatea şi care a suprins în cele mai mici detalii atmosfera tipic irlandeză a acestui brand de bere”, a adăugat Ana Trif, Senior Manager, Golin România.
Campania de comunicare a inclus o serie de activări pentru jurnalişti şi bloggeri, care au fost invitaţi la party-ul „verde” de pe 17 martie. Acestora le-a fost lansată provocarea inedită din acest an, și anume realizarea unui #GuinnessTache. Petrecerea tradiţională de pe 17 martie a avut loc în The Harp – Irish Pub, unde vedete, bloggeri și jurnaliști şi-au etalat mustața Guinness, demnă de un irlandez get-beget.
Fanii paginii de Facebook Guinness au fost și ei implicați în campania din acest an. Cei care postau un selfie cu #GuinnessTache și pintul de bere intrau într-un concurs prin care puteau câştiga selfiestick-uri și berea preferată.
St. Patrick’s Week a presupus derularea mai multor activări în zeci de oraşe din România, inclusiv în Capitală, cu a IX-a ediţie a St. Patrick’s Day Open Air Celebrations, care a avut loc pe 19 martie, unde grupuri de dansatori şi muzicieni au transformat Centrul Vechi într-o sărbătoare de neuitat a prieteniei româno-irlandeze. Petrecerea a continuat a doua zi cu o paradă cu cimpoaie şi care alegorice, una dintre cele mai mari procesiuni de acest fel din Europa.
Proiectul a inclus şi o acţiune inedită în Băneasa Mall, unde Guinness a dat startul petrecerii de Saint Patrick’s Week şi i-a invitat pe vizitatorii centrului comercial să se alăture unui flash mob în atmosfera irlandeză cu muzică celtică şi dansuri pe măsură. Filmul acţiunii:
Echipa United Romanian Breweries Bereprod a fost formată din Georgiana Sima (Brand Manager Guinness), Odette Draghici (BTL Manager URBB), Daniela Ene (PR URBB) și Paul Markovits (Vice-Președinte Marketing URBB).
Echipa Golin a fost formată din Ana Trif (Senior Manager), Raluca Duță (Chief of the Bridge), Elena David (Senior Media Associate), Bianca Stoica (Junior Digital Associate) și Alexandra Siminiuc (Associate).