Penultima etapă a sezonului european, disputată în Ungaria, a regăsit echipajul Umbrărescu/Piana pe treapta a doua a podiumului în ambele manșe, la finele unor curse dominate de ploaie și de modelele M4 GT4.
Răzvan Umbrărescu și Gabriele Piana au intrat în linie dreaptă în 2018 odată cu începerea lunii septembrie, traseul maghiar de Grand Prix de lângă Budapesta revenind în calendarul GT4 European Series după un an de pauză. Astfel, pilotul român a început pregătirea din săptămâna anterioară competiției, cu un prim contact cu circuitul într-o sesiune privată de teste, în care au fost validate cele mai recente elemente de echilibrare a performanțelor impuse de organizatorul SRO în urma rundei belgiene de la Spa.
Comportamentul modelului BMW a fost net superior față de etapa din Ardeni, însă weekendul de concurs a adus o variabilă hotărâtoare în ecuație: vremea deosebit de capricioasă. Echipajul #111 a plecat sâmbătă în prima manșă din cea mai bună postură, după ce Gabriele Piana a semnat timpul de pole position (primul pentru M4 GT4 în campionat), însă o furtună a venit chiar la jumătatea întrecerii, după ce italianul îi predase mașina lui Umbrărescu.
Neutralizarea dictată pentru condiții potrivnice s-a prelungit până la consumarea a 75% din distanța parcursă pentru a se putea acorda punctele întregi, iar perechea româno-italiană a încheiat pe locul secund, atât la general, cât și în Silver Cup. Un echipaj rival a profitat de neșansa ca Umbrărescu să fie grav prejudiciat de piloții care au rulat nejustificat de lent înainte de compactarea plutonului, însă șansa a fost că pista era impracticabilă și nu s-a mai dat un restart care l-ar fi costat pe băcăuanul aflat pe anvelope de uscat.
A doua zi, aversa și-a potrivit ceasul cu startul în turul de formare, RN Vision STS luând decizia inspirată de a miza pe o ploaie trecătoare. Slick-urile s-au dovedit alegerea optimă după primele 2-3 bucle, Umbrărescu reușind să revină prin pluton după ce a controlat la limită GT-ul imediat după start. Pista s-a uscat rapid și i-a silit pe mulți dintre adversari să-și prelungească opririle la standuri pentru a renunța la anvelopele de ploaie, timp în care românul i-a predat mașina lui Piana care a urcat până pe poziția a doua.
În pofida ofensivei acestuia, soldată cu cel mai rapid tur, liderul nu a mai putut fi ajuns și astfel perechea româno-italiană a celebrat două clasări pe podium pe cel mai apropiat circuit de țara noastră. Pentru RN Vision STS a fost prima dublă în GT4 European Series, iar BMW a avut un weekend maghiar de excepție, cu 1-2-uri înregistrate în ambele manșe.
Cele 36 de puncte strânse i-au promovat pe Umbrărescu și Piana pe locul al cincilea la general în ierarhia categoriei supreme Silver Cup, la doar patru puncte în urma echipajului-fanion Alpine. Cu patru podiumuri și șapte clasări în puncte din zece starturi, românul speră să vină în avanposturi și peste două săptămâni, în finala de pe Nurburgring (Germania).
Mai multe despre echipă și despre BMW M4 GT4:
https://www.rn-vision-sts.com/
https://www.bmw-motorsport.com/en/topics/fahrzeuge/bmw-m4-gt4.html.
Credit foto: Gabi Tomescu