Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Grupul Volkswagen a inregistrat o crestere a veniturilor din vanzari si a profitului operational

in anul 2008

Volkswagen Aktiengesellschaft a emis un comunicat cu privire la rezultatele financiare înregistrate pe parcursul anului fiscal 2008. Cu o creştere a veniturilor din vânzări de 4.5 procente, la o valoare de 113.8 miliarde euro, profitul operaţional al grupului a înregistrat o creştere cu 3.0 procente, la 6.3 miliarde euro.

„Ne-am atins obiectivele şi am reuşit să depăşim rezultatele record obţinute în anul 2007, în ciuda condiţiilor mai dificile,” a declarat luni la Wolfsburg preşedintele consiliului de administraţie al firmei Volkswagen Aktiengesellschaft, prof. dr. Martin Winterkorn.

„Dificultăţile deosebite cu care se confruntă producătorii de automobile se vor menţine şi în acest an. Obiectivul nostru este acela de a obţine rezultate mai bune decât cele înregistrate de piaţă în ansamblu. Punctul forte al concernului nostru care reuneşte mai multe mărci este reprezentat de poziţia consolidată. Prin intermediul noilor noastre produse atractive, de exemplu Polo, Golf, Audi A4, Seat Ibiza şi Škoda Yeti, beneficiem de o poziţie corespunzătoare, astfel încât această criză va consolida importanţa noastră,” a afirmat Winterkorn, cu privire la viitorul activităţii, adăugând că Volkswagen dispune de o gamă extinsă de modele ecologice: în total, 105 din numărul total de modele actuale ale grupului garantează un nivel de emisii de CO2 mai redus de 140g/km, iar 24 de modele asigură emisii sub 120g CO2/km. “Volkswagen oferă autovehiculele potrivite la momentul potrivit,” a mai declarat Winterkorn.

Volkswagen prezintă situaţiile financiare centralizate pentru anul 2008:
· Grupul Volkswagen a obţinut rezultate foarte importante, în ciuda afectării semnificative a mediului de afaceri
· Scania a devenit cea de-a noua marcă membră a grupului
· Profitul operaţional de 6.3 miliarde de euro a depăşit nivelul înregistrat pe parcursul anului precedent (6.2 miliarde de euro)
· Consiliul de administraţie şi comisia de supraveghere au propus dividende majorate în valoare de 1.93 euro pentru acţionarii Volkswagen
· Livrări majorate cu 1.1 procente în comparaţie cu anul precedent, cu un număr de 6.3 milioane autovehicule; creştere la nivel mondial a cotei de piaţă
· Cota capitalului propriu al grupului s-a majorat de la 22.0 procente la 22.3 procente; cota capitalului propriu al sectorului de automobile a înregistrat o creştere de la 32.3 procente la 32.6 procente
· Sectorul de automobile a raportat o adaptare pozitivă a fluxului net de numerar pentru achiziţionarea firmei Scania
· Nivelul net al lichidităţilor sectorului de automobile s-au menţinut la o cotă ridicată de 8.0 miliarde euro

Prezentare de ansamblu a rezultatelor

*) Excluzând achiziţiile şi vânzările investitorilor: 8,879 milioane euro (an precedent: 5,681 milioane euro)

Perspective

Prin cele nouă mărci şi prin noua gamă de modele, grupul Volkswagen este poziţionat foarte bine la capitolul acoperirii segmentului, inovaţiilor tehnologice orientate în funcţie de cerinţele clienţilor şi al modelelor destinate pieţelor în dezvoltare. Şi în anul 2009, mărcile individuale vor lansa numeroase modele noi, cu consum redus de carburant, care vor contribui în continuare la extinderea portofoliului de produse oferite de concern şi vor acoperi noi segmente de piaţă. Din acest motiv, deşi estimăm că nici grupul Volkswagen nu va putea evita tendinţa descendentă, suntem de părere că va obţine rezultate superioare în raport cu piaţa de ansamblu, obţinând o cotă suplimentară de piaţă în timpul crizei.

Veniturile din vânzări ale grupului pentru anul 2009 vor scădea în comparaţie cu anul precedent, ca urmare a reducerii volumului de vânzări. Creşterea costurilor de refinanţare şi deteriorarea situaţiei în ţările în care ne desfăşurăm activitatea vor afecta în mod suplimentar veniturile. Volkswagen va contrabalansa această evoluţie prin măsuri de control al costurilor şi gestionarea investiţiilor, precum şi prin optimizarea continuă a proceselor. Relevanţa ecologică şi rezultatele obţinute în urma proiectelor noastre de realizare a noilor modele reprezintă elementele centrale ale strategiei „18 plus”.

Nivelul ridicat de volatilitate a dezvoltărilor pieţei nu permite formularea de previziuni certe pentru anul fiscal 2009. Pornind de la nivelul foarte redus al operaţiunilor comerciale de la începutul anului, se poate estima că profiturile nu vor atinge nivelurile ridicate din anii precedenţi.

Bucuresti, 05.03.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.