de apa minerala naturala
Grupul Maspex Wadowice a semnat un contract condiţional pentru preluarea companiei Rio Bucovina. Condiţia intrarii în vigoare a acestui contract o reprezintă obţinerea aprobării Consiliului Concurenţei din România precum şi efectuarea cu succes a acţiunii de due diligence.
Tranzacţia include, printre altele, achiziţionarea celor trei facilităţi de producţie ale societăţii Rio Bucovina (localizate în Vatra Dornei, Timişoara şi Giurgiu), precum şi a brandului “Bucovina”. Rio Bucovina deţine o cotă de aproape 10% din piaţa românească a apelor îmbuteliate, conform AC Nielsen (date de piaţă aferente perioadei aprilie-mai 2015). Grupul Maspex este un cunoscut producător de produse instant, de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare, de paste făinoase, biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels). Grupul a intrat pe piaţa românească în anul 1996 şi, în prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi în România. Brandurile deţinute de Maspex, cum ar fi Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta şi Salatini, sunt jucători importanţi, unele dintre ele fiind leaderi pe segmentul lor de piaţă. Preluarea companiei Rio Bucovina va fi cea de-a treia pe care Grupul Maspex o realizează în România.
Rio Bucovina este unul dintre cei mai mari producători de ape minerale naturale de pe piaţa românească. Conform datelor AC Nielsen, Rio Bucovina este al doilea mare jucător ca volum, deţinând o cotă de aproape 10% din piaţa apelor îmbuteliate (date de piaţă aferente perioadei aprilie – mai 2015). Apa minerală naturală “Bucovina” provine din surse subterane, izolate de orice activităţi ale omului, şi este certificată de către Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Alfred Rusescu" pentru a fi utilizată în prepararea alimentelor destinate sugarilor.
Tranzacţia va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice şi cea de-a 3-a pe piaţa românească. În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziţionat brandul Arnos iar în anul 2013 brandurile Salatini şi Capollini – cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels).
România reprezintă pentru Maspex o a doua piaţă ca mărime, după Polonia, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri şi al investiţilor efectuate, cât şi ca putere de cumpărare. În prezent, Maspex este cunoscut în România ca producător de produse instant, de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare, paste făinoase, biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels). Compania a intrat pe piaţa românească în anul 1996 şi în prezent este unul dintre cei mai mari investitori polonezi în România. Produse precum: sucurile pentru copii Tedi, nectarurile şi sucurile Tymbark, ciocolata caldă şi cappuccino La Festa, ceaiurile instant Ekland, crema pudră pentru cafea Coffeeta, biscuiţii săraţi (crackers) şi covrigeii (brezels) Salatini sunt jucători importanţi iar unele dintre ele sunt lideri incontestabili ai pieţei.
Krzysztof Pawiński, Preşedintele Consiliului de Adminstraţie al Grupului Maspex Wadowice: „În România deţinem o poziţie foarte bună pe segmentul produselor instant, cu brandurile La Festa şi Ekland, pe piaţa sucurilor, nectarurilor şi a băuturilor răcoritoare cu brandurile Tedi şi Tymbark, iar la categoria crackers şi brezels cu brandul Salatini. Pe piaţa apelor minerale nu am fost prezenţi până acum, iar aceasta este o categorie care se află în creştere. În prezent, segmentul apelor minerale ocupă o cotă de 50% din piaţa băuturilor nealcoolice din România. Comparativ, piaţa băuturilor răcoritoare reprezintă 10%. Brandul Bucovina va creşte semnificativ competitivitatea noastră şi va consolida poziţia companiei pe piaţa românească. În plus, în România consumul de apă îmbuteliată se află încă la un nivel scăzut, comparativ cu alte ţări din Europa, ceea ce, cu certitudine, ne creează o perspectivă de dezvoltare, la aceasta contribuind şi tendinţele spre un mod de viaţă sănătos.”
Krzysztof Grabowski, Preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Tymbark Maspex România: „După tranzacţia istorică din iulie 2015, când Grupul Maspex Wadowice a achiziţionat active ale firmei Agros Nova din Polonia, aceasta având ca efect crearea unui grup alimentar cu un rulaj de aproape 1 miliard de euro, preluarea Rio Bucovina de către Grupul Maspex Wadowice va reprezenta cea mai importantă achiziţie realizată în România de către Maspex.”
Dorel Radu, Director general Rio Bucovina: „Achiţionarea companiei Rio Bucovina de către una dintre cele mai mari companii poloneze din Europa Centrală şi de Est va constitui un moment foarte important pentru piaţa de FMCG din România. Ca parte a Grupului Maspex, alături de Tymbark Maspex România, Rio Bucovina îşi va consolida şi mai mult poziţia pe piaţa producătorilor de apă minerală naturală, apă de izvor şi apă de masă din România. Sunt sigur că experienţa companiei poloneze, precum şi obiectivele ambiţioase ale acesteia privind portofoliul de produse vor contribui substanţial la dezvoltarea continuă a brandurilor deţinute de compania Rio Bucovina.”
Mai multe detalii privind această preluare vor fi furnizate după obţinerea aprobării Consiliului Concurenţei din România.
GRUPUL MASPEX WADOWICE
Grupul Maspex Wadowice este una dintre cele mai mari companii din Europa Centrala şi de Est pe segmentul produselor alimentare. Compania este lider incontestabil pe piaţa sucurilor, nectarurilor şi a băuturilor răcoritoare în Polonia, Cehia şi Slovacia, şi un producător important în Ungaria, România, Bulgaria şi Lituania. De asemenea, Grupul este un important jucător pe piaţa produselor instant (cappuccino, cacao, crema pudră pentru cafea, ceaiuri instant) în Europa Centrală şi de Est. Maspex deţine totodată titlul de lider pe piaţa pastelor făinoase din Polonia şi este unul dintre producătorii cu tradiţie din România. În iulie 2015, compania a achiziţionat activele firmei Agros Nova din Polonia şi, în consecinţă, a devenit lider pe piaţa gemurilor, ketchup-ului şi a sosurilor şi un principal producător pe segmentul semipreparatelor şi al preparatelor de legume din Polonia.
Compania se bazează în continuare pe aceeaşi strategie aplicată de-a lungul anilor, adică pe crearea unor branduri de succes aflate în topul preferinţelor consumatorilor. De asemenea, achiziţiile reprezintă modalitatea de a se extinde şi de a lărgi oferta de produse de marcă. Grupul Maspex Wadowice a efectuat, în decursul a peste 20 de ani de existenţă, un număr de 17 achiziţii, dintre care 9 pe plan extern (firmele Tymbark şi Lubella, business-ul cu sucuri al firmei Walmark, lider pe piaţa sucurilor, nectarurilor şi băuturilor răcoritoare din Cehia şi Slovacia, firma Olympos, producător important de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare din Ungaria prin preluarea a 100% din acţiunile acesteia, societatea Queen’s, unul dintre producătorii de sucuri de top din Bulgaria, acţiunile firmei Plusssz Vitamin Kft din Ungaria – brandul Plusssz, lider pe piaţa ungurească de vitamine efervescente, şi brandul Apenta, unul dintre cele mai vechi mărci comerciale de pe piaţa apelor minerale din Ungaria, firma Arnos – producător pe piaţa românească de paste făinoase prin preluarea a 100% din acţiunile firmei, mărcile Salatini (crackers) şi Capollini (brezels) – cele mai vechi mărci comerciale din segmentul biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels)). Preluarea unor active ale firmei Agros Nova în Polonia a cuprins achiziţionarea a două unităţi de producţie în Łowicz şi Wąsosz, precum şi a brandurilor: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt.
Brandurile Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa şi Plusssz sunt lider incontestabil ai propriilor categorii, produse care se bucură de o imensă încredere în rândul consumatorilor, nu numai în Polonia ci şi în ţările din Europa Centrală şi de Est. În anul 2014, cifra de afaceri la nivel de Grup a atins un nivel de aproape 800 de milioane de euro, din care 1/3 o reprezintă vânzările pe plan extern. Produsele companiei Maspex ajung în peste 50 de ţări din toată lumea.