Grupul Orange anunță astăzi rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru al anului 2023, disponibile la 31 decembrie.
În România, în 2023 cifra de afaceri este de 1,551 de miliarde de euro, în scădere cu 1,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. În al patrulea trimestru, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată de 407 de milioane de euro[i], în creștere moderată cu 1,5% față de T4 2022.
La 31 decembrie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,5 milioane de clienți[ii], internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,1 milioane de clienți.
Finalul de an a fost marcat de semnarea acordului între Orange și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, ce a anunțat intenția de a crea un singur operator de telecomunicații complet convergent.
Rețeaua Orange: prezență solidă 5G la finalul lui 2023
Eforturile de extindere a rețelei au continuat anul trecut, când peste 500 de noi localități din mediul urban și rural au primit acces la conectivitate 4G și 4G+. Rețeaua 4G acoperă 98,77% din populație, în timp ce rețeaua 4G+ acoperă 82,58% din populație. 13 noi orașe au beneficiat în 2023 de rețeaua 5G/5G+, ajungând la un total de 38 de orașe cu cele mai rapide viteze mobile, de până la 1,5 Gbps.
Calitatea rețelei Orange a fost din nou confirmată, la final de 2023, de auditorul independent LCC International. Măsurătorile efectuate în 40 de orașe și pe drumurile de legătură dintre acestea au arătat că Orange România rămâne cea mai bună rețea mobilă în ceea ce privește performanța serviciilor de voce și date.
Orange Business: veniturile din IT&C, în creștere constantă
În Orange Business, veniturile din IT&C în ultimele 12 luni au crescut cu 9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Motoare de creștere au fost serviciile de securitate cibernetică, care suscită în continuare interes pentru companii, soluțiile de smart city și proiectele de digitalizare a administrației publice și a învățământului. Al patrulea trimestru al anului trecut a avut în prim plan importanța securizării mediilor online, lansându-se Web Application Firewall (WAF), un nou serviciu de securitate cibernetică pentru protecția aplicațiilor expuse la internet, dar și un nou raport Business Internet Security 2023. Acesta oferă o imagine detaliată asupra provocărilor din domeniul securității cibernetice în contextul revoluțiilor tehnologice precum generative AI, subliniind creșterea de 18% în 2023 a numărului atacurilor cibernetice față de anul anterior.
Servicii digitale: Creștere de peste 60% a bazei de clienți YOXO
Ușurința în portare și deschiderea unui număr nou, realizată integral din aplicație și din confortul casei, au adus o creștere de peste 60% a bazei de clienți YOXO în 2023 vs. 2022 și o creștere de peste 100% a numărului de clienți nou veniți în T4 2023 față de T4 2022.
Având în prim plan experiența clienților în mediul digital, la finalul 2023, Orange a devenit primul operator de telecomunicații care a oferit clienților o nouă modalitate de livrare a produselor achiziționate pe orange.ro, prin intermediul unei ample rețele de lockere disponibile în peste 5.000 de locații partenere.
Responsabilitate socială: Eforturile de reducere a amprentei de carbon au continuat
În vederea reducerii amprentei de carbon, în 2023 Orange a semnat primul contract de tip Virtual Purchase Agreement (vPPA) din piața locală de telecomunicații, a ajuns la un număr total de ~448.000 de telefoane colectate, prin programul “Re”, ce vor reintra în circuit prin recondiționare sau reciclare, iar prin oferte dedicate a crescut cu 8% numărul de telefoane recondiționate comercializate comparativ cu 2022. În plus, în Service Centers, echipele Orange au reparat peste 50.000 de telefoane de-a lungul anului 2023.
În același timp, a continuat și activitatea de filantropie, Fundația Orange creând șanse pentru un viitor mai bun prin educație digitală, cu investiții de aproximativ 2 milioane de euro în 2023 în programele sale. Peste 2000 de participanți au finalizat în 2023 cursurile Orange Digital Center, Digitaliada a reunit anul trecut peste 40.000 de elevi și profesori, iar prin SuperCoders au fost instruiți peste 500 de copii în utilizarea unor limbaje de programare.
”2023 a fost un an plin de noi provocări la nivel local, într-un context economic complex și încercat de presiuni concurențiale. Ne-am concentrat acțiunile în jurul consolidării performanței companiei, cu accent pe menținerea calității rețelei și pe îmbunătățirea experienței clienților noștri, marcând etape importante în acest sens. Azi, românii au acces la cel mai rapid internet mobil, 5G, cu viteze de până la 1,5 Gpbs, prezent în 38 de orașe, și la oferte și servicii accesibile de comunicații. Am încheiat anul cu anunțul semnării acordului între Orange și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, ce a anunțat intenția de a crea un singur operator de telecomunicații complet convergent.
În continuare, ne vom concentra pe performanța rețelei, pe interacțiunile cu clienții și pe prezența în zona de digital, unde ne dorim să furnizăm servicii cât mai atractive. Vom duce mai departe, totodată, implicarea în proiecte sociale și acțiuni care reflectă grija noastră pentru mediu. Prin toate aceste demersuri ne menținem ambiția de a rămâne în fruntea industriei și de a aduce schimbări benefice pe termen lung în toate comunitățile în care suntem prezenți”, a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange România.
[i] Perimetrul de consolidare al grupului de companii conține Orange România, Orange Romania Communications și Orange Money.
[ii] Clienții sunt considerați RGU – unități generatoare de venituri, iar baza de clienți este consolidată.