din Europa
· Veniturile nete din vânzări s-au menținut la 1.320 miliarde de forinți
· Rezultatul operațional (EBITDA CCS ) s-a situat în al doilea trimestru la 112 miliarde de forinți, în scădere cu 21% față de primul trimestru
· Poziția financiară s-a consolidat: gradul de îndatorare s-a redus din nou, atingând un minimum al ultimilor cinci ani, de 21,2%
Grupul MOL a înregistrat, în trimestrul al doilea, un rezultat operațional (EBITDA CCS – excluzând elementele speciale și fluctuațiile de prețuri) de 112 miliarde de forinți, în scădere cu 21% față de trimestrul precedent. Rezultatul a fost determinat în principal de contribuția mai redusă a segmentului de Explorare și Producție, în timp ce rezultatele segmentelor de Rafinare și Marketing, respectiv Transport de Gaze au rămas la un nivel similar.
În sectorul Explorare și Producție, prețul mai scăzut al țițeiului și continuarea declinului producției au condus la rezultate în scădere. Pe partea de Rafinare și Marketing, efectul pozitiv al vânzărilor și cererii sezoniere mai puternice a fost contrabalansat de deteriorarea unor factori externi, precum restrângerea diferențelor între prețul țițeiului și cel al produselor petroliere rafinate, precum și de scăderea diferenţei dintre cotațiile ţiţeiului Ural şi ale celui tip Brent, alături de câteva opriri neplanificate ale instalațiilor. Performanța relativ stabilă în sectorul de Transport de Gaze a fost rezultatul conjugat al sezonalității (pentru FGSZ) și al unor pierderi pe partea de tranzacții cu gaze în Croația.
În ansamblu, situația financiară a Grupului MOL s-a consolidat în continuare. Grupul a generat un flux de numerar operațional de 238 de miliarde de forinți în trimestrul al doilea din 2013, în creștere cu 47% comparativ cu intervalul similar din anul precedent, parțial ca urmare a reducerii nevoilor de capital circulant, în condițiile unui preț mai scăzut al țițeiului brut. Gradul de îndatorare a scăzut în trimestrul al doilea la 21%, nivelul minim din ultimii cinci ani.
“Rezultatele noastre din trimestrul al doilea au fost afectate în mod negativ atât de factori externi cât și interni, mai ales pe segmentul de Explorare și Producție. Cotațiile mai scăzute ale țițeiului brut și scăderea continuă a producției de hidrocarburi și-au pus amprenta pe contribuția acestui segment, cel mai profitabil al afacerii noastre. Totuși, în pofida contextului de piață nefavorabil, am reușit să ne consolidăm semnificativ segmentul Explorare și Producție, ca urmare a două evoluții, ambele foarte importante pentru succesul nostru în viitor. În primul rând, am atins un moment de referință pentru operațiunile noastre din Kurdistan prin aprobarea de către guvernul regional a planului de dezvoltare a câmpului Shaikan, ceea ce ne-a adus mai aproape de prima fază de producție. Acești barili ne vor ajuta într-adevăr să contracarăm declinul producției câmpurilor mature. În al doilea rând, ne-am consolidat echipa de top management cu un nou vicepreședinte executiv pentru sectorul de Explorare și Producție. Pentru acest segment, probabil cel mai important al activității noastre, domnul Alexander Dodds aduce Grupului MOL o experiență internațională remarcabilă și relevantă. Sunt sigur că el va contribui într-o mare măsură la succesul nostru pe termen lung”, a declarat Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL .
Ca dovadă a angajamentului Grupului MOL pentru dezvoltarea durabilă, compania a început din primul semestru al anului 2013 să integreze informațiile legate de sustenabilitate în rapoartele sale trimestriale de management. Secțiunea referitoare la aspectele nefinanciare oferă un rezumat al evenimentelor și realizărilor cheie în domeniul performanței sustenabile și informații actualizate despre indicatorii cheie selectați.
În România, vânzările totale de carburanți (în volume, inclusiv GPL și lubrifianți) au crescut cu 8% în trimestrul al doilea din 2013 față de perioada similară a anului precedent, în timp ce creșterea în cadrul rețelei de retail a Grupului MOL a fost de 5%. În primul semestru al acestui an, în țara noastră, vânzările totale de carburanți (în volume, inclusiv GPL și lubrifianți) au crescut cu 7%, în timp ce la nivelul Grupului MOL, creșterea vânzărilor de retail a fost de 1%.