- MOL îşi actualizează ţinta pentru rezultatul EBITDA cu aproximativ 10% la o valoare anuală de 2,2-2,4 miliarde USD în perioada 2019-2021
- Segmentul Upstream majorează ţinta orientativă pentru producţie şi îşi propune să adauge rezerve noi de 350 milioane de barili echivalent petrol până în 2023
- Proiectele transformaţionale ale segmentului Downstream vor determina majorarea rezultatului EBITDA al Grupului la 2,4-2,6 miliarde USD până în 2022-2023
- Segmentul Consumer Services este prognozat să genereze un rezultat EBITDA de peste 500 mil. USD până în 2023 prin acoperirea cererii regionale de carburant tradiţional şi alternativ, creşterea contribuţiei pe segmentul bunurilor de consum precum şi extinderea serviciilor de mobilitate.
MOL a organizat astăzi Investor Day în Londra pentru a prezenta un raport de evoluţie a activităţii şi o actualizare a ţintelor strategice definite în „Strategia 2030 a Grupului MOL” anunţată cu doi ani în urmă. Odată cu menţinerea modelului de afaceri integrat şi obţinerea de rezultate solide, MOL a demarat şi un proces de transformare prin care îşi propune să devină principala companie de produse chimice din ECE, o organizaţie puternic orientată către client, precum şi prima opţiune a angajaţilor, clienţilor şi investitorilor.
MOL şi-a majorat ţinta orientativă a rezultatului operaţional CCS EBITDA pentru 2019-2021 cu aproximativ 10% la 2,2-2,4 miliarde USD, pe baza unui profil de producţie actualizat la mijlocul perioadei pe segmentul Upstream şi a unei contribuţii solide a segmentului Consumer Services. În perspectivă, în perioada 2022-23 MOL estimează o nouă creştere a rezultatului anual EBITDA la 2,4-2,6 miliarde USD, în momentul în care contribuţia proiectelor strategice de pe segmentul Downstream, inclusiv cea a investiţiei în polioli, va fi deja vizibilă.
Segmentul Upstream şi-a majorat ţinta orientativă a producţiei la mijlocul perioadei. Acum preconizează că actualul portofoliu va putea produce 100-110.000 barili echivalent petrol pe zi chiar până în 2023. Această valoare este determinată de programul de dezvoltare a zăcământului Shaikan din regiunea Kurdistan a Irakului şi de producţia extinsă din Marea Britanie, precum şi de programele de optimizare din Ungaria şi Pakistan. MOL îşi propune să adauge rezerve noi de 350 milioane de barili echivalent petrol până în 2023.
Segmentul Downstream va continua să-şi crească eficienţa până în 2023, în timp ce prima rundă de proiecte strategice şi transformaţionale va avea deja o contribuţie evidentă la rezultate până în 2022-23. MOL vede un potenţial de creştere considerabil şi în valorificarea tuturor avantajelor oferite de reglementarea Organizației Maritime Internaționale (OMI) privind combustibilii marini. Deoarece schimbarea specificațiilor la carburanți va interzice combustibilii marini cu conținut ridicat de sulf începând cu ianuarie 2020, se pot extinde marjele la rafinăriile Dunărea și Bratislava, care nu au producție de combustibili marini.
Segmentul Consumer Services urmează să genereze un rezultat EBITDA de peste 500 mil. USD până în 2023 prin acoperirea cererii de carburant tradiţional şi alternativ în ECE, consolidarea rezultatul EBITDA la bunurile de consum şi extinderea serviciilor de mobilitate. MOL îşi va dubla numărul staţiilor cu Fresh Corner, care va ajunge la 1.250 până în 2021. Parcul de automobile din cadrul MOL Limo va fi extins la 600 de maşini în Budapesta, complet electrice, iar programul va fi implementat şi în alte 2-3 oraşe. Pentru a vizualiza integral prezentarea din cadrul Investor Day, accesaţi acest link.