- MOL a fost desemnată “Compania Energetică a Anului -Dimensiune Medie” („Energy Company of the Year – Mid Cap”), pentru leadership în adaptarea activității la perioda de vârf a consumului de combustibili fosili
- Péter Ratatics a primit premiul „Viitor Lider” („Future Leader”) pentru abordarea sa vizionară în transformarea retailului
- Premiile Petroleum Economist sunt organizate anual și onorează liderii din industria energetică globală
Grupul MOL a primit două distincții la Premiile Petroleum Economist 2018, o prestigioasă competiție anuală care premiază cele mai de succes companii, proiecte și inovații din industria energiei la nivel mondial. Evenimentul a reunit la Londra companii și manageri de top din industria internațională de petrol și gaze.
MOL a intrat în competiție la două categorii – „Viitor Lider” („Future Leader”) și “Compania Energetică a Anului -Dimensiune Medie” („Energy Company of the Year – Mid Cap”). Peter Ratatics, Group Consumer Services EVP, a câștigat la categoria „Viitor Lider” („Future Leader”), în timp ce Grupul a fost desemnat învingător la categoria „Compania Energetică a Anului -Dimensiune Medie” („Energy Company of the Year – Mid Cap”).
Ambele distincții reflectă atât leadership-ul profesional existent la nivelul Grupului MOL, cât și succesul companiei și viziunea sa pentru viitor, așa cum este definită în Strategia MOL 2030.
Categoria „Compania Energetică a Anului – Dimensiune Medie” („Energy Company of the Year – Mid Cap”) a fost una deosebit de competitivă, alte trei companii importante fiind nominalizate pentru această distincție. Membrii juriului au fost impresionați de modul în care MOL și-a valorificat poziția de lider de piață, stabilind ritmul pentru o industrie aflată în schimbare. Un alt aspect pentru care Grupul MOL a primit recunoaștere a fost strategia sa de mobilitate orientată spre viitor, care include conceptul de car-sharing, mobilitatea electrică și soluțiile pentru transportul public în orașe.
Rolul lui Péter Ratatics în dezvoltarea și aplicarea planului strategic al companiei MOL de a transforma divizia de retail a companiei într-un furnizor de bunuri și servicii de larg consum i-a adus acestuia premiul la categoria „Viitor Lider” („Future Leader”). Cheia succesului lui Péter Ratatics a fost capacitatea sa de a gândi inovator, precum și viziunea clară asupra viitorului MOL dincolo de comerțul tradițional cu carburanți.
Printre celelalte companii care au primit premii se numără Tesla, care a câștigat premiul la categoria „Inițiativa Anului pentru Energie Mai Curată” („Cleaner Energy Initiative of the Year”) pentru proiectul Gigafactory din Nevada, cea mai mare fabrică de baterii litiu-ion din lume. Compania Total a câștigat premiul la categoria „Compania Energetică a Anului – Dimensiune Mare” („Energy Company of the Year – Large Cap”), în timp ce ENI a primit premiul la categoria „Compania de Explorare a Anului” („Exploration Company of the Year Award”).