· În Suedia, vânzările din luna septembrie au reprezentat un record istoric pentru Divizia Profile Componente
· Europa Centrală şi de Est rămâne o piaţă strategică pentru Grup
În perioada iulie-septembrie, profitul Grupului Lindab a crescut cu 46% faţă de perioada similară a anului trecut, până la valoarea de 23 milioane EUR (comparativ cu 15,8 milioane EUR în T3 2009). Vânzările au crescut cu 3% (de la 199 milioane EUR la 205 milioane EUR).
În ceea ce priveşte evoluţia în primele nouă luni ale anului, vânzările Lindab au scăzut cu 11%, până la 527 milioane EUR (faţă de 591 milioane EUR în perioada similară a anului trecut), în timp ce profitul a crescut cu 2%, până la 29,6 milioane EUR (29 milioane EUR în primele 9 luni ale lui 2009).
Rezultatele înregistrate în cel de-al treilea trimestru pe fiecare divizie de business au fost conform aşteptărilor, în linie cu tendinţele generale de evoluţie observate în acest an. Pe Divizia Profile Componente s-a remarcat un nivel foarte bun al cererii, cu o creştere a vânzărilor de 7%, provenită în special din zona rezidenţială. Suedia se evidenţiază în mod special, în luna septembrie înregistrând un maxim istoric din punct de vedere al vânzărilor pe această piaţă, în timp ce piaţa daneză începe să arate semne de revenire.
Divizia Building Systems (clădiri metalice) a avut, de asemenea, o activitate de vânzări pozitivă, care s-a reflectat într-o creştere cu 20%. Rezultatele înregistrate pe acest segment s-au datorat în special vânzărilor din Europa Centrală şi de Est şi zona Rusiei şi Comunitatea Statelor Independente (CSI), datorită finalizării unor comenzi realizate în trimestrul al doilea. Comenzile în T3 s-au păstrat, de asemenea, la un nivel bun, în special în CSI. Grupul şi-a concentrat eforturile asupra pieţei din Rusia, o piaţă care dă deja semnale pozitive, iar strategia de viitor presupune sporirea capacitatii de producţie şi a eficienţei la fabrica de la Yaroslavl.
Evoluţia Diviziei Ventilaţii a fost una stabilă în general, dar cu variaţii destul de mari între pieţele locale, înregistrând în T3 vânzări în uşoară scădere (-3%). Tendinţa de evoluţie este una pozitivă în Suedia şi Finlanda, fiind constantă în Germania şi Marea Britanie. Piaţa non-rezidenţială rămâne în continuare fragilă. Pentru a spori profitabilitatea, Grupul va inaugura anul viitor încă un spaţiu de producţie de 10.000 mp în Cehia, unde va muta o parte din producţie începând cu T2 2011.
Din punct de vedere geografic, zonele cu poziţie bună sunt cea Nordică, Europa Occidentală şi Europa Centrala şi de Est, în timp ce Rusia şi CSI sunt considerate a fi regiuni cu mare potenţial de creştere.
David Brodetsky, Preşedinte şi CEO Lindab Group: “Evoluţia noastră în cel de-al treilea trimestru a confirmat tendinţele recente şi aşteptările noastre: avem semnale pozitive din direcţia pieţei rezidenţiale, pieţele non-rezidenţiale s-au stabilizat şi am reuşit să contracarăm efectele costului ridicat al oţelului prin preţurile de vânzare. Per ansamblu, noua strategie presupune să ne concentrăm eforturile, atenţia şi resursele către segmentele de business pe care le considerăm puncte forte, pe cele mai atractive pieţe. În prezent, avem multe activităţi aflate în faza de implementare pe fiecare zonă de business, concentrându-ne pe zonele care vor atrage o creştere mai puternică şi profitabilă în anii următori. Perspectiva asupra pieţei rămâne neschimbată. Pe segmentul rezidenţial aşteptăm continuarea creşterii, în special în pieţele nordice, pe zona de profile componente. În ceea ce priveşte pieţele non-rezidenţiale, semnalele externe continuă să indice începutul unei reveniri pe acest segment în cea de-a doua jumătate a lui 2011”
Pentru a afla informaţii suplimentare despre evoluţia Grupului Lindab în perioada iulie-septembrie, puteţi accesa //www.lindabgroup.com/English/ir/presentations/Pages/default.aspx.
{mosloadposition user9}