in scadere cu 29% comparativ cu anul 2008
– Andrei Sulyok, Director General Lindab Romania: “In ciuda dificultatilor din piata si a mediului economic defavorabil, suntem multumiti de ce am realizat in 2009”
Grupul Lindab a obtinut vanzari de 666,8 milioane euro in anul 2009, in scadere cu 29% comparativ cu 2008. Cea mai mare scadere a fost inregistrata in Europa Centrala si de Est si Comunitatea Statelor Independente (CSI), de 49% (de la 280,5 milioane euro la 141,2 milioane euro). Prin comparatie, regiunea nordica a scazut cu 18%, iar Europa de Vest cu 19%. Profitul operational (EBIT) al Grupului a scazut in 2009 cu 76%, ajungand la 28,6 milioane euro.
“Dupa un declin puternic in prima jumatate a anului 2009, scaderea cererii a inceput acum sa se redreseze si se intrevad semne de stabilizare pe o parte din pietele noastre. Programul de eficientizare a capitalului s-a dovedit a fi de succes, fiind reflectat intr-un bun cash flow in ultimul trimestru, dar si pe parcursul intregului an. Mai mult decat atat, la inceputul anului 2010, am incheiat un acord de sale and lease-back a facilitatilor din Luxemburg, ceea ce a generat un flux de lichiditati de 27 milioane euro si un castig de capital de circa 7,1 milioane euro. Programul global de reducere a costurilor a dat roade, iar efectele sale pozitive se vor resimti si in 2010. De asemenea, am consolidat echipa de management prin recrutarea unui nou Area Business Manager pe Ventilatii. In plus, am recrutat un manager cu responsabilitate globala pentru Rusia si CSI, care sunt piete foarte importante pentru Lindab“, a declarat David Brodetsky, Presedinte si Director General al Grupului Lindab.
“Per ansamblu, estimam ca cererea va ramane slaba in urmatoarea perioada. Constatam ca vanzarile din prima parte a anului 2010 la nivel de grup sunt mai mici decat perioada similara a anului trecut. Nu in ultimul rand, conditiile grele de iarna o sa afecteze cu siguranta vanzarile din primul trimestru”, a explicat Brodetsky.
“Estimarea corecta a evolutiei pietei, precum si o bugetare foarte atenta a chetuielilor, ne-a facut sa ne atingem obiectivele de business in 2009, la nivel de Romania. Punctele forte le-au constituit reteaua nationala de parteneri, care a fost foarte activa si atenta la preferintele clientilor, precum si diversificarea portofoliului de produse prin introducerea tiglei metalice cu acoperire granulata, Roca”, a declarat Andrei Sulyok, Director General Lindab Romania. “In 2010, vom avea o politica agresiva de castigare de cote de piata pe toate grupele de produse. In acest sens, vom continua sustinerea dezvoltarii afacerilor partenerilor dealeri, distribuitori, constructori si vom creste considerabil eforturile de marketing”, a concluzionat Sulyok.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}