Vanzarile Grupului Lindab s-au ridicat la 177,6 mil. EUR1 in ultimul trimestru al anului 2010, in crestere cu 6% fata de T4 2009. Profitul operational inregistrat in aceeasi perioada a crescut cu 121% fata de perioada similara a anului precedent, pana la valoarea de 7,8 mil. EUR. Evolutia ar fi fost si mai buna daca vremea din ultimele trei luni ale anului nu ar fi fost afectate de iarna timpurie si aspra.
In ceea ce priveste evolutia pe anul 2010, vanzarile Grupului Lindab au scazut cu 7%, pana la 683 mil. EUR, in timp ce profitul s-a ridicat la 36 mil. EUR (+20.6%). Pe baza previziunilor privitoare la evolutia pietei, Lindab estimeaza o crestere peste media pietei in 2011.
Tendintele pietelor pe care activeaza Lindab au fost variate in ultimul trimestru al anului trecut. Pietele Diviziei Ventilatii au fost slabe, dar stabile. Divizia Profile Componente a avut un start bun la inceputul trimestrului, insa nivelul activitatii a scazut semnificativ la venirea timpurie a iernii, mai devreme decat de obicei, la mijlocul lunii noiembrie. Divizia Sisteme de Cladiri a cunoscut o dezvoltare buna, pe baza comenzilor primite in timpul verii, in special de pe piata ruseasca. Per ansamblu, acest ultim trimestru nu s-a ridicat la inaltimea asteptarilor, in special din cauza efectului iernii aspre care si-a pus amprenta in sens negativ asupra rezultatelor diviziei Profile Componente.
David Brodetsky, Presedinte si CEO al Lindab: “Obiectivul nostru continua sa fie implementarea noii strategii si a initiativelor conexe. Acest lucru ne asigura ca Lindab se afla pe o pozitie care ii va conferi toate avantajele in momentul in care piata va incepe procesul de revenire.
In orice caz, estimarile specialistilor spun ca revenirea pietei europene de constructii va fi lenta. Diversi indicatori de piata, inclusiv recentele estimari facute publice de Euroconstruct, firma specializata in studii de piata pe piata constructiilor, arata conditii de piata in continuare nefavorabile, cu crestere foarte scazuta in 2011. Daca adaptam previziunile Euroconstruct la mixul geografic si de produse, expunerea pe segmente si ciclicitatea vanzarilor Lindab, cresterea companiei ar fi de doar 1% in 2011. In aceste conditii, desi cel mai probabil nu ne vom putea atinge obiectivul de crestere organica de 8% in 2011, ne asteptam la o evolutie mai buna decat a pietei constructiilor in ansamblu”.
Andrei Sulyok, Director General Lindab Romania: „Suntem multumiti de evolutia Lindab Romania in 2010. Ne-am propus sa ne pastram pozitia de lider pe piata de tigle metalice, printr-o strategia agresiva, dar flexibila. Am pus accent pe programele de training pentru parteneri si am incurajat clientii printr-un sistem complex de campanii promotionale, cu intentia de a diminua impactul cresterii preturilor. Un alt pas important in 2010 a fost lansarea celor 19 centre Lindab Regional, atat spre beneficiul distribuitorilor, cat si cel al clientilor. Pentru 2011 ne propunem sa ne mentinem pe aceeasi directie, pastrand liniile strategice definite de Grup – apropierea de clientii finali si consolidarea relatiei cu partenerii nostri, prin dezvoltarea calitativa a retelei de distributie si prin prisma serviciilor”.
1 Rata de conversie folosita pentru raportare este 1 EUR = 9,55 SEK.