Grupul Leo Burnett continuă investiția în online și lansează în această toamnă o nouă companie, 8team, prin care își consolidează pe termen lung strategia grupului în domeniul digital. 8team este specializată în optimizarea campaniilor derulate în mediul digital ce au drept scop conversia online. În cadrul grupului de comunicare, 8team este compania care își propune să maximizeze eficiența investițiilor media online pentru clienții săi, cu scopul de a asigura profitabilitatea pe termen lung.
“Lansarea 8team pe piața din România se înscrie perfect în strategia pe termen lung a grupului Leo Burnett. Având în vedere penetrarea digitalul în zona de business și a cotidianului, în general, decizia de a aduna o echipă de specialiști dedicați maximizării potențialului acestui mediu vine ca un pas firesc.” a declarat Ștefan Iordache, COO Leo Burnett Group.
Printre primele care activează, pe piața locală echipa 8team este o divizie de experți dedicată optimizării procesului de conversie în mediul digital. Optimizarea este cea care face diferența între investițiile online perdante și acumularea de profit în mod sistematic. Acest proces are ca scop reducerea de costuri, creșterea volumului și atingerea potențialului maxim pe care o afacere online o poate avea raportat la obiectivele sale. Cunoscute internațional sub denumirea de Conversion Rate Optimization (CRO), serviciile 8team vizează în special acele companii care urmăresc maximizarea vânzărilor, dar și a altor obiective de marketing precum generarea de lead-uri, de user engagement, de trafic sau de fidelizare. Mai multe informații despre 8team puteți găsi accesând site-ul: www.8team.ro.
“Ideea acestei divizii este modalitatea prin care ne dorim să răspundem unor provocări cu care se confruntă multe companii, care nu au găsit încă în online o sursă de profit și nici doza de predictibilitate a acestui mediu. Astfel, oferim clienților noștri servicii care rezolvă probleme reale de business”, a declarat Cosmin Năstasă, Managing Partner 8team.
Abordarea 8team presupune analiză și intervenție după rigori științifice, cu scopul de a obține formula cea mai profitabilă pe termen lung pentru un business online. “Această formulă reprezintă mix-ul de ofertă, creație, experiență la care este supus user-ul sau clientul la fiecare pas, plus componenta media de costuri și de volum. Acest mix are întotdeauna o variantă optimă, ideală, care trebuie găsită prin intermediul testării, fără a prejudicia rezultatele unei alte formule, dacă aceasta este profitabilă. Transparența, măsurabilitatea și viteza de reacție specifice mediului online sunt aliații perfecți în acest demers. Cât despre optimizator: motivația lui e dorința de îmbunătățire a rezultatelor.” explică mai departe Deniz Coacă, Managing Director 8team.
Pentru piața de media și marketing din România, înființarea 8team vine ca o tendință naturală de aliniere la evoluția pieței internaționale de profil. Astfel, pe piețele mature care alocă online-ului mai mult de 10% din bugetele de publicitate, companiile specializate în CRO sunt deja o realitate.
Mai mult decât atât, apariția acestui tip nou de servicii este răspunsul firesc la o nevoie latentă de pe piață locală, după cum explică Silviu Toma, Managing Partner 8team: “Campaniile de performance sunt supuse unor constrângeri monetare. Acesta este specificul lor: dacă generarea unei vânzări depășește o anumită sumă, campania produce clientului doar pierderi. Întâmpinând acest scenariu negativ, am sesizat în câteva rânduri că provocarea nu venea din costurile sau strategia media, adică nu din procesul de promovare al site-ului. Provocarea poate fi site-ul însuși care pur și simplu nu convertește suficient. Pentru aceste cazuri am dezvoltat o metodă care presupune analiză și investigație pentru a identifica potențialul nerealizat, ca apoi să intervin cu soluții punctuale. Această intervenție implică creativitate, logică și experiență. Ea este necesară pentru că aduce rezultate.”
8team va fi coordonată de Cosmin Năstasă și Silviu Toma, fiecare cu o experiență de peste 7 ani în derularea de campanii în mediul online, alături de Deniz Coacă, care adaugă în portofoliu cunoștințele și abilitățile din domeniul marketing-ului direct și online performance marketing-ului. Printre experții 8team se numără și Cristian Ignat, un cunoscut specialist în domeniul optimizării Adwords. Cei 3 coordonatori ai echipei împart filozofia optimizării și expertiza în conversie, cu specializări diferite cu privire la activitățile specifice de Online Performance Marketing. Astfel, Silviu Toma este expert pe User Experience Design, Media planning și Google Analytics, Cosmin Năstasă pe Design de Flow, design de check out process și Conversion Cost Oriented Media Buying, în timp ce Deniz Coacă deține experiență atât pe partea de generare de vizitatori (Adwords, Media Buying) și conversia lor (CRO), cât și pe segmentare de baze de date, conversion oriented copywriting, creație de Newslettermarketing și trackingul monetar al user-ului.