Cerința pentru un portofoliu diversificat continuă după trei ani consecutivi de creșteri semnificative.
O bază financiară solidă/puternică permite companiei să investească în inițiative pe termen lung, ajungând la și mai mulți copii prin LEGO® play.
- Vânzările au crescut cu 3% comparativ cu prima jumătate a anului 2022, în timp ce s-a menținut cererea pentru un portofoliu relevant și diversificat.
- Încasările au fost de 27,4 miliarde DKK, o creștere de 1 % față de prima jumătate a anului 2022.
- Cota de piață a crescut semnificativ, în timp ce Grupul LEGO a depășit așteptările într-o piață a jucăriilor cu trend descendent.
- Profitul operațional a fost de 6,4 miliarde DKK, comparativ cu 7,9 miliarde DKK în prima jumătate a anului precedent. Acest lucru este în conformitate cu așteptările companiei, deoarece au fost accelerate inițiativele strategice pe termen lung, cum ar fi producția, digitalizarea și sustenabilitatea. Profitul net a fost de 5,1 miliarde DKK față de 6,2 miliarde DKK în primele șase luni ale anului 2022.
- Profitul operațional a fost de 1.1 miliarde DKK în urma investițiilor în noi fabrici, dar și în dezvoltarea celor deja existente.
- Grupul LEGO își propune să atingă pragul de zero emisii de carbon în tot lanțul de distribuție până în anul 2050.
Grupul LEGO a anunțat rezultatele pentru primele șase luni ale anului 2023. Veniturile au fost de 27,4 miliarde DKK, ceea ce reprezintă o creștere de un procent față de prima jumătate a anului 2022. Cifrele de vânzări au crescut cu 3%, depășind piața jucăriilor aflată în declin și contribuind la creșterea semnificativă a cotei de piață.
Profitul operațional a fost conform așteptărilor, atingând un nivel de 6,4 miliarde DKK, comparativ cu un nivel excepțional de 7,9 miliarde DKK, în prima jumătate a anului 2022. Compania a continuat să investească în inițiativele strategice pe termen lung, inclusiv în producție, digitalizare și sustenabilitate.
“Suntem mulțumiți de performanța noastră, mai ales că au fost șase luni dificile pentru industria jucăriilor. Cererea pentru produsele noastre ne-a făcut să depășim industria și să creștem semnificativ cota de piață.”, a declarat CEO-ul Niels B Christiansen.
“Poziția noastră financiară solidă ne permite să investim pe termen lung, în special în domenii precum digitalizarea, sustenabilitatea și producția. Performanțele noastre sunt conform așteptărilor, după trei ani consecutivi de creștere semnificativă și suntem recunoscători pentru colegii noștri extraordinari care lucrează în fiecare zi pentru a inspira copiii prin joacă.”
Prezentare generală a situației financiare
Cererea continuă de produse și încrederea partenerilor de retail au contribuit la creșterea vânzărilor. Veniturile au crescut cu un procent fiind constant la un curs fix, în comparație cu veniturile record din prima jumătate a anului 2022, în ciuda impactului gestionării stocurilor de către partenerii de retail. Profitul net a fost de 5,1 miliarde DKK, față de 6,2 miliarde DKK în prima jumătate a anului anterior.
Profitul operațional a fost de 1,1 miliarde DKK, comparativ cu 3,8 miliarde DKK în aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce a reflectat investițiile planificate în extinderea capacității de producție la nivel mondial și în modernizarea tehnologiei.
Performanța pieței
Cifrele de vânzări de pe piețele importante și consacrate, cum ar fi cele din America de Nord și Sud, au crescut, în timp ce cele din China au fost afectate de o revenire mai lentă decât se preconiza la obiceiurile de cumpărături de dinaintea pandemiei. Compania va continua să își extindă rețeaua de parteneri de retail și prezența online în China în 2023 și nu numai, pentru a ajunge la mai mulți copii.
Performanța portofoliului și a mărcii
Portofoliul Grupului LEGO în 2023 va include peste 750 de produse care sunt concepute pentru a atrage constructori de toate vârstele, indiferent de interese. Aproximativ jumătate din portofoliu este nou în fiecare an, demonstrând creativitatea și inovația designerilor talentați.
Temele cu cele mai bune performanțe în prima jumătate a anului au fost un mix de IP-uri locale și externe și au inclus: LEGO® Icons, LEGO Star Wars™, LEGO Technic™ și LEGO City. LEGO DREAMZzz™, noul IP dezvoltat de companie, a fost lansat în martie, cu conținut prezentat pe toate platformele majore de streaming și de conținut pentru copii pentru a crește gradul de conștientizare înainte ca produsele să fie puse în vânzare în august.
Grupul LEGO și Epic Games continuă să facă progrese în ceea ce privește parteneriatul lor pentru a crea experiențe digitale distractive și sigure pentru copii și se așteaptă să poată împărtăși mai multe informații în lunile următoare.
Marca LEGO rămâne puternică, iar în aprilie a fost recunoscută de RepTrak ca fiind cea mai respectabilă marcă din lume.
Inițiative strategice pentru a stimula creșterea pe termen lung
Compania a intensificat inițiativele strategice pentru a asigura o creștere și o relevanță durabile pe termen lung.
- Extinderea rețelei globale de producție
Grupul LEGO a dat startul construcției unei noi fabrici în Virginia, SUA, în aprilie, și a continuat construcția unei noi fabrici în Vietnam. Ambele locații au implicat investiții de 1 miliard de dolari (6,7 miliarde DKK) și își propun să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon odată ce vor fi finalizate în 2025,respectiv 2024. De asemenea, noi capacități de producție au fost adăugate la fabricile LEGO din Mexic, Republica Cehă, Ungaria și China. Aceste investiții consolidează rețeaua globală de producție a companiei, care localizează producția mai aproape de piețele majore pentru a asigura un lanț de aprovizionare scurt și eficient, capabil să răspundă la cerințele în schimbare ale consumatorilor și să reducă amprenta de carbon. - Construirea unui viitor durabil
Grupul LEGO a continuat să facă progrese într-o gamă largă de inițiative pentru a-și reduce impactul asupra mediului. În primul semestru, compania a continuat tranziția la săculeți de hârtie și a anunțat un parteneriat cu compania European Energy pentru a produce e-metanol, care are potențialul de a fi utilizat în produse viitoare.
Grupul LEGO își propune să tripleze cheltuielile pe parcursul a trei ani pentru activități de reducere a amprentei sale de carbon, inclusiv prin utilizarea unor materiale mai durabile, extinderea utilizării energiei regenerabile și eforturi în vederea atingerii obiectivului său de reducere a emisiilor de carbon cu 37% până în 2032. De asemenea, Grupul LEGO și-a luat angajamentul de a atinge un nivel de zero de emisii de gaze cu efect de seră în întregul său lanț de aprovizionare până cel puțin în 2050. - Experiența de cumpărare digitală
Ca parte a transformării sale digitale, compania a introdus tehnologii care au îmbunătățit experiența cumpărătorilor în primele șase luni. Companiei a inclus o aplicație POS în magazine și noi instrumente digitale care asigură fluxul comenzilor între depozite pentru a reduce timpii de livrare. Grupul LEGO a continuat extinderea planificată a echipei sale digitale și, până la sfârșitul anului, se așteaptă să aibă aproximativ 1.800 de colegi din domeniul digital în patru locații: Billund, Copenhaga, Londra și Shanghai. - Experiențe de retail memorabile
Grupul LEGO continuă să extindă rețeaua globală de magazine LEGO*, concepute pentru a crea momente memorabile pentru cumpărători. A deschis 89 de magazine noi în prima jumătate a anului 2023, ceea ce a dus numărul total la nivel global la sfârșitul perioadei la 988. De asemenea, compania a continuat să consolideze capacitățile și performanțele de e-commerce pe platformele proprii și ale partenerilor.
Inspirarea generațiilor viitoare
Grupul LEGO consideră că învățarea prin joacă le oferă copiilor cea mai bună oportunitate de a dezvolta abilități pe tot parcursul vieții, care îi vor ajuta să își atingă potențialul. În primele șase luni ale anului 2023, peste 4,3 milioane de copii au beneficiat de donații de produse și de activități de implicare a comunității locale.
“Rămânem pe deplin concentrați pe ambiția noastră de a inspira și dezvolta mai mulți copii din întreaga lume. Suntem mândri că ne aflăm într-o poziție financiară solidă pentru a ne îndeplini această misiune în prezent și pentru a investi cu scopul de a ne asigura că vom continua să o facem pentru multe generații în viitor.”, a declarat Niels B Christiansen.
* Magazinele marcate acoperă magazinele LEGO Brand Retail care sunt deținute și operate de LEGO Group (187 de magazine), precum și magazinele LEGO Certified Retail și LEGO Travel Retail care sunt deținute și operate de parteneri (801 magazine).