Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Grupul Inspira Food mizează pe inovație culinară și reinventează mâncarea la pachet

George Dudună, Inspira

Grupul Inspira Food, jucător important pe piața lanțurilor de restaurante care folosesc ingrediente sănătoase din surse controlate, deține brand-urile Pagaia și Q’s Inn și își extinde liniile de business cu un nou concept creat printr-un exercițiu unic de cercetare și inovație culinară, pentru a face mâncarea luată la pachet mult mai sănătoasă și mai sigură.

„Inspira”, noul brand de „pentru mai târziu”, a fost lansat după un an de cercetări și testări realizate de o echipă mixtă formată din bucătari chefi recunoscuți și specialiști în chimie și siguranță alimentară. În etapa finală, produsele au fost validate prin testări cu ajutorul angajaților, partenerilor și a unui grup de 500 de clienți ai Pagaia și Q‘s Inn.

Inovația culinară Inspira. Aceeași mâncare. Siguranță alimentara 4K

Echipa de cercetare, coordonată de fondatorul Grupului, a găsit formula prin care mâncarea luată la pachet, odată încălzită, să nu își mai piardă proprietățile nutritive și senzoriale pe care la are atunci când este proaspăt gătită.

“Zilnic, peste 6000 de angajați din companiile din nordul Capitalei mănâncă micul dejun și masa de prânz la Pagaia și Q’s Inn. Dintre aceștia, peste 50% iau la pachet mâncare pentru mai târziu, sau pentru colegi. Totuși, mâncarea la pachet se comportă diferit deoarece nu se menține la peste 62oC, cea caldă, sau sub 5oC, cea rece, așa cum este păstrată în vitrinele specializate.
În acest interval de temperatură se creează un mediu favorabil dezvoltării microorganismelor, ceea ce se poate întâmpla pe durata livrării. Exact această problemă de siguranță alimentară ne-a determinat să dezvoltăm linia Inspira, pentru a răspunde unei nevoi reale a pieței și din responsabilitate față de clientul final. Am inovat noi tehnici ale procesului de pregătire și păstrare.
De exemplu, preparate precum piureul sau mămăliga își pierd textura după răcire, iar noi am investit peste trei luni în cercetare și testare pentru ca acestea să revină, după încălzire, la proprietățile senzoriale ale unui preparat proaspăt gătit. Cel mai important, printr-o asumare constantă a rolului nostru în societate, am reușit să oferim mâncare sănătoasă, prin controlul atent al surselor din care provin ingredientele. Mâncarea sănătoasă, atunci când faci volum, este o promisiune ambițioasă”, declară George Dudună, fondator al grupului Inspira Food.

George Dudună, Inspira
George Dudună, Inspira

Spre deosebire de produsele preparate pentru a fi consumate imediat în Pagaia sau Q’s Inn, pentru linia Inspira, preparatele sunt gătite din aceleași ingrediente, iar apoi, cu ajutorul unor chillere profesionale, sunt răcite rapid prin monitorizarea temperaturii, și ambalate în atmosferă protectoare, astfel încât toate proprietățile nutriționale, senzoriale (gustul, mirosul, textura) și de siguranță alimentară, să fie păstrate până la câteva zile, fără a fi nevoie de aditivi sau de conservanți suplimentari.

Ready-meal între 2 categorii. Inspira deschide o nouă piață

În România, piața de ready-meal este formată din două categorii de jucători.

Din prima categorie fac parte furnizorii care oferă opțiuni mass market și folosesc ingrediente care le permit menținerea unor prețuri competitive, pentru a fi prezenți pe rafturile magazinelor.

Cea de-a două categorie este cea de healthy food, formată din mulți jucători de nișă, care propun opțiuni sănătoase, la prețuri mai ridicate, dintre care mulți vând doar online. Adesea meniurile sunt limitate ca diversitate, iar o parte dintre jucători se poziționează pe o zonă de sprijin în diete.

„Inspira deschide o piață nouă, cu mâncare din ingrediente foarte sănătoase, de origine controlată, însă la prețuri accesibile. Putem face acest lucru pentru că am inovat și investit continuu în restaurantele noastre. Lucrăm cu furnizori din toată lumea, inclusiv producători locali, care ne livrează ingrediente de calitate. În curând, vom produce chiar noi o mare parte dintre legumele folosite în preparatele Inspira Food, ceea ce ne va permite menținerea unor prețuri competitive, dar și creșterea calității.
Deja realizăm zilnic volume mari, avem un istoric solid, deci suntem obligați să inovăm și să ne documentăm constant. Pasul către Inspira, mâncare la pachet, a venit ca o extindere a unui business existent. Pentru ca mâncatul sănătos să devină normalitate este necesar ca prețul să fie accesibil”, explică George Dudună.

Clientul care vine la Pagaia și Q’s Inn și ia „pentru mai târziu” are o viață activă, un program încărcat și nu are timp să gătească. Este totodată o persoană care se documentează, călătorește și are standarde culinare sănătoase.

Mâncarea bio are în general prețuri mai ridicate, însă Grupul Inspira Food a mizat încă de la fondare pe mâncare sănătoasă la prețuri accesibile.

Linia Inspira va ajunge la un număr de minimum 50 de variante din mai multe categorii, inclusiv produse vegetariene. Pentru următoarea perioadă, produsele pot fi achiziționate din locațiile Pagaia și Q’s Inn, deoarece compania își dorește în prima etapă să obțină feedback zilnic din partea clienților, urmând deschiderea de noi canale de distribuție, inclusiv vendo și online. Pentru anul 2020, Grupul Inspira Food estimează venituri de peste 5 mil lei din linia Inspira.

DESPRE INSPIRA FOOD SA

Fondată în anul 2016, societatea Inspira Food SA deține în prezent 4 locații, Pagaia și Q’s Inn, în zona de nord a Capitalei, cu o clientelă de circa 6000 de persoane pe zi și o echipă formată din 150 de profesioniști. Zilnic, chefi renumiți precum Orlando Zaharia, Florian Lazăr, Daniel Bârsan și mulți alți angajați pasionați sunt implicați de conducerea companiei în realizarea preparatelor. Inspira Food Group a terminat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 30 mil lei în creștere cu 110% față de anul 2018.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.